moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Podniesienia bandery na holowniku H-2 Mieszko

14 sierpnia odbyła się ceremonia pierwszego podniesienia bandery na holowniku H-2 Mieszko. W uroczystości, która miała miejsce w Porcie Wojennym Gdynia, uczestniczył dowódca 3 Flotylli Okrętów, dowódcy dywizjonów, matka chrzestna, przedstawiciele stoczni Remontowa Shipbuilding oraz załoga holownika.

Zgodnie z rozkazem Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych w sprawie pierwszego podniesienia bandery jednostek pomocniczych Marynarki Wojennej, na holowniku Mieszko, o numerze burtowym H-2, została uroczyście podniesiona bandera. - Wręczam Panu chorążemu banderę jednostek pomocniczych MW dla holownika H-2. Niech jednostka nosi ją z honorem, a załoga służy jej wiernie – tymi słowami dowódca 3 Flotylli Okrętów – kontradmirał Mirosław Jurkowlaniec zwrócił się do dowodzącego holownikiem chor. mar. Artura Ciereszko. Tym samym jednostka została wcielona w skład sił Marynarki Wojennej. Od dzisiaj holownik Mieszko pełni służbę w 3. Flotylli Okrętów w składzie Dywizjonu Okrętów Wsparcia.

Holownik H-2 Mieszko proj. B 860/3 jest trzecim z serii sześciu nowych holowników budowanych dla Marynarki Wojennej RP. Został zaprojektowany i wybudowany w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. w Gdańsku.

Kontrakt na budowę nowych holowników podpisano w czerwcu 2017 roku, a uroczystość wodowania i chrztu holownika H-2 Mieszko miała miejsce 8 lipca 2019 roku. Matką chrzestną jednostki została pani mgr Magdalena Śniadecka, dyrektor Szkoły Podstawowej im. wiceadmirała Józefa Unruga w Laskach Wielkich. Holownik opuścił stocznię 13 lipca 2020 r. po zakończeniu prób morskich i podpisaniu protokołu zdawczo-odbiorczego. Tym samym od 14 lipca br. jego macierzystym portem jest Gdynia.

Holowniki są przeznaczone m.in. do: zabezpieczenia bojowego oraz wsparcia logistycznego na morzu i w portach, wykonywania działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparcia akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń, podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Uciąg holowników ma wynosić ponad 35 t.

Podstawowe parametry holownika proj. B 860:

Długość całkowita: 29,20 m
Szerokość: 10,40 m
Uciąg: 35 t
Załoga (osób): 10
Wyporność: do 490 t
Wysokość na śródokręciu: 4,95 m

System napędowy:
Silniki główne: 2 x 1200 kW
Pędniki azymutalne: 2 x 1200 kW

Tekst: kmdr ppor. Radosław pioch
red. PZ

autor zdjęć: st. chor. sztab. mar. Piotr Leoniak

dodaj komentarz

komentarze


Polska dołącza do satelitarnej elity
 
Jak kąsają polskie kły
Silna Polska w Europie to Polska związana sojuszem z USA
„Zapad’ 25” przenosi się dalej od polskiej granicy
Rosjanom wyciekły dwa miliony tajnych dokumentów
Alians HSW ze światowym gigantem
Nasi czołgiści najlepsi
Pancerna nauka jazdy
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Pilecki. Do końca walczył z tyranią
Nowa mapa garnizonów
Amunicja dla czołgów
Ustawa bliżej żołnierzy
Stress test dla systemu ratownictwa
Nowe możliwości spółki Mesko
Typhoony i Gripeny nad Bałtykiem
Bałtycka tarcza
Ukraińcy i Rosjanie spotkali się pierwszy raz od 2022 roku
Wojska inżynieryjne wzmacniają granicę
50 kabli na 50-lecie Jednostki Wojskowej Formoza
Szkice strzelca spod Monte Cassino
Kontrakty dla firm produkujących na rzecz obronności
Pamiętają o powstańcach
Kajakarze i ratownicy wodni z workiem medali
Dziękujemy wam, weterani!
Biało-czerwona na Monte Cassino
Kilometry pamięci
AW149 to przygoda życia
Podejrzane manewry na Bałtyku
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Kosiniak-Kamysz: Polska najbliższym partnerem Stanów Zjednoczonych w Europie
Tu zaczniesz drogę do cyberwojsk
Polska delegacja wyruszyła do Waszyngtonu
Polscy spadochroniarze w Finlandii
Wyjście z cienia
Tajemne uderzenie
Od chaosu do wiktorii
Drony na ratunek
Powstanie raport o bezpieczeństwie dostaw do zbrojeniówki
Kolejne K9 dla zawiszaków
Kajakarze, pięściarze i lekkoatletka CWZS-u na podium
Sportowcy z „armii mistrzów” pokazali klasę
Kolejna rozmowa Trumpa i Putina. Czy coś z niej wyniknie?
Żołnierz influencer?
Zachód daje Ukrainie zielone światło
Czterej pancerni przeciw wyklętym
Drony Wizjer rozpoznają cel
Pod siatką o medale mistrzostw WP
Szybujące bomby dla sił powietrznych
Misja PKW „Olimp” doceniona
Szlachetny gest generała
Wyzwanie, które integruje
Żołnierze z dodatkiem od czerwca
Fire from Coast
Trudny los zwycięzców
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Pomoc na pewno przyjdzie na czas
Szef MON-u oddał hołd gen. Marianowi Kukielowi
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Unijni ministrowie podpisali SAFE
Atom utracony
Wyzwanie, które integruje

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO