moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Medialna kampania armii. W sieci i na ekranach

„WOJSKO POLSKIE – TWOJA ARMI@” pod takim hasłem rozpoczęła się ogólnopolska kampania medialna. W internecie można obejrzeć pierwszy spot promujący polskich żołnierzy. Kolejne dwa klipy opowiadające m.in. o działaniach GROM-u i Formozy pojawią się również w telewizji. To największa z dotychczasowych kampanii MON promujących armię.

 

Kampania przygotowywana jest z okazji przypadającej w przyszłym roku 15. rocznicy przystąpienia Polski do NATO oraz 10. rocznicy wstąpienia do Unii Europejskiej.

– Chcemy pokazać, jak armia zmieniła się, zwłaszcza jej wyposażenie, po przystąpieniu Polski do tych międzynarodowych struktur – mówi płk Stanisław Pilhul, szef
oddziału promocji obronności Departamentu Wychowania i Promocji Obronności Ministerstwa Obrony Narodowej.

Kampania „WOJSKO POLSKIE – TWOJA ARMI@” rozpoczęła się 29 listopada. W serwisie youtube.com można zobaczyć 30-sekundowy film o wojsku. Spot pokazuje żołnierzy pomagających cywilom. Przedstawia pilotów F-16 i saperów z patrolu rozminowywania, którzy ruszają do akcji uspokajając mieszkańców Warszawy. - Film pokazuje sytuacje kryzysowe, do których może dojść w wielkim mieście. W każdej z nich, gdzieś, na drugim planie jest obecne wojsko. Mimo że nie każdy widz może od razu dostrzec obecność żołnierzy, którzy pomagają w najtrudniejszych chwilach – mówi Norbert Rudaś, reżyser i scenarzysta filmów promocyjnych.

Na zakończenie filmu słychać głos lektora: „Ludzie mogą dokonywać wielkich rzeczy. Dbamy, żeby zawsze tak było. Wojsko Polskie. Czasem niewidoczni. Zawsze obecni”.

- To hasło może się odnosić do wielu sytuacji. Gdy na ekranie pojawia się mała sylwetka śmigłowca nad falami powodzi, ekipa transplantacyjna wysiadająca z wojskowego samolotu, patrol rozminowania zauważony dopiero wtedy, kiedy przejeżdża tuż przed oczami ludzi stojących na przejściu dla pieszych – opowiada Rudaś.

Film jest dostępny zarówno w języku polskim i angielskim. – To celowy zabieg. Użyliśmy języka angielskiego, żeby dać ludziom do myślenia. Zmusić do zastanowienia się, dlaczego armia potrzebuje kampanii promocyjnej także za granicą. Może komuś udało się skojarzyć to z przypadającymi w przyszłym roku rocznicami przystąpienia Polski do NATO i UE – mówi Norbert Rudaś.

Klipy poza internetem będzie można wkrótce zobaczyć także w telewizji, będą też wyświetlane w kinach przed projekcją. Wykonała je lubelska firma VENA ART, która przygotowała całą kampanię. Praca nad nią trwała 5 miesięcy. Zorganizowano 13 dni zdjęciowych, na terenie kilku jednostek wojskowych i w centrum Warszawy. – Pracowaliśmy na najlepszej jakości sprzęcie, czasami na planie było nawet 100 osób i kilka kamer filmowych – mówi Rudaś.

W rezultacie poza spotem w dwóch wersjach językowych powstały jeszcze dwa 20-minutowe filmy. Pierwszy z nich opowiada o działaniach żołnierzy na terenie kraju. W klipie wystąpili m.in. piloci wielozadaniowych samolotów F-16, pojawiają się także komandosi Gromu, saperzy i lotnicy morscy, którzy wykonują dyżury ratownicze nad Bałtykiem. – Reszty nie mogę zdradzić. To będzie niespodzianka – mówi Norbert Rudaś. Ten film także będzie można oglądać w sieci oraz telewizji.

Drugą część materiałów (spot i film) zobaczymy dopiero w przyszłym roku. Dotyczyć one będą udziału Wojska Polskiego w strukturach Sojuszu i Unii Europejskiej.

Filmy to jednak nie wszystko. VENA ART przygotowała także materiał zdjęciowy, który znajdzie się m.in. w wojskowych plakatach, folderach i kalendarzach. Fotografie wykonywali m.in. Bartek Bera i Piotr Rams. – Przez dwa tygodnie robiliśmy zdjęcia w różnych jednostkach – mówi Bera. – Najciekawsze dla mnie było spotkanie z Formozą. Pływaliśmy po Bałtyku szybkimi łodziami i fotografowaliśmy specjalsów podczas abordażu. Niesamowite było też fotografowanie legendy – gromowców – dodaje.

Kampania została sfinansowana ze środków MON.

***

Zanim w ramach kampanii „WOJSKO POLSKIE – TWOJA ARMI@” powstały filmy, ich twórcy (oraz MON) przeprowadzili badania społeczne dotyczące postrzegania armii i stereotypów jakie funkcjonują. Norbert Rudaś, reżyser klipów, był też twórcą wojskowych kampanii „Zawód żołnierz”, „Szeregowi zawodowi” i „Narodowe Siły Rezerwowe”.

mks, ek

autor zdjęć: Fot.: Andrzej Jachim, J. Czepułkowski,

dodaj komentarz

komentarze

~vito
1386055500
Pierwszy spot - mistrzowski! Szacun, Panowie.
50-72-7B-5A
~scooby
1385978760
Grzegorz Borciuch - obronnością interesuje się tylko elita społeczeństwa. jak chcesz mieć oglądalność to pokaż gazetkę z Biedronki. Jest to jeden z najlepszych ( jak nie najlepszy spot) promujący obronność. nie każdy Polak łożący na Armię musi się nią interesować , ale ma prawo do ochrony. Końcowe hasło oddaje cały sens umowy społecznej jaką jest obronność. Osobiście jestem pod wrażeniem.
DB-A6-73-01
~scooby
1385891400
1 spot 10/10.
DB-A6-73-01

WOT dostanie 13 zestawów FlyEye
Nowe zasady dla kobiet w armii
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Broń i szkolenia. NATO wspiera Ukrainę systemowo
Medale dla sojuszników z Niderlandów
Sztuka i służba w jednym kadrze
Polski „Wiking” dla Danii
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Operacja NATO u brzegów Estonii
Żołnierze dostaną poradnik o sprawności i zdrowym stylu życia
Wellington „Zosia” znad Bremy
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Abolicja dla ochotników
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Polskie drony nadlecą z Sochaczewa
DragonFly czeka na wojsko
Niezłomni w obronie
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Nie tylko dobrze walczyć, lecz także ratować
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Hiszpanie pomogą chronić polskie niebo
MID w nowej odsłonie
W Warszawie stanie pomnik pierwszego szefa SGWP
Loty szkoleniowe na AW149. Piloci: to jest game changer
Żywy pomnik pamięci o poległych na misjach
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Brytyjczycy na wschodniej straży
Bóbr na drodze Hannibala
„Road Runner” w Libanie
Szli po odznakę norweskiej armii
Rosyjski Ił-20 przechwycony przez polskie MiG-29
Kolejna fabryka amunicji z Niewiadowa
Zamiast szukać skarbów, uczyli się strzelać
„Trenuj z wojskiem” 7 za nami
Mity i manipulacje
Wyrównać szanse
Terytorialsi najlepsi na trasach crossu
Priorytetowe zaangażowanie
Wsparcie dla rodziny z Wyryk
Kolejne „Husarze” w powietrzu
„JUR” dla terytorialsów
Standardy NATO w Siedlcach
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Polskie innowacje dla bezpieczeństwa – od Kosmosu po Bałtyk
W wojsku orientują się najlepiej
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Koniec dzieciństwa
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Żołnierze na trzecim stopniu podium
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
UBM, czyli przepis na ekspresową budowę
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Rezerwa i weterani – siła, której nie wolno zmarnować
Kircholm 1605

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO