moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Podniesienia bandery na holowniku H-2 Mieszko

14 sierpnia odbyła się ceremonia pierwszego podniesienia bandery na holowniku H-2 Mieszko. W uroczystości, która miała miejsce w Porcie Wojennym Gdynia, uczestniczył dowódca 3 Flotylli Okrętów, dowódcy dywizjonów, matka chrzestna, przedstawiciele stoczni Remontowa Shipbuilding oraz załoga holownika.

Zgodnie z rozkazem Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych w sprawie pierwszego podniesienia bandery jednostek pomocniczych Marynarki Wojennej, na holowniku Mieszko, o numerze burtowym H-2, została uroczyście podniesiona bandera. - Wręczam Panu chorążemu banderę jednostek pomocniczych MW dla holownika H-2. Niech jednostka nosi ją z honorem, a załoga służy jej wiernie – tymi słowami dowódca 3 Flotylli Okrętów – kontradmirał Mirosław Jurkowlaniec zwrócił się do dowodzącego holownikiem chor. mar. Artura Ciereszko. Tym samym jednostka została wcielona w skład sił Marynarki Wojennej. Od dzisiaj holownik Mieszko pełni służbę w 3. Flotylli Okrętów w składzie Dywizjonu Okrętów Wsparcia.

Holownik H-2 Mieszko proj. B 860/3 jest trzecim z serii sześciu nowych holowników budowanych dla Marynarki Wojennej RP. Został zaprojektowany i wybudowany w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. w Gdańsku.

Kontrakt na budowę nowych holowników podpisano w czerwcu 2017 roku, a uroczystość wodowania i chrztu holownika H-2 Mieszko miała miejsce 8 lipca 2019 roku. Matką chrzestną jednostki została pani mgr Magdalena Śniadecka, dyrektor Szkoły Podstawowej im. wiceadmirała Józefa Unruga w Laskach Wielkich. Holownik opuścił stocznię 13 lipca 2020 r. po zakończeniu prób morskich i podpisaniu protokołu zdawczo-odbiorczego. Tym samym od 14 lipca br. jego macierzystym portem jest Gdynia.

Holowniki są przeznaczone m.in. do: zabezpieczenia bojowego oraz wsparcia logistycznego na morzu i w portach, wykonywania działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparcia akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń, podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Uciąg holowników ma wynosić ponad 35 t.

Podstawowe parametry holownika proj. B 860:

Długość całkowita: 29,20 m
Szerokość: 10,40 m
Uciąg: 35 t
Załoga (osób): 10
Wyporność: do 490 t
Wysokość na śródokręciu: 4,95 m

System napędowy:
Silniki główne: 2 x 1200 kW
Pędniki azymutalne: 2 x 1200 kW

Tekst: kmdr ppor. Radosław pioch
red. PZ

autor zdjęć: st. chor. sztab. mar. Piotr Leoniak

dodaj komentarz

komentarze


Pogrom rosyjskiego lotnictwa strategicznego
 
Wschodnia flanka walczy w przeciwnikiem
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Flyer, zdobywca przestworzy
Święto sportów walki w Warendorfie
Ewakuacja Polaków z Izraela
Kręgosłup dowodzenia Wojskiem Polskim
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
K2. Azjatycka pantera
Planowano zamach na Zełenskiego
Polki wicemistrzyniami Europy w szabli
Kajakami po medale
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Polacy bezkonkurencyjni w górskich zmaganiach we Włoszech
Militarny kask z misją
Podejrzane manewry na Bałtyku
Strażnicy polskiego nieba
Wykuwanie interoperacyjności
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Na RBN o jedności w kwestiach bezpieczeństwa
Współpraca MON-u z weteranami i rezerwistami
Setka lotów w „Akcji Serce” za nimi!
Gen. Sosabowski upamiętniony
„Baltops” – co potrafią bezzałogowce
Nowy rozdział w historii Mesko
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Misja PKW „Olimp” doceniona
100-lecie Szkoły Orląt w Dęblinie – serwis specjalny
Droga do zespołu bojowego GROM
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Więcej na obronność, silniejsze NATO
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Wyższe stawki dla niezawodowych
Letni wypoczynek z MON-em
Podróż w ciemność
Abrams M1A2SEPv3 – wzorzec nowoczesnych czołgów
Dzień, który zmienił bieg wojny
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Kolejni Polacy ewakuowani z Bliskiego Wschodu
Śmierć gorsza niż wszystkie
Apache’e z szachownicą
Terytorialsi z Dolnego Śląska najlepiej wysportowani
„Baltops” także na lądzie
Srebrni wioślarze, brązowa szablistka
Umarł król, niech żyje król!
Nowa dostawa Homarów-K
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Gen. Szkutnik o planach 18 Dywizji
Nasi czołgiści najlepsi
O ochronie infrastruktury i morskich szlaków
Polska natowskim liderem
Budowa Muzeum Bitwy Warszawskiej na ostatniej prostej
DNA GROM-u
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Ewakuowani Polacy już bezpieczni w kraju
Generał, olimpijczyk, postać tragiczna
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Ratownik w akcji

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO