Sprawny i bezawaryjny sprzęt wojskowy jest nie mniej istotny podczas szkolenia niż właściwie przygotowana do prowadzenia zajęć kadra instruktorska.
Po zakończonym szkoleniu poligonowym intensywnie eksploatowany sprzęt musi przejść właściwą i gruntowną obsługę, pozwalającą na jego dalszą eksploatację. W ramach rozpoczętej z początkiem tygodnia rocznej obsługi sprzętu, bezpośredni użytkownicy, technicy oraz załogi wozów mają czas na wykonanie przewidzianych wszelkich czynności naprawczych.
Weryfikacja pojazdów przez sierż. Jacka Kiedrowskiego w punkcie obsługi bieżącej daje obraz kierowcom i technikom, co należy usprawnić w poszczególnych pojazdach. Wszelkie niesprawności wpisywane w kartę usług technicznych należy usunąć w przewidzianym terminie, tak aby pojazd z zaliczoną obsługą mógł być dalej eksploatowany zgodnie z jego przeznaczeniem.
Gdy jedni czekają na swoją kolej, aby wjechać na weryfikację, inni już wykonują pierwsze prace naprawcze układów pneumatycznych i hydraulicznych.
Nie inaczej sytuacja wygląda na hali remontów pojazdów kołowych, gdzie w pierwszej kolejności żołnierze 1 i 2 kompanii zmechanizowanej usprawniają bojowe wozy piechoty pod czujnym okiem techników pododdziałów. – Żołnierze dokonują przesmarowania układu jezdnego, bieżnego, uzupełnienia powłoki lakierniczej oraz płynów eksploatacyjnych. Wymontowujemy również silniki z wozów bojowych, celem wysłania do remontu do batalionu remontowego – informuje sierż. Mariusz Babiak.
Mimo początkowej fazy obsługi, widać pełne zrozumienie istoty przedsięwzięć remontowo-naprawczych, które zrealizowane i nadzorowane w sposób właściwy, dadzą poczucie wykonawcom dobrze wykonanego zadania, zaś użytkownikom komfort bezawaryjnej eksploatacji.
Źródło: por. Sebastian Stawiński
autor zdjęć: por. Sebastian Stawiński
komentarze