moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Ił-476, czyli odmłodzony gigant

Rosjanie gruntownie zmodernizowali samolot transportowy Ił-76. Nowa wersja potężnej maszyny pod nazwą Ił-476 została wyposażona w mocniejsze silniki i nowoczesną awionikę. Po raz pierwszy ma się wzbić w powietrze w przyszłym miesiącu. Rosyjski resort obrony chce do 2020 r. kupić sto tych maszyn.

Ił-476 jest odmłodzoną wersją Ił-76, którego produkcja rozpoczęła się w latach 70-tych. Poza Rosją najwięcej tych samolotów użytkują Ukraina, Algieria, Chiny i Indie. Budowa nowego wariantu transportowca wpisuje się w program modernizacji wojskowego lotnictwa transportowego w Rosji.

Samolot ma przewozić ładunki o maksymalnej masie 50 ton. Oznacza to, że może zmieścić np. transportery opancerzone czy bojowe wozy desantowe. Dla porównania Ił-76 mógł przewozić co najmniej kilka ton mniej. Nowy model wyposażony jest w nowoczesną awionikę glass cockpit oraz silniki turbowentylatorowe PS-90A-76. Pozwalają one latać na wysokości do 13100 metrów i lądować na lotniskach leżących do 3500 metrów nad poziomem morza. Transportowiec będzie osiągał prędkość 850 kilometrów na godzinę.  Zasięg lotu to sześć tysięcy kilometrów, Ił-76 może latać na odległość ok. 5 tys. kilometrów.

Pierwszy lot Iła-476 ma się odbyć we wrześniu. Choć wcześniej jego testy przesuwano już kilka razy.

Seryjne Iły-476 powinny zacząć opuszczać zakłady w Uljanowsku w 2015 roku. Rosyjskie ministerstwo obrony planuje kupić do 2020 roku sto tych samolotów w wersji transportowej oraz do tankowania powietrznego. Ił-476 ma być też platformą dla nowego rosyjskiego AWACS-a.

Zakupy tych maszyn stanowią element szerszego programu modernizacji wojskowego lotnictwa transportowego w Rosji. W lutym wicepremier Dmitrij Rogozin poinformował, że zakłady „Aviastar-SP” mają do 2020 roku zbudować dla sił zbrojnych dziesięć nowych Rusłanów i zmodernizować następne 22 . Do tego kolejnych 46-47 gigantów powstanie dla firm przewozowych „Wołga-Dniepr” i „Polet”, które jak zauważył wicepremier, można w razie potrzeby również wykorzystać do celów wojskowych. Poza  tym Rosja współfinansuje wraz z Ukrainą prace nad transportowcem An-70, do 2020 r. zamierzają zamówić 60 sztuk tych maszyn.

Źródło: RIA-Novosti, Aviadvigatiel

wr

autor zdjęć: US Air Force

dodaj komentarz

komentarze


Polska i Kanada wkrótce podpiszą umowę o współpracy na lata 2025–2026
 
Wyścig na pływalni i lodzie o miejsca na podium mistrzostw kraju
Ciało może o wiele więcej, niż myśli głowa
Ryngrafy za „Feniksa”
Świadczenie motywacyjne także dla niezawodowców
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Sukces za sukcesem sportowców CWZS-u
Wigilia ‘44 – smutek i nadzieja w czasach mroku
W obronie Tobruku, Grobowca Szejka i na pustynnych patrolach
Posłowie o modernizacji armii
Nowa ustawa o obronie cywilnej już gotowa
Świąteczne spotkanie pod znakiem „Feniksa”
Prawo do poprawki, rezerwiści odzyskają pieniądze
Estonia: centrum innowacji podwójnego zastosowania
Miliardowy kontrakt na broń strzelecką
Rekord w „Akcji Serce”
Wybiła godzina zemsty
Wkrótce korzystne zmiany dla małżonków-żołnierzy
Wiązką w przeciwnika
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Olympus in Paris
Czworonożny żandarm w Paryżu
„Niedźwiadek” na czele AK
W Toruniu szkolą na międzynarodowym poziomie
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
Druga Gala Sportu Dowództwa Generalnego
Srebro na krótkim torze reprezentanta braniewskiej brygady
W drodze na szczyt
Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
Świąteczne spotkanie w POLLOGHUB
Chirurg za konsolą
Poznaliśmy laureatów konkursu na najlepsze drony
Zmiana warty w PKW Liban
Fiasko misji tajnych służb
Łączy nas miłość do Wojska Polskiego
Podziękowania dla żołnierzy reprezentujących w sporcie lubuską dywizję
Kluczowa rola Polaków
Więcej powołań do DZSW
Podchorążowie lepsi od oficerów
Opłatek z żołnierzami PKW Rumunia
Wstępna gotowość operacyjna elementów Wisły
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Opłatek z premierem i ministrem obrony narodowej
Rehabilitacja poprzez sport
Awanse dla medalistów
21 grudnia upamiętniamy żołnierzy poległych na zagranicznych misjach
Polskie Pioruny bronią Estonii
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki
„Nie strzela się w plecy!”. Krwawa bałkańska epopeja polskiego czetnika
Ustawa o zwiększeniu produkcji amunicji przyjęta
W hołdzie pamięci dla poległych na misjach
Olimp w Paryżu
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Kluczowy partner
Jeniecka pamięć – zapomniany palimpsest wojny
Kosmiczny zakup Agencji Uzbrojenia
Zrobić formę przed Kanadą
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Zimowe wyzwanie dla ratowników
Nowe łóżka dla szpitala w Libanie
Ochrona artylerii rakietowej
Rosomaki i Piranie
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO