moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Klip MON najlepszym filmem promocyjnym

„Czasem niewidoczni. Zawsze obecni” – spot reklamowy promujący wojsko otrzymał Grand Prix za najlepszy film promocyjny w ogólnopolskim konkursie „Kryształy PR-u”. To już druga nagroda dla klipu resortu obrony. Rok temu w tym konkursie wyróżniono film zachęcający do służby w NSR.


Film: MON

Przez pół minuty oglądamy normalne życie Warszawy. Nad biznesowym centrum stolicy świeci słońce, ludzie spacerują, a samochody ruszają na skrzyżowaniu po zapaleniu zielonego światła. „Każdego dnia tworzysz cząstkę swojego świata, nie dopuszczasz myśli, że mogłoby się to zmienić. I wszystko, co osiągasz, sprowadzić do sekund” – słychać głos z offu. Po chwili w kadrze pojawia się jadący ulicami patrol rozminowania i strzegące nieba samoloty F-16. „Ludzie mogą dokonywać wielkich rzeczy, dbamy, żeby zawsze tak było. Wojsko Polskie. Czasem niewidoczni, zawsze obecni” – słyszymy na koniec.

Spot reklamujący polską armię „Czasem niewidoczni. Zawsze obecni”, nakręcony w ramach największej kampanii MON „Wojsko Polskie – Twoja Armi@”, został uznany za najlepszy film reklamowy zgłoszony do konkursu „Kryształy PR-u”. Jury, w którym zasiadają specjaliści z branży PR, wybrało go spośród ponad 100 zgłoszonych inicjatyw. Doceniono innowacyjną koncepcję, nieszablonowe pomysły i kreatywność. Jak napisano w uzasadnieniu, film opowiada o ważnych sprawach bez zbędnego patosu, a zaproponowana forma gwarantuje dotarcie przesłania do szerokiego grona odbiorców.


– Nagroda jest docenieniem wysiłku wkładanego przez resort obrony w coraz bardziej nowoczesne działania promocyjne i PR-owskie – mówi płk dr Dariusz Kryszk z Departamentu Prasowo-Informacyjnego MON, który odebrał nagrodę na gali w Katowicach.

W ramach kampanii MON, która ruszyła na jesieni zeszłego roku, nakręcono kilka podobnych klipów opowiadających m.in. o jednostce GROM i saperach. Jak podawał wówczas Norbert Rudaś, reżyser i scenarzysta filmów, praca nad nimi trwała 5 miesięcy. – Zorganizowano 13 dni zdjęciowych na terenie kilku jednostek wojskowych i w centrum Warszawy. Wystąpili w nich m.in. piloci samolotów F-16, komandosi GROM-u, saperzy – mówił. Filmy wyświetlane m.in. w internecie, telewizji i kinach na zlecenie MON wykonała lubelska firma VENA ART.


Grom. Jeden z filmów nakręconych w ramach kampanii. Źródło: MON

„Kryształy PR-u” to prestiżowy konkurs organizowany w ramach Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej. Nagroda w sześciu kategoriach przyznawana jest od 2012 r. za najbardziej wartościowe projekty i inicjatywy polskich samorządów i organów administracji państwowej w zakresie promocji. W zeszłym roku wyróżnienie za najlepszy film otrzymał spot MON o Narodowych Siłach Rezerwowych „Pasja, rozwój i wyzwanie”.

Anna Dąbrowska

autor zdjęć: Adrian Larisz

dodaj komentarz

komentarze


Brytyjczycy na wschodniej straży
Broń i szkolenia. NATO wspiera Ukrainę systemowo
Abolicja dla ochotników
Niezłomni w obronie
Więcej pieniędzy na strzelnice w powiecie
Żołnierze na trzecim stopniu podium
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
„Road Runner” w Libanie
Żołnierze dostaną poradnik o sprawności i zdrowym stylu życia
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
Loty szkoleniowe na AW149. Piloci: to jest game changer
Kolejna fabryka amunicji z Niewiadowa
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Szli po odznakę norweskiej armii
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Nie tylko dobrze walczyć, lecz także ratować
Kolejne „Husarze” w powietrzu
Polskie innowacje dla bezpieczeństwa – od Kosmosu po Bałtyk
W Warszawie stanie pomnik pierwszego szefa SGWP
Terytorialsi najlepsi na trasach crossu
Koniec dzieciństwa
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Żywy pomnik pamięci o poległych na misjach
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Polskie drony nadlecą z Sochaczewa
Hiszpanie pomogą chronić polskie niebo
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
MID w nowej odsłonie
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Bóbr na drodze Hannibala
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Wyrównać szanse
Zamiast szukać skarbów, uczyli się strzelać
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Sztuka i służba w jednym kadrze
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Standardy NATO w Siedlcach
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
WOT dostanie 13 zestawów FlyEye
DragonFly czeka na wojsko
Medale dla sojuszników z Niderlandów
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
W wojsku orientują się najlepiej
Wellington „Zosia” znad Bremy
„JUR” dla terytorialsów
Wsparcie dla rodziny z Wyryk
Rezerwa i weterani – siła, której nie wolno zmarnować
UBM, czyli przepis na ekspresową budowę
Priorytetowe zaangażowanie
Mity i manipulacje
„Trenuj z wojskiem” 7 za nami
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Polski „Wiking” dla Danii
Kircholm 1605
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO