moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Prace hydrograficzne na rzecz bezpieczeństwa żeglugi

Od 14 do 18 września br. jednostki Dywizjonu Zabezpieczenia Hydrograficznego Marynarki Wojennej realizowały prace hydrograficzne niezbędne dla zachowania bezpieczeństwa żeglugi na polskich obszarach morskich.

Okręt hydrograficzny ORP Heweliusz prowadził prace w rejonie środkowego wybrzeża na głębokościach powyżej 15 metrów, celem wypełnienia zobowiązań międzynarodowych dotyczących realizacji pomiarów na trasach żeglugowych HELCOM. Przedmiotowe tory wodne stanowią spójny schemat tras żeglugowych w basenie Morza Bałtyckiego (Baltic Sea Harmonised Re-survey Scheme) będący wynikiem wspólnych prac projektowych.

Działania hydrograficzne wykonywały także motorówki hydrograficzne MH-3 i MH-4, które kontynuują kampanię pomiarową na Zatoce Puckiej, mającą na celu zebranie danych wysokiej jakości, umożliwiające aktualizację wszystkich map morskich w rejonie objętym zasięgiem zaplanowanych prac. 

Pion pomiarów hydrograficznych dZH MW prowadzi prace na morskich wodach wewnętrznych. Pomiary realizowane są na potrzeby kartografii morskiej celem aktualizacji map morskich nr 11 i 23. Specjaliści pionu wyposażeni w łódź pomiarową, system echosondy wielowiązkowej oraz autonomiczny pojazd nawodny ZBOAT 1800, penetrują obszary o najmniejszych głębokościach (poniżej 2m). Prace rozpoczęto od pomiarów na Martwej Wiśle przy Moście Sobieszewskim. Od połowy września br. realizowane są także prace hydrograficzne na rzece Szkarpawie, a kolejnym elementem będzie rekonesans nawigacyjny Wisły Królewieckiej. Całość prac związana jest z aktualizacją sytuacji batymetrycznej na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi na Pętli Żuławskiej, będącej częścią Międzynarodowej Drogi Wodnej E70, biegnącej z Rotterdamu przez Antwerpię i Berlin do Kaliningradu i Kłajpedy.

Jednostki pływające wchodzące w skład dZH MW, wyposażone są w najnowszy sprzęt pomiarowy spełniający wszystkie krajowe oraz międzynarodowe wymagania dotyczące pomiarów hydrograficznych. Mają możliwość wykonywania precyzyjnych pomiarów hydrograficznych na akwenach o różnej charakterystyce, których celem jest zwiększenie bezpieczeństwa żeglugi na polskich obszarach morskich.

Tekst: kmdr por. Marcin Banaszak, kmdr ppor. Marta Błaszczuk

red. PZ

autor zdjęć: załoga ORP Heweliusz/Pion Pomiarów Hydrograficznych dZH MW

dodaj komentarz

komentarze


Londyn o „Tarczy Wschód”
 
Lotnicy pamiętają o powstaniu
Krzyżacka klęska na polach grunwaldzkich
Sojusznik, który okazał się katem
Nie wierzę panu, mister Karski!
Posłowie o efektach szczytu NATO
Awaria systemów. Bezpieczeństwo Polski nie jest zagrożone
Silniejsza obecność sojuszników z USA
International Test
Olimp gotowy na igrzyska!
Medycy na poligonie
Prezydent Zełenski w Warszawie
Spadochroniarze na warcie w UE
Incydent przy granicy. MON chce specjalnego nadzoru nad śledztwem
The Suwałki Gap in the Game
„Armia mistrzów” – lekkoatletyka
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Prezydent Warszawy: oddajmy hołd bohaterom!
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
„Armia mistrzów” – kolarstwo, łucznictwo, pięciobój nowoczesny, strzelectwo, triatlon i wspinaczka sportowa
Jak usprawnić działania służb na granicy
Roczny dyżur spadochroniarzy
Szczyt NATO, czyli siła w Sojuszu
Szczyt NATO: wzmacniamy wschodnią flankę
Pioruny dla sojuszników
Optymistyczne prognozy znad Wisły
Terytorialsi w gotowości do pomocy
Rusza operacja „Bezpieczne Podlasie”
Specjalsi zakończyli dyżur w SON-ie
Tridon Mk2, czyli sposób na drona?
Partyzanci z republiki
Zabezpieczenie techniczne 1 Pułku Czołgów w 1920
Patrioty i F-16 dla Ukrainy. Trwa szczyt NATO
Kmdr Janusz Porzycz: Wojsko Polskie wspierało i wspiera sportowców!
Na ratunek… komandos
Ankona, czyli polska operacja we Włoszech
Paryż – odliczanie do rozpoczęcia igrzysk!
Formoza. Za kulisami
Letnia Bryza na Morzu Czarnym
W Sejmie o zniszczeniu Tupolewa
Posłowie wybrali patronów 2025 roku
„Armia mistrzów” – sporty wodne
Włoski Centauro na paryskim salonie
Za zdrowie utracone na służbie
Hala do budowy Mieczników na finiszu
Operacja „Wschodnia zorza”
Sejm podziękował za służbę na granicy
Feniks – następca Mangusty?
Jaki będzie czołg przyszłości?
Szczyt NATO w Waszyngtonie: Ukraina o krok bliżej Sojuszu
„Operacja borelioza”
Bezpieczeństwo granicy jest również sprawą Sojuszu
Polski Kontyngent Wojskowy Olimp w Paryżu
Z parlamentu do wojska
Kaczmarek z nowym rekordem Polski!
Most III, czyli lot z V2
„Armia mistrzów” – sporty walki
Ciężko? I słusznie! Tak przebiega selekcja do Formozy

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO