moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Podział prac Podkomisji

W dniach od 8 do 11 bm. podkomisja zapoznawała się z informacjami niezbędnymi do analizy okoliczności katastrofy smoleńskiej.

Wykonane w tym okresie prace podzielić można
na 3 grupy:
a) rozpoznanie dokumentacji,
b) zapoznanie się z opracowaniami analitycznymi,
c) oględziny samolotu Tu-154 M nr 102.

ROZPOZNANIE DOKUMENTACJI
W ramach tych prac Podkomisja skupiła się obecnie nad rozpoznaniem i analizą dokumentów jawnych dotyczących Katastrofy Smoleńskiej, jakie zostały wytworzone i zgromadzone przez różne instytucje państwowe. W ramach tych prac Podkomisja dokonała kwalifikacji poszczególnych dokumentów i przydzieliła je do szczegółowej analizy przez wyłonione wcześniej 4 podzespoły do spraw:
Trwają czynności organizacyjne związane z uzyskaniem dostępu do dokumentów niejawnych. Podkomisja wystąpiła do Prokuratora Generalnego ministra Zbigniewa Ziobry o udostępnienie dokumentów zgromadzonych przez Wojskową Prokuraturę Okręgową w Warszawie.

OPRACOWANIA ANALITYCZNE
Członkowie Podkomisji wysłuchali referatów poszerzających wiedzę o przebiegu Katastrofy Smoleńskiej. Szczególną uwagę poświęcono referatom, w których przedstawiono ukrywane
do tej pory podstawowe informacje dotyczące deformacji szczątków samolotu i ich położenia
na wrakowisku pod Smoleńskiem.

BADANIE SAMOLOTU TU-154 M NR 102
Podkomisja przeprowadziła wstępne oględziny samolotu TU-154 M nr 102 stojącego na lotnisku w Mińsku Mazowieckim. Jest to bliźniaczy samolot dla samolotu TU-154 M nr 101, który został zniszczony w Katastrofie Smoleńskiej. W ocenie Podkomisji badany samolot stanowi niezwykle cenne źródło wielu informacji technicznych i eksploatacyjnych. Podkomisja pracuje nad przygotowaniem listy niezbędnych badań. Komisja ustaliła dalszy tryb pracy.

Tekst: Wacław Berczyński/ przewodniczący Podkomisji Smoleńskiej

red. PZ

autor zdjęć: Źródło: MON

dodaj komentarz

komentarze


Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
 
Świat F-35
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
Podejrzane manewry na Bałtyku
Polska z dodatkowym wsparciem sojuszników
Planowano zamach na Zełenskiego
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
Drukowanie dronów
Podróż w ciemność
Śmierć gorsza niż wszystkie
Nowa dostawa Homarów-K
Polki wicemistrzyniami Europy w szabli
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
Święto sportów walki w Warendorfie
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Pancerny kot w polskim wojsku
Wybierz Wydarzenie Historyczne Roku
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Ewakuacja Polaków z Izraela
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?
Pionierski dron
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Zbrodnia we wsi, której już nie ma
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
Wyższe stawki dla niezawodowych
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Rakiety dla polskich FA-50
Gen. Szkutnik o planach 18 Dywizji
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Terytorialsi z Dolnego Śląska najlepiej wysportowani
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Inwestycja w żołnierzy
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
K2. Azjatycka pantera
Dzień, który zmienił bieg wojny
Więcej na obronność, silniejsze NATO
Pierwsze oficerskie gwiazdki
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
Na Dolnym Śląsku „Wakacje z WOT” coraz popularniejsze
Kajakami po medale
Ratownik w akcji
The Power of Infrastructure
Bałtyk – wciąż bezpieczny czy już nie?
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Flyer, zdobywca przestworzy
GROM’s DNA
Wypadek Rosomaka
NATO przechodzi do działania
Strażnicy polskiego nieba
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Policjanci w koszarach WOT
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
Marynarka świętuje i zaprasza na okręty
Specjalsi pod nowym dowództwem
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Dekapitacyjne uderzenie w Iran

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO