moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Medialna kampania armii. W sieci i na ekranach

„WOJSKO POLSKIE – TWOJA ARMI@” pod takim hasłem rozpoczęła się ogólnopolska kampania medialna. W internecie można obejrzeć pierwszy spot promujący polskich żołnierzy. Kolejne dwa klipy opowiadające m.in. o działaniach GROM-u i Formozy pojawią się również w telewizji. To największa z dotychczasowych kampanii MON promujących armię.

 

Kampania przygotowywana jest z okazji przypadającej w przyszłym roku 15. rocznicy przystąpienia Polski do NATO oraz 10. rocznicy wstąpienia do Unii Europejskiej.

– Chcemy pokazać, jak armia zmieniła się, zwłaszcza jej wyposażenie, po przystąpieniu Polski do tych międzynarodowych struktur – mówi płk Stanisław Pilhul, szef
oddziału promocji obronności Departamentu Wychowania i Promocji Obronności Ministerstwa Obrony Narodowej.

Kampania „WOJSKO POLSKIE – TWOJA ARMI@” rozpoczęła się 29 listopada. W serwisie youtube.com można zobaczyć 30-sekundowy film o wojsku. Spot pokazuje żołnierzy pomagających cywilom. Przedstawia pilotów F-16 i saperów z patrolu rozminowywania, którzy ruszają do akcji uspokajając mieszkańców Warszawy. - Film pokazuje sytuacje kryzysowe, do których może dojść w wielkim mieście. W każdej z nich, gdzieś, na drugim planie jest obecne wojsko. Mimo że nie każdy widz może od razu dostrzec obecność żołnierzy, którzy pomagają w najtrudniejszych chwilach – mówi Norbert Rudaś, reżyser i scenarzysta filmów promocyjnych.

Na zakończenie filmu słychać głos lektora: „Ludzie mogą dokonywać wielkich rzeczy. Dbamy, żeby zawsze tak było. Wojsko Polskie. Czasem niewidoczni. Zawsze obecni”.

- To hasło może się odnosić do wielu sytuacji. Gdy na ekranie pojawia się mała sylwetka śmigłowca nad falami powodzi, ekipa transplantacyjna wysiadająca z wojskowego samolotu, patrol rozminowania zauważony dopiero wtedy, kiedy przejeżdża tuż przed oczami ludzi stojących na przejściu dla pieszych – opowiada Rudaś.

Film jest dostępny zarówno w języku polskim i angielskim. – To celowy zabieg. Użyliśmy języka angielskiego, żeby dać ludziom do myślenia. Zmusić do zastanowienia się, dlaczego armia potrzebuje kampanii promocyjnej także za granicą. Może komuś udało się skojarzyć to z przypadającymi w przyszłym roku rocznicami przystąpienia Polski do NATO i UE – mówi Norbert Rudaś.

Klipy poza internetem będzie można wkrótce zobaczyć także w telewizji, będą też wyświetlane w kinach przed projekcją. Wykonała je lubelska firma VENA ART, która przygotowała całą kampanię. Praca nad nią trwała 5 miesięcy. Zorganizowano 13 dni zdjęciowych, na terenie kilku jednostek wojskowych i w centrum Warszawy. – Pracowaliśmy na najlepszej jakości sprzęcie, czasami na planie było nawet 100 osób i kilka kamer filmowych – mówi Rudaś.

W rezultacie poza spotem w dwóch wersjach językowych powstały jeszcze dwa 20-minutowe filmy. Pierwszy z nich opowiada o działaniach żołnierzy na terenie kraju. W klipie wystąpili m.in. piloci wielozadaniowych samolotów F-16, pojawiają się także komandosi Gromu, saperzy i lotnicy morscy, którzy wykonują dyżury ratownicze nad Bałtykiem. – Reszty nie mogę zdradzić. To będzie niespodzianka – mówi Norbert Rudaś. Ten film także będzie można oglądać w sieci oraz telewizji.

Drugą część materiałów (spot i film) zobaczymy dopiero w przyszłym roku. Dotyczyć one będą udziału Wojska Polskiego w strukturach Sojuszu i Unii Europejskiej.

Filmy to jednak nie wszystko. VENA ART przygotowała także materiał zdjęciowy, który znajdzie się m.in. w wojskowych plakatach, folderach i kalendarzach. Fotografie wykonywali m.in. Bartek Bera i Piotr Rams. – Przez dwa tygodnie robiliśmy zdjęcia w różnych jednostkach – mówi Bera. – Najciekawsze dla mnie było spotkanie z Formozą. Pływaliśmy po Bałtyku szybkimi łodziami i fotografowaliśmy specjalsów podczas abordażu. Niesamowite było też fotografowanie legendy – gromowców – dodaje.

Kampania została sfinansowana ze środków MON.

***

Zanim w ramach kampanii „WOJSKO POLSKIE – TWOJA ARMI@” powstały filmy, ich twórcy (oraz MON) przeprowadzili badania społeczne dotyczące postrzegania armii i stereotypów jakie funkcjonują. Norbert Rudaś, reżyser klipów, był też twórcą wojskowych kampanii „Zawód żołnierz”, „Szeregowi zawodowi” i „Narodowe Siły Rezerwowe”.

mks, ek

autor zdjęć: Fot.: Andrzej Jachim, J. Czepułkowski,

dodaj komentarz

komentarze

~vito
1386055500
Pierwszy spot - mistrzowski! Szacun, Panowie.
50-72-7B-5A
~scooby
1385978760
Grzegorz Borciuch - obronnością interesuje się tylko elita społeczeństwa. jak chcesz mieć oglądalność to pokaż gazetkę z Biedronki. Jest to jeden z najlepszych ( jak nie najlepszy spot) promujący obronność. nie każdy Polak łożący na Armię musi się nią interesować , ale ma prawo do ochrony. Końcowe hasło oddaje cały sens umowy społecznej jaką jest obronność. Osobiście jestem pod wrażeniem.
DB-A6-73-01
~scooby
1385891400
1 spot 10/10.
DB-A6-73-01

Kluczowa rola Polaków
 
Czworonożny żandarm w Paryżu
Trzecia umowa na ZSSW-30
Bohaterowie z Alzacji
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
Medycyna „pancerna”
W Toruniu szkolą na międzynarodowym poziomie
Wstępna gotowość operacyjna elementów Wisły
Opłatek z premierem i ministrem obrony narodowej
Wybiła godzina zemsty
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Olimp w Paryżu
W obronie Tobruku, Grobowca Szejka i na pustynnych patrolach
Druga Gala Sportu Dowództwa Generalnego
Estonia: centrum innowacji podwójnego zastosowania
Poznaliśmy laureatów konkursu na najlepsze drony
Kluczowy partner
Świąteczne spotkanie na Podlasiu
Zimowe wyzwanie dla ratowników
Polskie Pioruny bronią Estonii
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
W hołdzie pamięci dla poległych na misjach
Kosmiczny zakup Agencji Uzbrojenia
Sukces za sukcesem sportowców CWZS-u
Nowa ustawa o obronie cywilnej już gotowa
„Szczury Tobruku” atakują
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Świąteczne spotkanie pod znakiem „Feniksa”
Ustawa o zwiększeniu produkcji amunicji przyjęta
Miliardowy kontrakt na broń strzelecką
„Nie strzela się w plecy!”. Krwawa bałkańska epopeja polskiego czetnika
Olympus in Paris
Wszystkie oczy na Bałtyk
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Czarna Dywizja z tytułem mistrzów
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Podziękowania dla żołnierzy reprezentujących w sporcie lubuską dywizję
Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
Fundusze na obronność będą dalej rosły
W drodze na szczyt
Polska i Kanada wkrótce podpiszą umowę o współpracy na lata 2025–2026
Posłowie o modernizacji armii
Rosomaki i Piranie
Prawo do poprawki, rezerwiści odzyskają pieniądze
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Wiązką w przeciwnika
Polskie Casy będą nowocześniejsze
Szkoleniowa pomoc dla walczącej Ukrainy
21 grudnia upamiętniamy żołnierzy poległych na zagranicznych misjach
Kadeci na medal
Opłatek z żołnierzami PKW Rumunia
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Chirurg za konsolą
Jeniecka pamięć – zapomniany palimpsest wojny
Awanse dla medalistów
„Czajka” na stępce
Łączy nas miłość do Wojska Polskiego
„Niedźwiadek” na czele AK
Srebro na krótkim torze reprezentanta braniewskiej brygady
Determinacja i wola walki to podstawa
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
„Feniks” wciąż jest potrzebny
Rekord w „Akcji Serce”
Ryngrafy za „Feniksa”
Trudne otwarcie, czyli marynarka bez morza
Zmiana warty w PKW Liban

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO