moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

VIP-y będą latać z LOT-em

Od nowego roku najważniejsze osoby w państwie będą latać samolotami wyczarterowanymi od Polskich Linii Lotniczych LOT. MON rozstrzygnął przetarg na czarter dwóch średniej wielkości maszyn. Będą one mogły zabrać na pokład 90 pasażerów. Umowa na wynajem samolotów będzie obowiązywać przez trzy lata.


Polski przewoźnik jako jedyny zgłosił swoją ofertę w przetargu organizowanym przez MON, a stawiane wymagania spełniał w stu procentach. – Od stycznia 2014 roku do dyspozycji najważniejszych osób w państwie będą dwa średniej wielkości samoloty Polskich Linii Lotniczych LOT. Maszyny mają zasięg powyżej trzech i pół tysiąca kilometrów – tłumaczy kmdr Janusz Walczak, dyrektor DPI MON.

Każda z nich zostanie przemalowana w biało-czerwone barwy, a na pokład będzie mogła zabrać do dziewięćdziesięciu pasażerów. Wyczarterowane samoloty będą stacjonować w Warszawie na Lotnisku Chopina i będą przeznaczone do wyłącznej dyspozycji VIP-ów.

Jednak zanim LOT podpisze z rządem umowę, musi jeszcze uzyskać tzw. świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego III stopnia. To dokument potwierdzający zdolność przedsiębiorcy do zapewnienia ochrony informacji niejawnych. Zgodnie bowiem z warunkami przetargu załoga obsługująca samolot musi legitymować się certyfikatami dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” i „zastrzeżone”.

Plany zakładają, że przewoźnik wywiąże się z tego w ciągu miesiąca i kontrakt zostanie zawarty do 21 grudnia. Umowa będzie obowiązywała do końca 2017 roku.

Do czasu podpisania dokumentu Inspektorat Uzbrojenia MON nie udziela informacji ani o typie samolotów, ani o kosztach czarteru.

Drugi przetarg na czarter mniejszego typu samolotu MON unieważnił. W tym przypadku ofertę zgłosiła tylko firma Blue Jet Sp. z o.o. Proponowana cena przekraczała przewidziane przez MON środki finansowe.

***

Obecnie prezydent, premier i ministrowie mają do dyspozycji dwa brazylijskie samoloty Embraer, wyczarterowane przez resort obrony od spółki Eurolot należącej do LOT-u. Zawarta w 2010 roku umowa wygasa z końcem 2013 roku. Dlatego MON już pod koniec maja br. ogłosił przetarg na czarter nowych maszyn do przewozu najważniejszych osób w państwie.

PG

autor zdjęć: ppłk Artur Goławski

dodaj komentarz

komentarze


Zginęli, bo walczyli o wolną Polskę
 
30 mld zł z KPO na wydatki na obronność
Szachownica dla F-35 w nowej odsłonie
Fabryki schronów wzmocnią „Tarczę Wschód”
Pora na „trójki”
Nowe odkrycia na Westerplatte
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Zapiski z „Dzika” – unikat w Muzeum MW
Szwedzkie Gripeny włączą się w ochronę sojuszników
Prawdziwi invictus!
Strzelanie w Orzyszu, czyli Leopardy w akcji
Premier Tusk: Zaczynamy wyścig o bezpieczeństwo
„Aleo Mout”, czyli odzyskać miasto
„Feniks” w Niedźwiedzicy
Roboty rozpoznawcze dla Wojska Polskiego
„Baltic Sentry” na polskich wodach
Zobaczyć, dotknąć, opowiedzieć
Jak zostać partnerem PGZ?
Musimy zwiększyć zdolności produkcyjne
Raport o wojennym okrucieństwie
1 Brygada Pancerna zdobywa teren zurbanizowany
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Misje w pigułce
Niezawiniona śmierć niezłomnego gen. Fieldorfa
Opanować „bestię”
Nowy inspektorat w Dowództwie Generalnym
Prezydent Duda z wizytą w NATO
Wojny dronów
FlyEye daje przewagę
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Mieliśmy rok rekordowych podwyżek. Czy będzie powtórka?
Transport 12 czołgów K2 w Polsce
Potrzeba wsparcia i dialogu
Borsuki w Prokuratorii Generalnej
Polska nadal będzie wspierać Ukrainę
Fight in Partial Shade
Adam Małysz i Sebastian Chmara o współpracy z wojskiem
Panczeniści nie zawiedli
Czas przełomu
Foch stawia warunki
Mirage’e w obronie Ukrainy
Pilnujemy bezpieczeństwa na Bałtyku
Walka w półcieniu
Szer. rez. Jakub Szymański mistrzem Europy
Pancerni z Braniewa i ich Czarne Pantery
Szybkość reakcji i bezpieczeństwo to podstawa
„Byliśmy żołnierzami wymazanymi z historii”
Zmiana warty na Sycylii
Trump przed Kongresem o Ukrainie
Inwestycja MON-u szansą dla lokalnej społeczności
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Medalowy weekend reprezentantów Wojska Polskiego
Wojskowe emerytury w górę
Półmaraton Komandosa – pękła bariera tysiąca
Inwestycje w zbrojeniówkę to priorytet
„Ostatnia szarża”, czyli ułani kończą w wielkim stylu
Trzy kierunki ku bezpieczeństwu
Przebiegła, dywersyjna operacja Rosjan na ukraińskich tyłach
Zasady doręczania powołań – co się zmieniło?
Przerwany lot „Orlika”

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO