moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Polskie wozy dla medyków

W ciągu trzech miesięcy ma zostać rozstrzygnięty przetarg na dostawę dla armii pojazdów rozpoznania biologicznego. Do rywalizacji o kontrakt wart kilka milionów złotych zgłosiło się pięć polskich firm i dwa konsorcja. Nowe wozy mają trafić do pięciu wojskowych ośrodków medycyny prewencyjnej oraz do Centrum Reagowania Epidemiologicznego.


Wojsko potrzebuje pojazdów rozpoznania biologicznego, aby na szczegółowe badania przewozić próbki skażonego powietrza, gleby i wody. Obecnie wojskowe zespoły reagowania epidemiologicznego mają jedynie dostawcze fiaty lub karetki zbudowane na podwoziu Iveco, które nie są przystosowane do tego rodzaju transportu, zwłaszcza w trudnym terenie.

Na nowe pojazdy czekają wojskowe ośrodki medycyny prewencyjnej w Bydgoszczy, Gdyni, Krakowie, Modlinie i Wrocławiu oraz w Centrum Reagowania Epidemiologicznego Sił Zbrojnych w Warszawie.

Inspektorat Uzbrojenia MON pod koniec ubiegłego roku ogłosił przetarg na dostawę takich wozów. Firmy, które są zainteresowane zleceniem, mają wykonać specjalistyczną zabudowę na siedmiu dostarczonych przez wojsko podwoziach ciężarówki Jelcz 442.32. Nowe pojazdy rozpoznania biologicznego, poza zbiornikiem na wodę do odkażania, mają być wyposażone m.in. w gazoszczelne kombinezony (z systemem łączności) i chemioodporne obuwie, maski i aparaty tlenowe oraz urządzenia do sprawdzania szczelności i odkażania kombinezonów.

Do walki o kontrakt stanęły wyłącznie polskie firmy: AUTOBOX Sp. z o.o.; „WAWRZASZEK ISS Sp. z o.o.” Spółka Komandytowo-Akcyjna; Dom Samochodowy GERMAZ Sp. z o.o.; SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.; ZAMET – Głowno Adam Pruski Zdzisław Łuczak Spółka Jawna oraz dwa konsorcja. Pierwsze konsorcjum w składzie: KAFAR Bartłomiej Sztukiert, R&D Consulting Przemysław Sztukiert, CAR-POL Marek Rutkowski. Drugie – tworzą: MONREX Sp. z o.o., ME-PRO-TECH oraz PI-W ARMPOL Sp. z o.o.

Wszystkie firmy zakwalifikowały się do drugiej fazy postępowania. – Wskazani wykonawcy spełnili warunki udziału w postępowaniu i zostaną zaproszeni w drugiej połowie lutego do złożenia ofert – mówi ppłk Szczepan Głuszczak z Sekretariatu Sekretarza Stanu MON.

Plany MON zakładają, że umowa ze zwycięzcą zostanie podpisana za około trzy miesiące. Armia ma dostać nowe pojazdy do końca 2016 roku.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: arch. Wojskowego Ośrodka Medycyny Prewencyjnej

dodaj komentarz

komentarze

~Katol
1424253660
Czy załączony na tym zdjęcia anihilator antymaterii został kupiony z pominięciem procedury publicznej ?
4B-26-E9-39

ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
 
NATO przechodzi do działania
Śmierć gorsza niż wszystkie
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Podróż w ciemność
GROM’s DNA
Święto sportów walki w Warendorfie
Planowano zamach na Zełenskiego
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Nowa dostawa Homarów-K
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Ratownik w akcji
Rakiety dla polskich FA-50
Marynarka świętuje i zaprasza na okręty
Strażnicy polskiego nieba
Dzień, który zmienił bieg wojny
Polki wicemistrzyniami Europy w szabli
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
Na Dolnym Śląsku „Wakacje z WOT” coraz popularniejsze
Bałtyk – wciąż bezpieczny czy już nie?
Kajakami po medale
Więcej na obronność, silniejsze NATO
Policjanci w koszarach WOT
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Wybierz Wydarzenie Historyczne Roku
Polacy bezkonkurencyjni w górskich zmaganiach we Włoszech
Pierwsze oficerskie gwiazdki
Świat F-35
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Wyższe stawki dla niezawodowych
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?
Inwestycja w żołnierzy
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Specjalsi pod nowym dowództwem
Flyer, zdobywca przestworzy
Ewakuacja Polaków z Izraela
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Zbrodnia we wsi, której już nie ma
Polska z dodatkowym wsparciem sojuszników
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Wypadek Rosomaka
Gen. Szkutnik o planach 18 Dywizji
Pionierski dron
Terytorialsi z Dolnego Śląska najlepiej wysportowani
Podejrzane manewry na Bałtyku
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
K2. Azjatycka pantera
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
The Power of Infrastructure

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO