moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Komandosi USA wymieniają sprzęt

Amerykańskie wojska specjalne otrzymają setki nowych pojazdów. Będą lżejsze od używanych obecnie i przystosowane do transportu śmigłowcami. Koszt jednego to blisko 250 tysięcy dolarów. Armia rozpoczęła także projektowanie lekkich pojazdów, które będzie można przewozić samolotami Osprey.

Amerykańscy żołnierze na pojeździe GMV

W maju Amerykańskie Dowództwo Operacji Specjalnych SOCOM chce zamówić co najmniej 1300 nowych lekkich pojazdów mobilnych (Ground Mobility Vehicle, GMV), które zastąpią cięższe samochody HMMWV. Zakup potwierdził dowódca, admirał William McRaven. Pierwszych 101 wozów trafi do służby w przyszłym roku – koszt to blisko 25 mln dolarów. Pozostałe GMV mają być dostarczane w partiach po ok. 200 sztuk przez siedem lat. O wieloletnie zamówienie rywalizują trzy firmy: General Dynamics, AM General i Navistar International. Według wymagań amerykańskich wojsk specjalnych wozy mają ważyć poniżej 3175 kg, przewozić do siedmiu pasażerów i być przystosowane do transportu śmigłowcami CH-47 i MH-47.

Na początku kwietnia SOCOM zaprosił do składania ofert na zaprojektowanie lekkich pojazdów (Internally Transportable Vehicle, ITV) przystosowanych do przewozu samolotami V-22 Osprey. Wojska specjalne wskazały dwa wymogi dotyczące ładowności wozu – ok. 454 kg w warunkach misji lotniczej i dwa razy większą po zamontowaniu stanowiska do uzbrojenia, którym mogą być karabiny maszynowe różnego kalibru lub granatniki maszynowe kaliber 40 mm. Pojazd ma zabierać kierowcę i dwóch pasażerów, mieć wymienne stanowisko strzeleckie i możliwość transportu noszy z rannymi. Paliwa w bakach powinno wystarczyć na przejechanie 563-724 km po utwardzonej drodze z prędkością ok. 72,5 km/h. Wojskowi oczekują od ITV prędkości maksymalnej do 120 km/h. Ważnym wymogiem jest zdolność do zasilania energią pokładowych urządzeń przy wyłączonym silniku.

Źródło: Defense News

wr

autor zdjęć: US Army

dodaj komentarz

komentarze

~scoobydoopoznan
1367843460
Kupić "specjalnym" FGM-148 Javelin'y .
5C-16-3D-92
~scoobydoopoznan
1367841600
Trzeba się też pod to podpiąć : Lubliniec, Grom, Formoza, NIL ... . Nie duży wydatek a zawsze jednostki na czasie. p.s. Trochę mało tu naszych http://www.youtube.com/watch?v=5UoJbbVHluY
5C-16-3D-92

Tylko sprawny żołnierz może być skuteczny na polu walki
 
Rusza morski „Dragon”
Tajna misja polskiej agentki
Air Show ’25 – do zobaczenia
Złota taekwondzistka, srebrni hokeiści na trawie
Gdzie są szczątki Tu-154M? Podkomisja Macierewicza pod lupą
Sztandar dla Dowództwa WOT
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Walczyli o wolną Polskę, zginęli od kul UB
Palmiry – miejsce kaźni
Lista trupich główek
Sukcesy wojskowych w żeglarstwie i łyżwiarstwie szybkim
Którą drogą do armii?
Nowoczesna łączność dla armii
Szwecja kolejnym członkiem NATO
Komandosi szkolą psy bojowe w Iraku
Mocny sygnał od NATO
Eurofightery znowu w Polsce
Podwójny Półmaraton Komandosa
Dobrowolsi – czas start!
Brak perspektyw na szybką zmianę sytuacji w Ukrainie
Szefowie obrony NATO o zakupach amunicji
Będzie za co kupić koreańską broń
Zmiany w zarządzie PGZ-etu
Więcej pieniędzy w portfelach żołnierzy
Wojenny bohater na szubienicy
„Nie” dla wojskowej misji w Ukrainie
Jaką drogą po wojskowy indeks?
Abramsy pod dobrą opieką
BAP przenosi się z Estonii na Łotwę
Telefon zaufania dla żołnierzy
Nagroda dla reporterów „Polski Zbrojnej”
Operacja „Gryf” i „Rengaw” na Podlasiu
Nowy szef CWCR
Przerwany lot „Orlika”
Co z podwyżkami dla żołnierzy?
Zachód przeciwko „korsarzom”
Ferie w mundurze
Wyposażenie indywidualne żołnierzy do wymiany
Leopardy jadą na poligon
Żołnierze NATO nie pojadą do Ukrainy
Andrzej Grzyb: Ws. obrony cywilnej liczę na porozumienie ponad podziałami
W Jachrance o skokach spadochronowych
Offset dla „Wisły”
Priorytety dla armii
Wielki test w West Point coraz bliżej
Kleszcze dla wojska
Strzelczyni CWZS-u na pucharowym podium
Brąz razy sześć dla żołnierzy na mistrzostwach świata i Europy
Gwałty stały się bronią rosyjskiej armii
W Polsce będzie centrum NATO-Ukraina
Medale dla sportowców z „armii mistrzów”
Lotnictwo i kobiety
Polska przystań brytyjskich jeńców
F-16 z misją PKW Orlik w Estonii
Nowoczesny system IBCS dla Wojska Polskiego
Podwyżki dla zawodowców coraz bliżej
„Brilliant Jump 2024”: finał długiego marszu
Zmiany w dowództwie Żandarmerii Wojskowej
Zamiana po włosku
Ostrożnie! Czołgi na drodze
Miejsce kobiet jest (również) w lotnictwie
Pamiętamy o Niezłomnych
Jakie podwyżki dla żołnierzy

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO