moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

„Orlęta” wracają na lotniska

Na lotniskach 4 Skrzydła Lotnictwa Szkolnego rozpoczęło się szkolenie lotnicze podchorążych z Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych.


Oficjalnej inauguracji tegorocznych praktyk lotniczych 8 kwietnia 2013 roku dokonał dowódca 4 Skrzydła Lotnictwa Szkolnego generał brygady pilot Marian Jeleniewski. W przekazaniu podchorążych Szkoły Orląt w podporządkowanie 4 SLSz uczestniczył rektor-komendant WSOSP generał brygady pilot Jan Rajchel oraz dowódca 41 BLSz pułkownik pilot Waldemar Gołębiowski.

Do 4 SLSz na tegoroczne praktyki lotnicze skierowanych zostało 185 podchorążych WSOSP, z czego 19 to kobiety. 136 z nich szkolenie lotnicze odbędzie w 41 Bazie Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, a pozostałych 49 praktyki zrealizuje w 42 Bazie Lotnictwa Szkolnego w Radomiu. W 41 BLSz młodzi lotnicy wykonywać będą loty na samolotach TS-11 Iskra oraz śmigłowcach SW-4 i Mi-2. Z kolei w 42 BLSz młodzi adepci lotnictwa do swojej dyspozycji będą mieli samoloty PZL-130 Orlik oraz M-28 Bryza. 22 studentów wojskowych z ogólnej liczby oddelegowanych przez WSOSP na praktyki do 4 SLSz to absolwenci wyższych uczelni cywilnych.

Nalot, jaki w 2013 roku przyznano na realizację szkolenia przyszłych pilotów samolotów odrzutowych, transportowych oraz śmigłowców w 4 SLSz, wynosi łącznie 9800 godzin. Generał Jeleniewski, przedstawiając te dane, podkreślił, że stanowi to ponad dwadzieścia procent ogólnego nalotu Sił Powietrznych. Z tej liczby 2860 godzin przypada na śmigłowce SW-4, 2240 godzin na samoloty TS-11 Iskra, 1800 godzin na samoloty PZL-130 Orlik, 1750 godzin na śmigłowce Mi-2 oraz 1150 godzin na samoloty transportowe M-28 Bryza. W tym roku po raz pierwszy przyszli piloci samolotów transportowych nie będą uczyć się lotniczego rzemiosła na legendarnych Antkach. Po ponad pół wieku eksploatacji w Wojsku Polskim 14 grudnia ubiegłego roku samolot An-2 wykonał swój pożegnalny lot w Siłach Powietrznych.

W związku z inwestycjami realizowanymi na terenie dęblińskiego lotniska planowane jest przebazowanie na dwa letnie miesiące samolotów TS-11 Iskra wraz z instruktorami oraz podchorążymi na inne lotnisko Sił Powietrznych. Podchorążowie w 4 Skrzydle Lotnictwa Szkolnego będą przebywać do końca października, po czym wrócą do swojej Alma Mater. Do zakończenia studiów każdy podchorąży powinien wylatać w 4 SLSz w sumie 180 godzin. Taki czas spędzony w powietrzu pozwoli przyszłym lotnikom ubiegać się o 3 klasę pilota wojskowego.

Źródło: kpt. Grzegorz Grabarczuk / oficer prasowy 4 SLSz

PZ

autor zdjęć: Paul Gross

dodaj komentarz

komentarze


Sportowa rywalizacja weteranów misji
 
Medalowe żniwa pływaków i florecistek CWZS-u
Szczyt NATO: wzmacniamy wschodnią flankę
Szczyt NATO, czyli siła w Sojuszu
Niepokonana reprezentacja Czarnej Dywizji
Szkolenie do walk w mieście
Czujemy się tu jak w rodzinie
Trzy miecze, czyli międzynarodowy sprawdzian
Wodne szkolenie wielkopolskich terytorialsów
Pancerniacy trenują cywilów
Konsultacje polsko-niemieckie w Warszawie
Mark Rutte pokieruje NATO
Spędź wakacje z wojskiem!
Rusza operacja „Bezpieczne Podlasie”
Sukces lekkoatletów CWZS-u w Paryżu
Patrioty i F-16 dla Ukrainy. Trwa szczyt NATO
Wsparcie MON-u dla studentów
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
RBN przed szczytem NATO
Lato pod wodą
Spotkanie z żołnierzami przed szczytem NATO
Serwis bliżej domu
Za zdrowie utracone na służbie
Jak usprawnić działania służb na granicy
Strzelnice dla specjalsów
Krzyżacka klęska na polach grunwaldzkich
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Olimp gotowy na igrzyska!
By żołnierze mogli służyć bezpiecznie
Jack-S, czyli eksportowy Pirat
Polski Kontyngent Wojskowy Olimp w Paryżu
Katastrofa M-346. Nie żyje pilot Bielika
Spadochroniarze na warcie w UE
Pancerny sznyt
Szkolenie na miarę czasów
Ostatnia niedziela…
Powstanie polsko-koreańskie konsorcjum
Zdzisław Krasnodębski – bohater bitwy o Anglię
X ŚWIĘTO STRZELCA KONNEGO.
Unowocześnione Rosomaki dla wojska
Roczny dyżur spadochroniarzy
Biało-czerwona nad Wilnem
Szczyt NATO w Waszyngtonie: Ukraina o krok bliżej Sojuszu
Włoskie Eurofightery na polskim niebie
Śmierć przyszła po wojnie
Szpital u „Troski”
Polsko-litewskie konsultacje
Oczy na Kijów
Naukowcy z MIIWŚ szukają szczątków westerplatczyków
Prezydent Zełenski w Warszawie
Wojskowa odprawa przed szczytem Sojuszu
Walka – tak, ale tylko polityczna
Oficerskie gwiazdki dla absolwentów WAT-u
„Oczko” wojskowych lekkoatletów
Specjalsi zakończyli dyżur w SON-ie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO