moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

PZL Mielec ukończył produkcję jednego z komponentów F-16

Pracownicy PZL Mielec, firmy należącej do koncernu Lockheed Martin i jednego z najdłużej działających w Polsce producentów statków powietrznych, świętowali dziś ukończenie produkcji pierwszej struktury tylnej części kadłuba do najnowszej wersji myśliwca F-16 w wersji Block 70/72.

To symboliczny powrót do produkcji wojskowych samolotów odrzutowych. Elementy F-16 powstają w wyremontowanej hali, w której ponad 20 lat temu produkowano samoloty szkolno-bojowe. Ukończona struktura tylnej części kadłuba F-16, podobnie jak pozostałe, mniejsze komponenty F-16, również produkowane w PZL Mielec, trafi na linię montażu końcowego Lockheed Martin w Greenville w Południowej Karolinie, gdzie myśliwce F-16 Block 70/72 są obecnie produkowane dla klientów z Europy i Bliskiego Wschodu.

„Produkcja struktur F-16 Block 70/72 w PZL Mielec jest prowadzona w kompleksowo zmodernizowanej hali, o łącznej powierzchni 14 tysięcy metrów kwadratowych. W przeszłości produkowano tu wojskowe samoloty odrzutowe” – powiedział Janusz Zakręcki, prezes i dyrektor naczelny PZL Mielec. „Cieszę się, że Lockheed Martin docenił kompetencje naszych pracowników oraz potencjał tego miejsca i zdecydował się ulokować tu produkcję struktur F-16. To także dowód zaangażowania Lockheed Martin w rozwój PZL Mielec i potencjału przemysłowego naszego kraju”.

REKLAMA

W 2022 roku blisko 50 przedstawicieli PZL Mielec, pracowników produkcyjnych i liderów wyjechało do zakładu produkującego F-16 w Greenville w Południowej Karolinie. Przez sześć miesięcy załoga z Mielca pracowała wspólnie z kadrą Lockheed Martin, aby zdobyć doświadczenie i poznać proces produkcji F-16, przygotowując się do wykonywania swoich zadań w Polsce.

„Współpraca przy programie F-16 w Polsce jest świadectwem naszego zaangażowania we wspieranie potencjału krajowego przemysłu” - powiedział Orlando Sanchez, wiceprezes i dyrektor generalny Integrated Fighter Group w Lockheed Martin. „Dzisiejsze wydarzenie, czyli ukończenie pierwszej struktury tylnej sekcji kadłuba samolotu F-16 Block 70/72 jest ukoronowaniem prac, które rozpoczęły się w 2021 roku. Poprzez transfer technologii i rozwój kompetencji pracowników pomogliśmy PZL Mielec powrócić do tradycji produkcji myśliwców”.

Myśliwce F-16 są strategicznym wyborem dla klientów na całym świecie poszukujących najwyższej jakości wśród samolotów wielozadaniowych czwartej generacji, partnerstwa na poziomie regionalnym i globalnym, jak i przystępnych kosztów eksploatacji. F-16 to jeden z filarów systemu bezpieczeństwa XXI wieku i kluczowy komponent realizacji zadań operacyjnych na całym świecie, umożliwiający dominację w przestrzeni powietrznej.

Tekst: Mateusz Rolewski/ PZL Mielec

red. PZ

autor zdjęć: PZL Mielec

dodaj komentarz

komentarze


Awaria systemów. Bezpieczeństwo Polski nie jest zagrożone
 
Kaczmarek z nowym rekordem Polski!
Jak usprawnić działania służb na granicy
Polski Kontyngent Wojskowy Olimp w Paryżu
Roczny dyżur spadochroniarzy
Sejm podziękował za służbę na granicy
W Sejmie o zniszczeniu Tupolewa
Tridon Mk2, czyli sposób na drona?
„Armia mistrzów” – kolarstwo, łucznictwo, pięciobój nowoczesny, strzelectwo, triatlon i wspinaczka sportowa
Rusza operacja „Bezpieczne Podlasie”
Nie wierzę panu, mister Karski!
Ankona, czyli polska operacja we Włoszech
Londyn o „Tarczy Wschód”
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Z parlamentu do wojska
Bezpieczeństwo granicy jest również sprawą Sojuszu
Terytorialsi w gotowości do pomocy
Silniejsza obecność sojuszników z USA
Optymistyczne prognozy znad Wisły
Szczyt NATO w Waszyngtonie: Ukraina o krok bliżej Sojuszu
Feniks – następca Mangusty?
Prezydent Warszawy: oddajmy hołd bohaterom!
Olimp gotowy na igrzyska!
Medycy na poligonie
„Armia mistrzów” – sporty wodne
Na ratunek… komandos
„Armia mistrzów” – sporty walki
Spadochroniarze na warcie w UE
Partyzanci z republiki
„Operacja borelioza”
Incydent przy granicy. MON chce specjalnego nadzoru nad śledztwem
Posłowie wybrali patronów 2025 roku
Most III, czyli lot z V2
Formoza. Za kulisami
Szczyt NATO: wzmacniamy wschodnią flankę
Jaki będzie czołg przyszłości?
„Armia mistrzów” – lekkoatletyka
Paryż – odliczanie do rozpoczęcia igrzysk!
Szczyt NATO, czyli siła w Sojuszu
Za zdrowie utracone na służbie
Lotnicy pamiętają o powstaniu
Specjalsi zakończyli dyżur w SON-ie
Patrioty i F-16 dla Ukrainy. Trwa szczyt NATO
Zabezpieczenie techniczne 1 Pułku Czołgów w 1920
Włoski Centauro na paryskim salonie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Letnia Bryza na Morzu Czarnym
Krzyżacka klęska na polach grunwaldzkich
International Test
Hala do budowy Mieczników na finiszu
The Suwałki Gap in the Game
Operacja „Wschodnia zorza”
Ciężko? I słusznie! Tak przebiega selekcja do Formozy
Pioruny dla sojuszników
Prezydent Zełenski w Warszawie
Kmdr Janusz Porzycz: Wojsko Polskie wspierało i wspiera sportowców!
Posłowie o efektach szczytu NATO

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO