moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Nowe łodzie latające dla rosyjskiej armii

Ministerstwo Obrony w Rosji planuje kupić odrzutowe samoloty-amfibie Be-200. Maszyny przeznaczone są m.in. do patrolowania akwenów morskich i gaszenia pożarów. Dlatego jako pierwsze używało ich rosyjskie Ministerstwo do spraw Sytuacji Nadzwyczajnych.


Dostawcą ośmiu nowych samolotów-amfibii Be-200 mają być zakłady TANKT im. G.M. Beriewa w Taganrogu. Ministerstwo Obrony kończy właśnie negocjacje w sprawie kontraktu.

– Teraz rozmawiamy o ostatecznej cenie niektórych wersji – mówi Wiktor Kobzew, dyrektor generalny firmy TANKT. Kobzew oszacował wartość kontraktu na ok. 350 mln euro. Pierwszy samolot-amfibia ma być przekazany rosyjskim siłom powietrznym w 2014 r., a ostatni w 2016 r. Rosyjski resort obrony zamówił je w trzech wersjach – dwa samoloty gaśnicze, cztery poszukiwawczo-ratownicze i dwa jako latające stanowiska dowodzenia.

Wielozadaniowy samolot-amfibia Be-200 służył dotychczas głównie do zadań cywilnych. Pierwszy raz wzbił się w powietrze w 1998 r. Rok później po raz pierwszy wystartował z wody. Be-200 jest górnopłatem napędzanym przez dwa silniki turbowentylatorowe D-436TP. TANKT podaje, że pozwalają mu one rozwinąć maksymalną prędkość 710 km/h, a według danych Korporacji Irkut jest ona o 30 km/h niższa. Prędkość ekonomiczna według firmy TANKT to 600 km/h. Według zaś Korporacji Irkut prędkość przelotowa to 550 km/h.

Maksymalna masa startowa Be-200 to 37 900 kg, wysokość lotu 8000 m, a zasięg 3600 km. Maszyna może operować z lotnisk lądowych o długości pasa 1800 m oraz akwenów wodnych nie krótszych niż 2300 m i głębokich przynajmniej na 2,5 m. Firma TANKT oferuje Be-200 w pięciu odmianach – przeciwpożarowej, transportowej, pasażerskiej, poszukiwawczo-ratowniczej i sanitarnej.

Największym użytkownikiem seryjnej wersji Be-200ES, o masie startowej z lądu zwiększonej do 42 ton ( z wody jest to 40 ton), jest Ministerstwo do spraw Sytuacji Nadzwyczajnych. Łącznie dysponuje ono 15 maszynami tego typu. W czerwcu pojawiła się informacja, że dziesięć Be-200 w wersji gaśniczej postanowiła kupić amerykańska firma TTE. Jeden egzemplarz kupił w 2008 r. Azerbejdżan.

Be-200ES może zarówno nabrać w zbiorniki do 12 t wody, jak też przewieźć do 64 pasażerów lub 7,5 t ładunku. Podczas misji poszukiwawczo-ratowniczej może zabrać na pokład do 45 osób, a w odmianie sanitarnej 40 rannych na noszach wraz z personelem medycznym i niezbędnym wyposażeniem.

Źródło: RIA-Novosti, Irkut.com, TANKT

wr

autor zdjęć: BERIEV AIRCRAF COMPANY

dodaj komentarz

komentarze

~macko
1348038840
Ten na zdjęciu jest akurat w barwach Azerbejdżanu...
C1-CF-ED-20

Polska i Norwegia zacieśniają stosunki
 
Motocykliści na weterańskim szlaku
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Sport kształtuje mentalność
Medale Pucharu Świata zdobyte przez żołnierzy na ringu
Niezawiniona śmierć niezłomnego gen. Fieldorfa
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Ocalić resztki światła ukryte w sercu
Spartakiadowe zmagania w Łasku
Hercules wydobyty, załoga nie żyje
Pierwsza misja Gripenów
Bliżej wojska
Razem w walce ze skażeniami
PKW Łotwa – sojusznicze zaangażowanie
Tysiące świątecznych kartek dla żołnierzy
Uważaj, gdzie robisz selfie!
Kadisz za bohaterów
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Żołnierze usuwają skutki nawałnicy
Szef MON-u złożył życzenia żołnierzom w Krakowie
Double Eagle – podwodny tropiciel
Wielka lekcja
Poszukiwania ofiar rzezi wołyńskiej
Wyrok za tragiczny wypadek
Herculesy pod lepszą opieką w Poznaniu
GROM pod ostrzałem
Walka z ogniem trwa
Polskie rakiety do Homara-K już za trzy lata
Spokojnych świąt na granicy!
Rozejm na Morzu Czarnym? Tak przynajmniej twierdzi Biały Dom
USA wycofają się z działań na rzecz pokoju w Ukrainie?
Zmiany w organizacji bazy logistycznej w Jasionce
Tuzin rekordów Wojska Polskiego w pływaniu
Pokój nie obroni się sam
Miliardy na wzmocnienie bezpieczeństwa
Rodzina na wagę złota
Nowi generałowie Wojska Polskiego
„Pułaski” na Atlantyku
Pamięć ofiar
Żołnierze walczą z ogniem w Biebrzańskim Parku
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Blekinge znaczy duch
Bez technologii nie ma bezpieczeństwa
Musimy być gotowi na najtrudniejsze scenariusze
Viva Polaki! Viva liberatori!
Więcej polskiego trotylu dla USA
Strażnik nieba
Parlamentarzyści UE o bezpieczeństwie Europy
Szef MSZ do Rosji: Nigdy więcej nie będziecie tu rządzić
Tarcza Wschód. Porozumienia z Lasami i KOWR-em
Test wytrzymałości
Pod żaglami – niepokonani z AMW
Uroczyste pożegnanie żołnierzy, którzy niebawem wylecą do Libanu
„Wojskowe” przepisy budowlane do zmiany
Power is Here
Pracowity dyżur Typhoonów
Więcej na mieszkanie za granicą
Kolejowy sabotaż udaremniony
Podniebne wsparcie sojuszników
Priorytety dla Tarczy Wschód
Czy z „zetek” będą żołnierze?
Polskie F-16 w służbie NATO
Pani oficer za sterami Jastrzębia
Wielkie czyszczenie poligonów

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO