moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Przetarg na małe samoloty dla VIP-ów

Na pokład muszą zabrać od dwunastu do dziewiętnastu pasażerów i mieć zasięg nie mniejszy niż pięć tysięcy kilometrów. Inspektorat Uzbrojenia MON po raz kolejny szuka firmy, która przez najbliższe cztery lata będzie wozić na pokładach tzw. małych samolotów pasażerskich najważniejsze osoby w państwie.

Poszukiwane przez Inspektorat Wsparcia samoloty mają zastąpić wycofane ze służby Jaki-40.

Wiosną ubiegłego roku Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił przetarg na czarter czterech samolotów do transportu najważniejszych osób w państwie – dwóch maszyn tzw. średniej wielkości, które mogą zabrać na pokład do 90 pasażerów, oraz dwóch tzw. małych samolotów, oferujących miejsce dla kilkunastu pasażerów.

O ile pierwszy przetarg udało się zakończyć pod koniec 2013 roku podpisaniem umowy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, to drugie postępowanie IU MON musiał unieważnić. Oferta jedynej firmy, która zgłosiła się do przetargu – Blue Jet Sp. z o.o., była zbyt droga.

W piątek Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił po raz kolejny, że szuka firmy, która będzie wozić na pokładach „małych” samolotów pasażerskich najważniejsze osoby w państwie.

Samoloty, które MON chce wynająć na cztery lata, muszą być w stanie zabrać na pokład od 12 do 19 pasażerów, mieć zasięg nie mniejszy niż pięć tysięcy kilometrów, a gotowa do startu maszyna nie może ważyć więcej niż 34 tony. Samoloty, które nie mogą mieć więcej niż 10 lat, muszą być odpowiednio oznakowane i stacjonować w Warszawie.

– Będą nosić charakterystyczne i rozpoznawalne malowanie reprezentujące barwy Rzeczypospolitej Polskiej i bazować na Lotnisku Chopina w Warszawie – wyjaśnia ppłk Małgorzata Ossolińska, rzecznik prasowy Inspektoratu Uzbrojenia MON.

Firmy zainteresowane udziałem w przetargu mogą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu do 7 kwietnia. Która firma zdobędzie wart kilkadziesiąt milionów złotych rządowy kontrakt, okaże się najprawdopodobniej jesienią.

Do końca 2013 roku najważniejsze osoby w państwie podróżowały na pokładach dwóch brazylijskich samolotów Embraer, wyczarterowanych przez MON od firmy Eurolot. Zawarta w 2010 roku umowa wygasła z końcem 2013 roku.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Damian Figaj

dodaj komentarz

komentarze


PGZ buduje suwerenność amunicyjną
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Żołnierze na szkoleniu płetwonurkowym
Wojskowe Zgrupowania Zadaniowe w gotowości w Brzegu i Nisku
Polska ubiega się o miliardy z SAFE na zakupy dla wojska
Najbardziej żołnierski żołnierz
Pożegnaliśmy bohatera naszych czasów
Pucharowe zmagania Polaków
Kolarskie święto w stolicy
„Military Doctor 2025”, czyli wiedza, która ratuje życie
Więcej żołnierzy z pieniędzmi za dyżur bojowy
7TP – czołg kompromisu
Pilot F-16 doceniony przez widzów
Ogień z Grotów wyborowych w Nowej Dębie
Polskie uzbrojenie na wojnie i w gospodarce
Nowelizacja ustawy o obronie z podpisem prezydenta
Cześć bohaterom naszej wolności
Na rosyjskim pasku
Pieta Michniowska
Kanadyjski żołnierz ranny podczas ćwiczeń
Rekrutacja w Dęblinie na finiszu
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Tłumy na zawodach w Krakowie
Inwestycje w mobilność wojska
Ten beton... żyje!
Nocny patrol myśliwców
Opady ustąpiły, ale żołnierska misja trwa
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Rząd o bezpieczeństwie Polski
Polskie szkolenie dla pilotów FA-50
Korzystne zmiany w dodatkach dla sił powietrznych
Pojazdy wojsk pancernych – serwis specjalny
Na ratunek pancerniakom
Rosjanie zaatakowali polską fabrykę w Ukrainie
Żołnierze medalistami na igrzyskach studentów
Szkolenie wojskowe dla funkcjonariuszy SOK
Organy ścigania na tropie współpracowników rosyjskich służb
Prezydent Trump spotkał się z szefem NATO
Donald Trump ostrzega Władimira Putina
Amerykańskie wsparcie dla polskiej modernizacji
Czas na wspólne działania
Cisza przed wojną
Armia Rezerwowa generała Sosnkowskiego
Dzieci wojny
Brytyjczycy żegnają Malbork
Rekompensaty na ostatniej prostej
Terytorialsi usuwają skutki nawałnic
Sprawdził się na misjach i na granicy. Dron latający Orbiter
Zmiana warty na wschodniej granicy
Na rowerach szlakiem Bitwy Warszawskiej 1920 roku
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Żołnierze walczą ze skutkami ulew
BWR-1 – weteran po liftingu
W drodze do amunicyjnego bezpieczeństwa
Czas próby
Planowano zamach na Zełenskiego
Kontrakt na K2 gotowy do podpisu
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Każdy z nas był w sieci zaatakowany
Ostatnia niedziela…
Terytorialsi zawitają do Płocka
Zmodernizowany Leopard 2PL
„Z dumą nosiłem polską flagę w kosmosie”
Orlik na Alfę
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
W drodze po młodszego nurka
Cel: wyszkolić podoficera

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO