moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

VIP-y będą latać z LOT-em

Od nowego roku najważniejsze osoby w państwie będą latać samolotami wyczarterowanymi od Polskich Linii Lotniczych LOT. MON rozstrzygnął przetarg na czarter dwóch średniej wielkości maszyn. Będą one mogły zabrać na pokład 90 pasażerów. Umowa na wynajem samolotów będzie obowiązywać przez trzy lata.


Polski przewoźnik jako jedyny zgłosił swoją ofertę w przetargu organizowanym przez MON, a stawiane wymagania spełniał w stu procentach. – Od stycznia 2014 roku do dyspozycji najważniejszych osób w państwie będą dwa średniej wielkości samoloty Polskich Linii Lotniczych LOT. Maszyny mają zasięg powyżej trzech i pół tysiąca kilometrów – tłumaczy kmdr Janusz Walczak, dyrektor DPI MON.

Każda z nich zostanie przemalowana w biało-czerwone barwy, a na pokład będzie mogła zabrać do dziewięćdziesięciu pasażerów. Wyczarterowane samoloty będą stacjonować w Warszawie na Lotnisku Chopina i będą przeznaczone do wyłącznej dyspozycji VIP-ów.

Jednak zanim LOT podpisze z rządem umowę, musi jeszcze uzyskać tzw. świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego III stopnia. To dokument potwierdzający zdolność przedsiębiorcy do zapewnienia ochrony informacji niejawnych. Zgodnie bowiem z warunkami przetargu załoga obsługująca samolot musi legitymować się certyfikatami dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” i „zastrzeżone”.

Plany zakładają, że przewoźnik wywiąże się z tego w ciągu miesiąca i kontrakt zostanie zawarty do 21 grudnia. Umowa będzie obowiązywała do końca 2017 roku.

Do czasu podpisania dokumentu Inspektorat Uzbrojenia MON nie udziela informacji ani o typie samolotów, ani o kosztach czarteru.

Drugi przetarg na czarter mniejszego typu samolotu MON unieważnił. W tym przypadku ofertę zgłosiła tylko firma Blue Jet Sp. z o.o. Proponowana cena przekraczała przewidziane przez MON środki finansowe.

***

Obecnie prezydent, premier i ministrowie mają do dyspozycji dwa brazylijskie samoloty Embraer, wyczarterowane przez resort obrony od spółki Eurolot należącej do LOT-u. Zawarta w 2010 roku umowa wygasa z końcem 2013 roku. Dlatego MON już pod koniec maja br. ogłosił przetarg na czarter nowych maszyn do przewozu najważniejszych osób w państwie.

PG

autor zdjęć: ppłk Artur Goławski

dodaj komentarz

komentarze


Prezydent Trump spotkał się z szefem NATO
Rocznica powstania warszawskiego w MPW
Żołnierze walczą ze skutkami ulew
Donald Trump ostrzega Władimira Putina
Ten beton... żyje!
Amerykańskie wsparcie dla polskiej modernizacji
PGZ buduje suwerenność amunicyjną
Wojskowe Zgrupowania Zadaniowe w gotowości w Brzegu i Nisku
Ostatnia niedziela…
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Opady ustąpiły, ale żołnierska misja trwa
Każdy z nas był w sieci zaatakowany
Cześć bohaterom naszej wolności
Tłumy na zawodach w Krakowie
Terytorialsi usuwają skutki nawałnic
Zmodernizowany Leopard 2PL
Nie żyje „Sławka”, prezes Związku Powstańców Warszawskich
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Stańcie do apelu!
Ogień z Grotów wyborowych w Nowej Dębie
Polska ubiega się o miliardy z SAFE na zakupy dla wojska
Rekompensaty na ostatniej prostej
Nocny patrol myśliwców
Pożegnaliśmy bohatera naszych czasów
Rosjanie zaatakowali polską fabrykę w Ukrainie
W drodze po młodszego nurka
Nowelizacja ustawy o obronie z podpisem prezydenta
Żołnierze na szkoleniu płetwonurkowym
„Z dumą nosiłem polską flagę w kosmosie”
Inwestycje w mobilność wojska
Terytorialsi zawitają do Płocka
Pieta Michniowska
Dzieci wojny
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Zmiana warty na wschodniej granicy
Żołnierze medalistami na igrzyskach studentów
W drodze do amunicyjnego bezpieczeństwa
7TP – czołg kompromisu
Armia Rezerwowa generała Sosnkowskiego
Pojazdy wojsk pancernych – serwis specjalny
Na rosyjskim pasku
Na ratunek pancerniakom
Szkolenie wojskowe dla funkcjonariuszy SOK
Pilot F-16 doceniony przez widzów
Więcej żołnierzy z pieniędzmi za dyżur bojowy
Planowano zamach na Zełenskiego
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Terytorialsi z 4 Warmińsko-Mazurskiej BOT w akcji
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Kontrakt na K2 gotowy do podpisu
Najbardziej żołnierski żołnierz
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Kanadyjski żołnierz ranny podczas ćwiczeń
Rekrutacja w Dęblinie na finiszu
Na rowerach szlakiem Bitwy Warszawskiej 1920 roku
„Military Doctor 2025”, czyli wiedza, która ratuje życie
BWR-1 – weteran po liftingu
Brytyjczycy żegnają Malbork
Cel: wyszkolić podoficera
Orlik na Alfę
Sprawdził się na misjach i na granicy. Dron latający Orbiter
Cisza przed wojną
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Kolarskie święto w stolicy
Organy ścigania na tropie współpracowników rosyjskich służb
Pucharowe zmagania Polaków
Polskie szkolenie dla pilotów FA-50
Polskie uzbrojenie na wojnie i w gospodarce
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Czołgi saperskie dla Wojska Polskiego
Rząd o bezpieczeństwie Polski
Czas próby
Czas na wspólne działania

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO