moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Jelcz ma nowego właściciela
Huta Stalowa Wola SA (HSW) zostanie właścicielem spółki Jelcz-Komponenty produkującej samochody ciężarowe, specjalne i specjalizowane dla naszej armii.

 


Dorota Bańka

Władysław Czubak, prezes zarządu – dyrektor naczelny jelczańskiego zakładu, wyjaśnił, że zmiana właściciela nie oznacza zaprzestania produkcji dla wojska. „Liczę na to, że działalność nastawiona na dostawy dla wojska zdynamizuje się. Niedługo odbędą się przetargi na dostawy samochodów dla sił zbrojnych. Złożymy ofertę i mamy nadzieję na nowe zamówienia”.

Dowiedzieliśmy się, że spółka Jelcz-Komponenty wystartuje w przetargu na duże dostawy samochodów średniej ładowności i dużej mobilności. 300-osobowa załoga zakładu ma nadzieję, że nowy właściciel zaakceptuje te plany, bo wtedy nie dojdzie do zwolnień, a wręcz spodziewa się istotnego wzrostu zatrudnienia.

jelcz_2

HSW kupiła nieźle prosperującą firmę po dobrej cenie. Zakłady w Jelczu mają zamówienia i przynoszą zyski; posiadają też prawa i pełną dokumentację potrzebną do wznowienia produkcji autobusów.
Spółka wytwarza dla wojska kilka wersji podwozi samochodów ciężarowych do zabudowy. W jednostkach znamy je jako nośniki artyleryjskich stacji radiolokacyjnych Liwiec, wyrzutni rakietowych Langusta, warsztatów remontu uzbrojenia i elektroniki czy artyleryjskich wozów amunicyjnych. Dobrze spisują się również wersje ze skrzyniami ładunkowymi przeznaczone do przewozu ludzi i towarów. Jelcze będą nosicielami elementów Nabrzeżnego Dywizjonu Rakietowego MW.

W Stalowej Woli z zadowoleniem przyjęto udaną transakcję. Zakup sprawia, że uzbrojenie produkowane przez HSW będzie montowane na pojazdach własnej produkcji. Dyrektor operacyjny, członek zarządu spółki HSW, Antoni Rusinek potwierdził, że nie ma mowy o zaprzestaniu produkowania w Jelczu samochodów dla wojska. Przed podpisaniem umowy kupna nie chciał snuć dalekosiężnych planów. Zapewnił jednak, że nowy właściciel jest zainteresowany przedstawieniem oferty jelczańskich zakładów w przetargach, które zostaną ogłoszone przez Inspektorat Uzbrojenia.

Bogusław Politowski

dodaj komentarz

komentarze


Kurs dla najlepszych w SERE
H145M – ciekawa oferta dla Polski
Bumar-Łabędy szykują się do produkcji K2
Święto Wojsk Lądowych
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Państwo odbuduje dom w Wyrykach
Defendery skompletowane
Światowe podium dla zawodniczek Wojska Polskiego
„Road Runner” w Libanie
Cios w plecy
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
NATO uruchamia „Wschodnią Straż”
Rekompensaty na nowych zasadach
Wieża z HSW nie tylko dla Warana
Brytyjczycy żegnają Malbork
Już mają brąz, a mogą mieć złoto!
Żelazna Dywizja zdaje egzamin celująco
„Nieustraszony Rekin” na wodach Bałtyku
Dwie agresje, dwie okupacje
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Premiera na MSPO: Pocisk dalekiego zasięgu Lanca
By znaleźć igłę, w Bałtyku trzeba najpierw znaleźć stóg
Ostry kurs na „Orkę” – rząd chce podpisać kontrakt do końca roku
Orlik na Alfę
Debiut polskich Patriotów
Pożegnanie z Columbią
Krok ku niezależności
Grupa E5 o bezpieczeństwie wschodniej flanki NATO
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Prezydent przestrzega przed rosyjską dezinformacją
Największy transport Abramsów w tym roku
Husarz z polskim instruktorem
Trenują przed „Zapadem ‘25”
Sojusznicy wysyłają dodatkowe wojska
Żandarmeria skontroluje także cywilów
Wielkie zbrojenia za Odrą
Sikorski: potrzebujemy ściany antydronowej
Czy trzeba będzie zrekonstruować samolot „Slaba”?
NATO – jesteśmy z Polską
Wojskowi szachiści z medalem NATO
Niemiecki plan zniszczenia Polski
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Nawrocki: zdaliśmy test wojskowy i test solidarności
„Saber Junction” – gotowi do obrony
Pogrzeb ofiar rzezi wołyńskiej
Szkolenia antydronowe tylko w Polsce
Nielegalny skład amunicji został zlikwidowany
17 września 1939. Nigdy więcej
Nagrody MSPO – za uniwersalność konstrukcji
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Aby państwo polskie było gotowe na każdy scenariusz
Premier do pilotów: Jesteście bohaterami
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Pytania o rosyjskie drony. MON wyjaśnia
W poszukiwaniu majora Serafina
W Sejmie o rosyjskich dronach nad Polską
Brytyjczycy na wschodniej straży
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Czołgiści w ogniu
Zwycięska batalia o stolicę
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Koncern Hanwha inwestuje w AWL
Black Hawki nad Warszawą
Z najlepszymi na planszy
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
Polska zwiększy produkcję amunicji artyleryjskiej
Hekatomba na Woli

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO