moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Komandosi USA wymieniają sprzęt

Amerykańskie wojska specjalne otrzymają setki nowych pojazdów. Będą lżejsze od używanych obecnie i przystosowane do transportu śmigłowcami. Koszt jednego to blisko 250 tysięcy dolarów. Armia rozpoczęła także projektowanie lekkich pojazdów, które będzie można przewozić samolotami Osprey.

Amerykańscy żołnierze na pojeździe GMV

W maju Amerykańskie Dowództwo Operacji Specjalnych SOCOM chce zamówić co najmniej 1300 nowych lekkich pojazdów mobilnych (Ground Mobility Vehicle, GMV), które zastąpią cięższe samochody HMMWV. Zakup potwierdził dowódca, admirał William McRaven. Pierwszych 101 wozów trafi do służby w przyszłym roku – koszt to blisko 25 mln dolarów. Pozostałe GMV mają być dostarczane w partiach po ok. 200 sztuk przez siedem lat. O wieloletnie zamówienie rywalizują trzy firmy: General Dynamics, AM General i Navistar International. Według wymagań amerykańskich wojsk specjalnych wozy mają ważyć poniżej 3175 kg, przewozić do siedmiu pasażerów i być przystosowane do transportu śmigłowcami CH-47 i MH-47.

Na początku kwietnia SOCOM zaprosił do składania ofert na zaprojektowanie lekkich pojazdów (Internally Transportable Vehicle, ITV) przystosowanych do przewozu samolotami V-22 Osprey. Wojska specjalne wskazały dwa wymogi dotyczące ładowności wozu – ok. 454 kg w warunkach misji lotniczej i dwa razy większą po zamontowaniu stanowiska do uzbrojenia, którym mogą być karabiny maszynowe różnego kalibru lub granatniki maszynowe kaliber 40 mm. Pojazd ma zabierać kierowcę i dwóch pasażerów, mieć wymienne stanowisko strzeleckie i możliwość transportu noszy z rannymi. Paliwa w bakach powinno wystarczyć na przejechanie 563-724 km po utwardzonej drodze z prędkością ok. 72,5 km/h. Wojskowi oczekują od ITV prędkości maksymalnej do 120 km/h. Ważnym wymogiem jest zdolność do zasilania energią pokładowych urządzeń przy wyłączonym silniku.

Źródło: Defense News

wr

autor zdjęć: US Army

dodaj komentarz

komentarze

~scoobydoopoznan
1367843460
Kupić "specjalnym" FGM-148 Javelin'y .
5C-16-3D-92
~scoobydoopoznan
1367841600
Trzeba się też pod to podpiąć : Lubliniec, Grom, Formoza, NIL ... . Nie duży wydatek a zawsze jednostki na czasie. p.s. Trochę mało tu naszych http://www.youtube.com/watch?v=5UoJbbVHluY
5C-16-3D-92

Włoskie Eurofightery na polskim niebie
 
Roczny dyżur spadochroniarzy
Wodne szkolenie wielkopolskich terytorialsów
Specjalsi zakończyli dyżur w SON-ie
Polsko-litewskie konsultacje
Za zdrowie utracone na służbie
Sportowa rywalizacja weteranów misji
Strzelnice dla specjalsów
Jack-S, czyli eksportowy Pirat
Serwis bliżej domu
Prezydent Zełenski w Warszawie
X ŚWIĘTO STRZELCA KONNEGO.
Ostatnia niedziela…
Medalowe żniwa pływaków i florecistek CWZS-u
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Śmierć przyszła po wojnie
Pancerny sznyt
Czujemy się tu jak w rodzinie
Niepokonana reprezentacja Czarnej Dywizji
Wojskowa odprawa przed szczytem Sojuszu
Konsultacje polsko-niemieckie w Warszawie
Sukces lekkoatletów CWZS-u w Paryżu
Szczyt NATO, czyli siła w Sojuszu
RBN przed szczytem NATO
Spadochroniarze na warcie w UE
Mark Rutte pokieruje NATO
Rusza operacja „Bezpieczne Podlasie”
Naukowcy z MIIWŚ szukają szczątków westerplatczyków
Walka – tak, ale tylko polityczna
Szpital u „Troski”
Szczyt NATO w Waszyngtonie: Ukraina o krok bliżej Sojuszu
Powstanie polsko-koreańskie konsorcjum
Szczyt NATO: wzmacniamy wschodnią flankę
Pancerniacy trenują cywilów
Spotkanie z żołnierzami przed szczytem NATO
Trzy miecze, czyli międzynarodowy sprawdzian
„Oczko” wojskowych lekkoatletów
By żołnierze mogli służyć bezpiecznie
Spędź wakacje z wojskiem!
Oczy na Kijów
Katastrofa M-346. Nie żyje pilot Bielika
Polski Kontyngent Wojskowy Olimp w Paryżu
Zdzisław Krasnodębski – bohater bitwy o Anglię
Jak usprawnić działania służb na granicy
Patrioty i F-16 dla Ukrainy. Trwa szczyt NATO
Krzyżacka klęska na polach grunwaldzkich
Biało-czerwona nad Wilnem
Szkolenie na miarę czasów
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Lato pod wodą
Szkolenie do walk w mieście
Olimp gotowy na igrzyska!
Oficerskie gwiazdki dla absolwentów WAT-u
Wsparcie MON-u dla studentów
Unowocześnione Rosomaki dla wojska

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO