moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Wyrok dopiero w lipcu

Dopiero 4 lipca Sąd Okręgowy w Warszawie ogłosi wyrok ws. zakupu tzw. średnich samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Sprawa dotyczy skargi Inspektoratu Uzbrojenia na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej. Miesiąc temu KIO uznała, że IU MON naruszył przepisy o uczciwej konkurencji i faworyzował jednego z oferentów.

3 kwietnia br. Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że podczas prowadzonego w trybie z wolnej ręki postępowania na dostawę trzech maszyn dla VIP-ów Ministerstwo Obrony Narodowej faworyzowało firmę Boeing, czym złamało przepisy o uczciwej konkurencji. Resort nie zgodził się z takim orzeczeniem i zaskarżył je do sądu. Podobnie uczyniła firma The Jet Business International Corp., której nie dopuszczono do przetargu z wolnej ręki i która w związku z tym domagała się od sądu jego unieważnienia. Ostatecznie jednak warszawski sąd zajmuje się tylko wnioskiem MON, gdyż lotnicza spółka wycofała swoją skargę na orzeczenie KIO.

Przetarg na zakup samolotów tzw. średniej wielkości klasy do przewozu najważniejszych osób w państwie ogłoszono 30 sierpnia 2016 roku. Do walki o zlecenie stanęły: konsorcjum Glomex MS s.r.o. z Czech i Lufthansa Technik AG z Niemiec; konsorcjum Aerospace International Group s.r.o i „ASSA-POLAND” Zdzisław Kondrat, Boeing (USA); Megmar Logistics & Consulting. Po analizie złożonych dokumentów IU MON do złożenia ofert handlowych dopuścił czeski Glomex i amerykańskiego Boeinga.

9 marca br. IU MON ogłosił, że przetarg na samoloty VIP musi być unieważniony, gdyż w złożonych ofertach (obie na ten sam typ maszyn – Boeing 737-800) były błędy formalne, a poza tym obie przekraczały zaplanowany przez MON budżet – Boeing żądał za trzy samoloty około 3,44 mld zł, a Glomex 2,66 mld zł.

10 marca br. IU MON poinformował, że uruchomiona została kolejna procedura pozyskania średnich samolotów, tym razem jednak w trybie z wolnej ręki. Tę decyzję zaskarżyły do KIO trzy firmy: brytyjski The Jet Business International, szwajcarski Altenrhein Aviation AG oraz Aerospace International Group ze Słowacji (nie dopuszczony do udziału w przetargu ze względu na negatywną opinię Służby Kontrwywiadu Wojskowego).

30 marca br. KIO zgodziła się na zawarcie umowy pomiędzy MON a Boeingiem, mimo prowadzonego postępowania ws. skarg. 31 marca br. IU MON podpisał wart 2,5 miliarda złotych kontrakt na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Boeing

dodaj komentarz

komentarze


Przygotowania czas zacząć
 
Zmiany w dodatkach stażowych
Centrum szkolenia dla żołnierzy WOC-u
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
10 kwietnia 2010 – pamiętamy!
Hiszpański palimpsest
W Ramstein o pomocy dla Ukrainy
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
Szpej na miarę potrzeb
Optyka dla żołnierzy
NATO na północnym szlaku
Wojna w świętym mieście, epilog
Rakiety dla Jastrzębi
Święto wojskowego sportu
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Ogień w podziemiu
Inwestycje w bezpieczeństwo granicy
Kolejni Ukraińcy gotowi do walki
Zapomniana Legia Cudzoziemska
Potężny atak rakietowy na Ukrainę
Wojskowi medycy ratują i leczą
Odstraszanie i obrona
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Choć odeszli, trwają w naszych myślach
Gen. Kukuła: Trwa przegląd procedur bezpieczeństwa dotyczących szkolenia
Weterani i bokser „Master”
Pamięci ofiar katastrofy pod Smoleńskiem
Będzie można zostać snajperem lądowym
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wojna w Ukrainie oczami medyków
Mundury w linii... produkcyjnej
Zgłoś się na kurs i zostań kapralem!
W Rumunii powstanie największa europejska baza NATO
Tusk i Szmyhal: Mamy wspólne wartości
Cena wolności
Jak wyszkolić pilota F-16?
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Prezydent Andrzej Duda w Forcie Stewart
Wojna w świętym mieście, część druga
Wojsko inwestuje w Limanowej
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
Byk i lew, czyli hiszpańsko-brytyjska światowa corrida
Animus Fortis, czyli mężny duch
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
25 lat w NATO – serwis specjalny
Żołnierze-sportowcy CWZS-u z medalami w trzech broniach
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Kurs z dzwonem
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
Psiakrew, harmata!
Jeśli nie Jastrząb, to…
Zwycięstwo pod Racławicami dało Polakom nadzieję
Sportowcy podsumowali 2023 rok. Teraz czas na igrzyska olimpijskie
V Korpus z nowym dowódcą
Koreańska firma planuje inwestycje w Polsce
Wojna w świętym mieście, część pierwsza
Stoltenberg: NATO cieszy się społecznym poparciem
Mjr rez. Arkadiusz Kups: walka to nie sport

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO