moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Jelcz ma nowego właściciela
Huta Stalowa Wola SA (HSW) zostanie właścicielem spółki Jelcz-Komponenty produkującej samochody ciężarowe, specjalne i specjalizowane dla naszej armii.

 


Dorota Bańka

Władysław Czubak, prezes zarządu – dyrektor naczelny jelczańskiego zakładu, wyjaśnił, że zmiana właściciela nie oznacza zaprzestania produkcji dla wojska. „Liczę na to, że działalność nastawiona na dostawy dla wojska zdynamizuje się. Niedługo odbędą się przetargi na dostawy samochodów dla sił zbrojnych. Złożymy ofertę i mamy nadzieję na nowe zamówienia”.

Dowiedzieliśmy się, że spółka Jelcz-Komponenty wystartuje w przetargu na duże dostawy samochodów średniej ładowności i dużej mobilności. 300-osobowa załoga zakładu ma nadzieję, że nowy właściciel zaakceptuje te plany, bo wtedy nie dojdzie do zwolnień, a wręcz spodziewa się istotnego wzrostu zatrudnienia.

jelcz_2

HSW kupiła nieźle prosperującą firmę po dobrej cenie. Zakłady w Jelczu mają zamówienia i przynoszą zyski; posiadają też prawa i pełną dokumentację potrzebną do wznowienia produkcji autobusów.
Spółka wytwarza dla wojska kilka wersji podwozi samochodów ciężarowych do zabudowy. W jednostkach znamy je jako nośniki artyleryjskich stacji radiolokacyjnych Liwiec, wyrzutni rakietowych Langusta, warsztatów remontu uzbrojenia i elektroniki czy artyleryjskich wozów amunicyjnych. Dobrze spisują się również wersje ze skrzyniami ładunkowymi przeznaczone do przewozu ludzi i towarów. Jelcze będą nosicielami elementów Nabrzeżnego Dywizjonu Rakietowego MW.

W Stalowej Woli z zadowoleniem przyjęto udaną transakcję. Zakup sprawia, że uzbrojenie produkowane przez HSW będzie montowane na pojazdach własnej produkcji. Dyrektor operacyjny, członek zarządu spółki HSW, Antoni Rusinek potwierdził, że nie ma mowy o zaprzestaniu produkowania w Jelczu samochodów dla wojska. Przed podpisaniem umowy kupna nie chciał snuć dalekosiężnych planów. Zapewnił jednak, że nowy właściciel jest zainteresowany przedstawieniem oferty jelczańskich zakładów w przetargach, które zostaną ogłoszone przez Inspektorat Uzbrojenia.

Bogusław Politowski

dodaj komentarz

komentarze


Aby państwo polskie było gotowe na każdy scenariusz
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Niemiecki plan zniszczenia Polski
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
W Sejmie o rosyjskich dronach nad Polską
Cios w plecy
Żandarmeria skontroluje także cywilów
Wojskowi szachiści z medalem NATO
Trenują przed „Zapadem ‘25”
Żelazna Dywizja zdaje egzamin celująco
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Pogrzeb ofiar rzezi wołyńskiej
Szkolenia antydronowe tylko w Polsce
NATO uruchamia „Wschodnią Straż”
Koncern Hanwha inwestuje w AWL
Kurs dla najlepszych w SERE
Brytyjczycy na wschodniej straży
Hekatomba na Woli
Rekompensaty na nowych zasadach
NATO – jesteśmy z Polską
Światowe podium dla zawodniczek Wojska Polskiego
„Nieustraszony Rekin” na wodach Bałtyku
Polska zwiększy produkcję amunicji artyleryjskiej
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Dwie agresje, dwie okupacje
Prezydent przestrzega przed rosyjską dezinformacją
Orlik na Alfę
Sikorski: potrzebujemy ściany antydronowej
Premier do pilotów: Jesteście bohaterami
Największy transport Abramsów w tym roku
Debiut polskich Patriotów
Pytania o rosyjskie drony. MON wyjaśnia
„Saber Junction” – gotowi do obrony
„Road Runner” w Libanie
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
Czy trzeba będzie zrekonstruować samolot „Slaba”?
17 września 1939. Nigdy więcej
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Państwo odbuduje dom w Wyrykach
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Black Hawki nad Warszawą
Wieża z HSW nie tylko dla Warana
Czołgiści w ogniu
Defendery skompletowane
Już mają brąz, a mogą mieć złoto!
Bumar-Łabędy szykują się do produkcji K2
Grupa E5 o bezpieczeństwie wschodniej flanki NATO
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Brytyjczycy żegnają Malbork
Sojusznicy wysyłają dodatkowe wojska
Nielegalny skład amunicji został zlikwidowany
Nagrody MSPO – za uniwersalność konstrukcji
By znaleźć igłę, w Bałtyku trzeba najpierw znaleźć stóg
Nawrocki: zdaliśmy test wojskowy i test solidarności
Z najlepszymi na planszy
W poszukiwaniu majora Serafina
Husarz z polskim instruktorem
Krok ku niezależności
Zwycięska batalia o stolicę
Święto Wojsk Lądowych
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Wielkie zbrojenia za Odrą
Pożegnanie z Columbią
H145M – ciekawa oferta dla Polski
Ostry kurs na „Orkę” – rząd chce podpisać kontrakt do końca roku

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO