moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Żołnierze NSR na wozach bojowych

Żołnierze Narodowych Sił Rezerwowych z Centrum Szkolenia Wojsk Lądowych po intensywnym szkoleniu teoretycznym po raz pierwszy poprowadzili bojowy wóz piechoty.


Zbiórka, podanie tematu i organizacji zajęć oraz omówienie zasad bhp to nieodłączne elementy na każdych zajęciach, a także początek dnia próby dla żołnierzy NSR, biorących udział w ćwiczeniach rotacyjnych w CSWL Poznań. 17 kwietnia na terenie poligonu Biedrusko na czołgowisku Radojewo grupa żołnierzy o specjalności kierowca po raz pierwszy poprowadziła bojowy wóz piechoty. Aby zasiąść za kierownicą pojazdu, który waży ponad 13 ton, trzeba  wziąć udział w wymagającym szkoleniu pod czujnym okiem doświadczonych instruktorów z Ośrodka Szkolenia Kierowców CSWL. Wiedza teoretyczna z budowy pojazdów oraz parametrów eksploatacyjnych, a także szkolenie na trenażerach to pierwsze kroki do „samodzielności” dla młodych kierowców.

Instruktorzy są wymagający, nikt nie zasiadł za kierownicą bez gruntownego przygotowania. Tu po prostu liczy się wiedza i umiejętności, które żołnierze zdobyli. Kierownik zajęć, młodszy chorąży Piotr Muzia, udzielał ostatnich rad, instruktorzy zameldowali o przygotowaniu wozów. Łączność wewnętrzna i zewnętrzna nawiązana, można ruszyć na 3-kilometrowe pętle do nauki jazdy. Na pętli dodatkowo kierowcy musieli pokonać dyktowane programem szkolenia przeszkody – na początek przejazd po wyznaczonej trasie z pokonywaniem ograniczonego przejścia wyznaczonego zawieszonymi tyczkami.

Miejsca jest niewiele, a tyczek nie wolno ruszyć. Wszystkim udaje się pokonać trasę bez problemu. Każdy kolejny przejazd jest pewniejszy i dokładniejszy, żołnierze zdobywają za każdym razem cenne doświadczenie praktyczne, przydatne w dalszej ich służbie. Najlepsi po podpisaniu kontraktów i trafieniu na upragnione stanowiska kierowców wozów bojowych w jednostkach wojskowych na pewno wrócą do Poznania na kurs nadający im uprawnienia do prowadzenia BWP.

Tekst: por. Piotr Wójcik

red. PZ

autor zdjęć: por. Piotr Wójcik

dodaj komentarz

komentarze


Zrobić formę przed Kanadą
 
Kluczowa rola Polaków
Świąteczne spotkanie w POLLOGHUB
Wyścig na pływalni i lodzie o miejsca na podium mistrzostw kraju
Podziękowania dla żołnierzy reprezentujących w sporcie lubuską dywizję
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Prawo do poprawki, rezerwiści odzyskają pieniądze
Kluczowy partner
Wiązką w przeciwnika
Łączy nas miłość do Wojska Polskiego
Kosmiczny zakup Agencji Uzbrojenia
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
W obronie Tobruku, Grobowca Szejka i na pustynnych patrolach
Nowe łóżka dla szpitala w Libanie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Srebro na krótkim torze reprezentanta braniewskiej brygady
Olimp w Paryżu
Ryngrafy za „Feniksa”
Ochrona artylerii rakietowej
Awanse dla medalistów
W drodze na szczyt
Poznaliśmy laureatów konkursu na najlepsze drony
Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
Czworonożny żandarm w Paryżu
W hołdzie pamięci dla poległych na misjach
Świąteczne spotkanie pod znakiem „Feniksa”
21 grudnia upamiętniamy żołnierzy poległych na zagranicznych misjach
Wkrótce korzystne zmiany dla małżonków-żołnierzy
Jeniecka pamięć – zapomniany palimpsest wojny
Fiasko misji tajnych służb
Druga Gala Sportu Dowództwa Generalnego
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki
Opłatek z premierem i ministrem obrony narodowej
Podchorążowie lepsi od oficerów
Wybiła godzina zemsty
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Nowa ustawa o obronie cywilnej już gotowa
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Rosomaki i Piranie
Polskie Pioruny bronią Estonii
Zimowe wyzwanie dla ratowników
Wigilia ‘44 – smutek i nadzieja w czasach mroku
Rehabilitacja poprzez sport
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Olympus in Paris
Ustawa o zwiększeniu produkcji amunicji przyjęta
Posłowie o modernizacji armii
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
„Nie strzela się w plecy!”. Krwawa bałkańska epopeja polskiego czetnika
Wstępna gotowość operacyjna elementów Wisły
Polska i Kanada wkrótce podpiszą umowę o współpracy na lata 2025–2026
Więcej powołań do DZSW
Ciało może o wiele więcej, niż myśli głowa
Świadczenie motywacyjne także dla niezawodowców
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
W Toruniu szkolą na międzynarodowym poziomie
Zmiana warty w PKW Liban
Opłatek z żołnierzami PKW Rumunia
Chirurg za konsolą
„Niedźwiadek” na czele AK
Estonia: centrum innowacji podwójnego zastosowania
Rekord w „Akcji Serce”
Miliardowy kontrakt na broń strzelecką
Sukces za sukcesem sportowców CWZS-u

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO