Ponad połowa żołnierzy czyta portal polska-zbrojna.pl – wynika z opracowania Wojskowego Biura Badań Społecznych. Najchętniej czytane są teksty z działów „Armia”, „Sprzęt” i „Prawo”. „Internetowy dziennik WIW cieszy się dość dużą popularnością” – napisali eksperci Biura.
Wojskowe Biuro Badań Społecznych sprawdziło, jak żołnierze oceniają przekaz informacji służbowych i prasowych w wojsku. Eksperci zapytali m.in., czy wojskowi korzystają z portalu polska-zbrojna.pl. „Częściej lub rzadziej zagląda na portal 55 proc. respondentów” – czytamy w opracowaniu WBBS.
Co najbardziej interesuje żołnierzy? Najczęściej czytają teksty z działu poświęconego aktualnościom, gdzie przedstawiamy najważniejsze wydarzenia związane z wojskiem – czyta je 74 procent badanych. Dużą popularnością cieszą się także artykuły z działu „Armia”, do którego zagląda 44 procent ankietowanych. Teksty z działów: „Sprzęt”, „Prawo” i „Misje” – czyta po 37 procent żołnierzy. Wojskowi chętnie oglądają też nasze galerie fotograficzne – robi to 25 procent pytanych.
Katarzyna Gronek z Wojskowego Biura Badań Społecznych, autorka opracowania, podkreśla, że żołnierze poszukują informacji sprofilowanych na kwestie wojskowo-militarne, wymagając jednocześnie ich aktualności.– Atutami portalu polska-zbrojna.pl są: dostarczanie aktualnych, najnowszych informacji oraz przekaz skupiony na kwestiach związanych stricte z wojskiem, zwłaszcza praktyką służby w kraju i za granicą, szkoleniem, sprzętem oraz przepisami prawnymi – mówi Katarzyna Gronek.
Co trzeci żołnierz korzystający z naszego portalu deklaruje, że zawsze znajduje tu istotne dla siebie informacje, co drugi (54 proc.) treści takie znajduje od czasu do czasu, a tylko co dwunasty (8 proc.) twierdzi, że nie znajduje ich wcale.
Ekspertka WBBS podkreśla, że na tle innych portali o tematyce wojskowej (oceniano 11) dziennik internetowy WIW pod względem popularności zajmuje czwarte miejsce. Badani częściej odwiedzają stronę MON (75 proc.) oraz stronę internetową własnej jednostki (72 proc.).
Badanie wskazuje, że osoby korzystające z portalu internetowego WIW to w dużym stopniu czytelnicy miesięcznika „Polska Zbrojna”. – Wynika z tego, że wydanie tradycyjne i portal internetowy uzupełniają się wzajemnie, jednocześnie proponując formę przekazu atrakcyjną dla dużej grupy czytelników – dodaje Katarzyna Gronek.
Badanie przeprowadzono w grudniu 2013 roku na grupie 561 żołnierzy zawodowych pełniących służbę wojskową.
autor zdjęć: Ewa Korsak
komentarze