moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Kto zbuduje holowniki?

Sześć podmiotów jest zainteresowanych dostarczeniem naszej Marynarce Wojennej jednostek, które mają służyć do zabezpieczenia technicznego i prowadzenia działań ratowniczych na morzu. Dialog techniczny z producentami rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu.


Jednostki, których poszukuje nasza armia, mają mieć wyporność pełną do 350 ton, muszą rozwijać prędkość do 12 węzłów oraz powinny być w stanie zabrać jako pasażerów sześćdziesiąt dwie osoby – dwanaście wewnątrz, a pięćdziesiąt na pokładzie otwartym.

Marynarka Wojenna oczekuje ponadto, że nowe jednostki będą przygotowane do żeglugi w zimie (na morzach niearktycznych) w ciężkich warunkach lodowych, będą miały nieograniczoną dzielność morską (czyli będą w stanie wykonywać zadania nawet w bardzo trudnych warunkach pogodowych) oraz będą przygotowane do wykonywania swoich zadań (bez uzupełniania zapasów) przez 14 dób.

Pod koniec sierpnia br. Inspektorat Uzbrojenia zaprosił firmy i instytucje, zainteresowane dostarczeniem naszej armii ww. jednostek, do udziału w dialogu technicznym. Akces do rozmów zgłosiło pięć stoczni: Remontowa Shipbuilding S.A. z Gdańska, Techno Marine Sp. z o.o z Malborka, Stocznia Marynarki Wojennej S.A. w Gdyni, Stocznia Remontowa Nauta S.A. z Gdyni i Damen Shipyards Group (oddział w Gdyni), a także jednostka naukowo-badawcza: OBR Centrum Techniki Morskiej S.A. z Gdyni.

Dialog techniczny z wyżej wymienionymi podmiotami, podczas którego – poza sprawami technicznymi – omawiana będzie cena jednostek i harmonogram ich dostarczania oraz przewidywany udział polskiego przemysłu w realizacji zlecenia, najprawdopodobniej rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Marek Rudziński

dodaj komentarz

komentarze

~ciekawe
1396434660
ciekawa proporcja, 6 holowników i niewiele więcej pozostałych okrętów- co ona będą holować? To są jaja.
31-FC-C1-15

Jeśli przerzut, to tylko z logistykami
 
Wieczór pełen koszykarskich emocji
Wyższe stawki dla niezawodowych
Wyzwanie, które integruje
DNA GROM-u
Droga do zespołu bojowego GROM
Film o Feniksie i terytorialsach
Od chaosu do wiktorii
Najlepsi snajperzy wśród specjalsów
Polacy bezkonkurencyjni w górskich zmaganiach we Włoszech
W strategicznym miejscu o bezpieczeństwie Polski
„Baltops” także na lądzie
Letni wypoczynek z MON-em
Na RBN o jedności w kwestiach bezpieczeństwa
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Kajakarze i ratownicy wodni z workiem medali
Rosjanom wyciekły dwa miliony tajnych dokumentów
Lekcje na poligonie
Współpraca MON-u z weteranami i rezerwistami
Kręgosłup dowodzenia Wojskiem Polskim
PGZ na nowo
Donald Tusk: W kwestii bezpieczeństwa słowa zamieniliśmy w czyny
Dodatkowe kamizelki dla żołnierzy
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Czterej pancerni przeciw wyklętym
Polki wicemistrzyniami Europy w szabli
Dzień, który zmienił bieg wojny
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
100 samolotów na 100-lecie Szkoły Orląt
Jak czynić dobro, czyli Buzdygan w akcji
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Ewakuacja Polaków z Izraela
Judocy Czarnej Dywizji najlepsi w Wojsku Polskim
Ogniem i tarczą
O ochronie infrastruktury i morskich szlaków
Apache. Zabójczy dla czołgów
Sportowcy z „armii mistrzów” na podium wioślarskich ME
Apache’e z szachownicą
Trzy okręty, jeden zespół
Zmagania sześcioosobowych armii
Na Wiejskiej o wydatkach na obronność i weteranach
Generał, olimpijczyk, postać tragiczna
Podejrzane manewry na Bałtyku
Kolejny model Grota dla żołnierzy
Umarł król, niech żyje król!
Prace nad kadłubem dla kolejnego Husarza
Misja PKW „Olimp” doceniona
Specjalsi opanowali amerykański okręt
Nowe cele obronne NATO
„Zapad’ 25” przenosi się dalej od polskiej granicy
Pogrom rosyjskiego lotnictwa strategicznego
Abrams M1A2SEPv3 – wzorzec nowoczesnych czołgów
Wschodnia flanka walczy w przeciwnikiem
100 lat historii Szkoły Orląt
Podróż w ciemność
Nowy rozdział w historii Mesko
Po medale z okazji 100-lecia LAW-u
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Srebrni wioślarze, brązowa szablistka
„Baltops” – co potrafią bezzałogowce
100-lecie Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie
Typhoony i Gripeny nad Bałtykiem
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Nasi czołgiści najlepsi
Gen. Sosabowski upamiętniony
Śmierć gorsza niż wszystkie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO