moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Ił-476, czyli odmłodzony gigant

Rosjanie gruntownie zmodernizowali samolot transportowy Ił-76. Nowa wersja potężnej maszyny pod nazwą Ił-476 została wyposażona w mocniejsze silniki i nowoczesną awionikę. Po raz pierwszy ma się wzbić w powietrze w przyszłym miesiącu. Rosyjski resort obrony chce do 2020 r. kupić sto tych maszyn.

Ił-476 jest odmłodzoną wersją Ił-76, którego produkcja rozpoczęła się w latach 70-tych. Poza Rosją najwięcej tych samolotów użytkują Ukraina, Algieria, Chiny i Indie. Budowa nowego wariantu transportowca wpisuje się w program modernizacji wojskowego lotnictwa transportowego w Rosji.

Samolot ma przewozić ładunki o maksymalnej masie 50 ton. Oznacza to, że może zmieścić np. transportery opancerzone czy bojowe wozy desantowe. Dla porównania Ił-76 mógł przewozić co najmniej kilka ton mniej. Nowy model wyposażony jest w nowoczesną awionikę glass cockpit oraz silniki turbowentylatorowe PS-90A-76. Pozwalają one latać na wysokości do 13100 metrów i lądować na lotniskach leżących do 3500 metrów nad poziomem morza. Transportowiec będzie osiągał prędkość 850 kilometrów na godzinę.  Zasięg lotu to sześć tysięcy kilometrów, Ił-76 może latać na odległość ok. 5 tys. kilometrów.

Pierwszy lot Iła-476 ma się odbyć we wrześniu. Choć wcześniej jego testy przesuwano już kilka razy.

Seryjne Iły-476 powinny zacząć opuszczać zakłady w Uljanowsku w 2015 roku. Rosyjskie ministerstwo obrony planuje kupić do 2020 roku sto tych samolotów w wersji transportowej oraz do tankowania powietrznego. Ił-476 ma być też platformą dla nowego rosyjskiego AWACS-a.

Zakupy tych maszyn stanowią element szerszego programu modernizacji wojskowego lotnictwa transportowego w Rosji. W lutym wicepremier Dmitrij Rogozin poinformował, że zakłady „Aviastar-SP” mają do 2020 roku zbudować dla sił zbrojnych dziesięć nowych Rusłanów i zmodernizować następne 22 . Do tego kolejnych 46-47 gigantów powstanie dla firm przewozowych „Wołga-Dniepr” i „Polet”, które jak zauważył wicepremier, można w razie potrzeby również wykorzystać do celów wojskowych. Poza  tym Rosja współfinansuje wraz z Ukrainą prace nad transportowcem An-70, do 2020 r. zamierzają zamówić 60 sztuk tych maszyn.

Źródło: RIA-Novosti, Aviadvigatiel

wr

autor zdjęć: US Air Force

dodaj komentarz

komentarze


„Ramstein Alloy” nad Litwą
 
AZOR – podwodny specjalista
„Akcja rekrutacja” – ostatnia szansa dla sportowców
Sukcesy żołnierzy na mistrzostwach świata i Europy
Legia Akademicka po raz piąty
Na Litwie o bezpieczeństwie w regionie
Prawda o Katyniu zawarta w teczce nr 1
KFOR: wyższy stopień gotowości
Polskie skrzydła nad Morzem Śródziemnym
Emerytura wypłacana w … karmie
Ogień na alpejskich szczytach
W jedynym słusznym kierunku
Armia Fight Night – bitwa o niepodległość
Dron dla hydrografów
Polityka nie znosi próżni
Rezerwista ochotnik też musi się starać
Społeczna solidarność na rzecz dzieci
Star Army
Marynarskie fatum, czyli ostatnia droga Naczelnego Wodza
Od 25 lat biegacze walczą o nóż komandosa
Sto lat „Polski Zbrojnej” - serwis specjalny
Inwestycje Stoczni Wojennej
Kobiety a pokój
Ciemne strony Facebooka
Duch Invictus jest, czas na formę
Raki dla podhalańczyków
Marynarz pierwszy na mecie ćwierćmaratonu
Wyścig zbrojeń nie ustaje
Posłuchaj historii bohaterów. To ich testament
Włoski minister obrony z wizytą w Polsce
Sto lat „Polski Zbrojnej” za nami
Time for Miecznik
Gala Buzdyganów w stulecie „Polski Zbrojnej”
„Błękitni” dzielą się wiedzą na misji
Polskie Jastrzębie nad Atlantykiem
Course on Diplomacy
Czy będą podwyżki?
Pułkownik Niepokólczycki – bohater AK, wróg UB
Żołnierze bez testów z WF-u
Polacy na czele zespołu przeciwminowego NATO
Żołnierz uratował dziecko z pożaru
Szczury Torbuku
Wybierz się na wojskowe studia
Odwiedź Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni
Szef MON odwiedził USA
Afganistan. Czas wracać do domu
Wilk na poligonie
Polacy w Wilnie czyli „bunt” Żeligowskiego
Zakaz noszenia mundurów podczas protestów
Saper robi przejście
Drzwi do JWK otwiera selekcja
O bezpieczeństwie państw NATO
UE o wspólnym bezpieczeństwie
Żądajcie „Polski Zbrojnej”
B-1B znów na polskim niebie. W eskorcie Jastrzębi
Kraby dla podhalańczyków
Zbrodnia bez kary

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO