moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Nowe pojazdy dla medyków

Mają być na podwoziu Jelcza 442.32, mieć w wyposażeniu nie tylko gazoszczelne kombinezony, lecz także urządzenia do sprawdzania szczelności, np. masek i ich odkażania. Armia chce kupić siedem wozów rozpoznania biologicznego. Firmy zainteresowane kontraktem, wartym kilka milionów złotych, mogą do 17 grudnia zgłaszać się do MON.


Nowe wozy mają być przeznaczone dla żołnierzy z zespołów reagowania epidemiologicznego. Takie zespoły działają w wojskowych ośrodkach medycyny prewencyjnej w Bydgoszczy, Gdyni, Krakowie, Modlinie i Wrocławiu oraz w Centrum Reagowania Epidemiologicznego Sił Zbrojnych w Warszawie.

Dziś wojskowi specjaliści, aby przewieźć na szczegółowe badania próbki skażonego powietrza, gleby czy wody, używają zmodyfikowanych samochodów dostawczych Fiat. A w wyjątkowych sytuacjach – kupionych kilkanaście lat temu wojskowych karetek na podwoziu Iveco. Te pojazdy niespecjalnie sprawdzają się w trudnym terenie. Co więcej, z powodu ich stanu technicznego i dużych przebiegów w najbliższych latach mają być stopniowo wycofywane ze służby. Dlatego armia chce kupić nowe pojazdy rozpoznania biologicznego.

Mają one powstać na podwoziu samochodu Jelcz 442.32. Wojsko oczekuje, że będą wyposażone nie tylko w gazoszczelne kombinezony (z opcją zainstalowania w nich systemu łączności) oraz chemoodporne obuwie, lecz także w urządzenia do sprawdzania szczelności i odkażania kombinezonów, masek i aparatów tlenowych. Auto musi mieć również zbiornik na wodę do odkażania i nie może ważyć więcej niż 16 ton.

Rozmowy o szczegółach technicznych z producentami zostały już przeprowadzone w ubiegłym roku. A kilka dni temu Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił przetarg na zakup siedmiu takich wozów.

Na zgłoszenia od firm MON czeka do 17 grudnia. Do złożenia ofert zostaną zaproszone te przedsiębiorstwa, które mają już odpowiednie doświadczenie w realizacji podobnych kontraktów. Za co będą przyznawane punkty. – Zamawiający zaprosi do składania ofert ośmiu wykonawców, którzy uzyskają największą liczbę punktów – mówią przedstawiciele Inspektoratu Uzbrojenia.
Zwycięzca zostanie wybrany najprawdopodobniej wiosną przyszłego roku. Przedsiębiorstwo, które zdobędzie wart kilka milionów kontrakt, będzie musiało do końca 2016 roku wywiązać się z zapisów umowy.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Archiwum Wojskowych Ośrodków Medycyny Prewencyjnej

dodaj komentarz

komentarze

~osi
1416083940
Na miłość Boską TARPAN to kupa złomu w którmy nie ma nic oprócz pleśni i grzyba . Od ratowników oczekują ogrzewania fakt mają racje to jest podstawa w przypadku hipotermii . Ratownictwo w MON kuleje nikt tym sie nie przejmuje bo po co ,do czasu aż cos sie stanie i kurs KKPP nam nie pomoże. ratowników medycznych lekceważą pod względem działaności, czemu bo nie jesteśmy w Państwowym Systemie Ratownictwa Medycznego .DO MUZEUM Z KARETKAMI WOJSKOWYMI !!!!!!!!!!!!
DA-A6-BF-C8
~darian
1416076020
Stary 266 SARNA nie dobre? gazoszczelne,terenowo bez zastrzeżeń, prędkość taka sama. Ja jeszcze pamiętam Tarpany z silnikiem IVECO 2.5 litra którego zimą nie dało się odpalić i Polonezy.
F3-D9-D8-D9
~Łukasz
1416043020
Ty się ciesz że masz IVECO ja musze "RATOWAĆ " ludzi w TARPANIE "S"
E0-70-60-A4
~Bober
1415999040
Najsmieszniejsze jest to że Centrum Reagowania Epidemiologicznego zostanie wchłonięcia przez COAS i tyle będzie z nowego sprzętu, o tych 'specjalistach' nie wspominając. Moze jeszcze zdążą pojeździć po Polsce i pokazać swój cyrk pod namiotami bo tylko to potrafią. WOMPy, gdzie ZRB jest tylko na papierze mają zupełnie inną podleglość i zadania niż CRE więc im te samochody na pewno się przydadzą (przerost formy nad treścią).
88-87-70-22
~bob
1415976060
Karetki IVECO to totalna tragedia... O ile można nazwać to karetką.
0E-99-F2-1A
~hhh
1415964300
Gratulacje dla "pomysłowości" i znalezienia miejsc pracy dla kierowców kat C. Karetki IVECO mające kilkanaście lat? No chyba żart...
AB-6B-0D-06
~Katol
1415963100
Kupiłbym 4000 szt. CBU-97 i pochodne. Jak ktoś by nas dotknął biologiczną lub atomem to obrzuciłbym mu wszystkie jednostki. http://www.youtube.com/watch?v=GQlkNEG-5WM
4B-26-E9-39

Tomahawki dla Ukrainy? Pentagon mówi „tak”, Trump mówi „nie”
Redakcja „Polski Zbrojnej” w szkole przetrwania
Nowe sanitarki dla wojskowych medyków
Męska sprawa: profilaktyka
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Nie daj się zhakować
Abolicja dla ochotników
Terytorialsi najlepsi na trasach crossu
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Kircholm 1605
Brytyjczycy na wschodniej straży
Mity i manipulacje
Marynarze podjęli wyzwanie
Szansa na nowe życie
Wellington „Zosia” znad Bremy
Sukces Polaka w biegu z marines
Standardy NATO w Siedlcach
Arteterapia dla weteranów
Ukraina to największy zagraniczny klient polskiej zbrojeniówki
Pomnik nieznanych bohaterów
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Koniec dzieciństwa
Mundurowi z benefitami
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Pięściarska uczta w Suwałkach
Odznaczenia za wzorową służbę
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”
Komisja Obrony za Bezpiecznym Bałtykiem
Nowe zasady dla kobiet w armii
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Rusza program „wGotowości”
Polski „Wiking” dla Danii
Niespokojny poranek pilotów
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Inwestycja w bezpieczeństwo
Sto lat Grobu Nieznanego Żołnierza
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
MiG-i-29 znów przechwyciły rosyjski samolot
Prof. Ilnicki – lekarz żołnierskich dusz
„Road Runner” w Libanie
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Kolejny kontrakt Dezametu
Szkolenia obronne tuż-tuż. Instruktorzy uczą się przekazywać wiedzę
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Sportowcy na poligonie
Grób Nieznanego Żołnierza – drogowskaz i zwierciadło
Marynarze mają nowe motorówki
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Kaman – domknięcie historii
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Starcie pancerniaków
Zasiać strach w szeregach wroga
Poszukiwania szczątków rosyjskich dronów wstrzymane
F-35 z Norwegii znowu w Polsce

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO