moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Pancerna pięść 2 Brygady Zmechanizowanej

W dniach 28 lutego – 2 marca odbył się transport czołgów z garnizonu Czarne do garnizonu Złocieniec. Czołgi transportowane były na zestawach niskopodwoziowych. Będą się na nich szkolić żołnierze rezerwy od 6 do 29 marca.

Transport zestawami niskopodwoziowymi to nie lada wyzwanie. Ten rodzaj transportu wykorzystuje się do przewozu towarów ponadgabarytowych, w szczególności potężnych maszyn i urządzeń. Takimi urządzeniami niewątpliwie są czołgi PT-91. Do transportu niskopodwoziowego dedykowany jest profesjonalny, zaawansowany technologicznie sprzęt. Wyzwaniem jest już sam załadunek przewożonych towarów, gdyż wymaga zaangażowania wielu osób i urządzeń. – W trakcie załadunku czołgów na zestawy niskopodwoziowe najważniejsze jest bezpieczeństwo. Pojazdy muszą być odpowiednio zabezpieczone, co wymaga od żołnierzy niezwykłej precyzji i skupienia – tak o transporcie mówił zastępca dowódcy batalionu czołgów - szef sztabu batalionu mjr Ireneusz Superczyński.

Dla organizatora załadunku najważniejsze jest bezpieczeństwo. Istotne jest nie tylko to, aby sprawnie i bezpiecznie załadować przewożone pojazdy oraz zabezpieczyć je przed ewentualnym przemieszczeniem się podczas transportu. Równie ważne jest bezpieczeństwo żołnierzy obsługujących taki transport, dlatego też naczepy i przyczepy niskopodwoziowe pokrywane są odpowiednimi antypoślizgowymi materiałami, a całej obsłudze udzielany jest szczegółowy instruktaż z bezpieczeństwa i higieny pracy.

Do garnizonu Złocieniec przetransportowane zostały 4 czołgi PT-91, WZT-3 oraz MTLB ZWD. Cały ten sprzęt wykorzystany zostanie do szkolenia żołnierzy rezerwy, którzy zostaną wcieleni do batalionu czołgów 6 marca. Żołnierze odbędą szkolenie ogniowe w dzień i w nocy, strzelać będą z broni indywidualnej i pokładowej czołgu. Ponadto zapoznani zostaną z budową i zasadami eksploatacji uzbrojenia i sprzętu wojskowego.

Tekst: por. Paulina Popiel

red. PZ

autor zdjęć: por. Paulina Popiel

dodaj komentarz

komentarze


Trzy okręty, jeden zespół
 
100-lecie Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie
Czterej pancerni przeciw wyklętym
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
ZMU dla marynarzy
Na Wiejskiej o wydatkach na obronność i weteranach
Film o Feniksie i terytorialsach
Po medale z okazji 100-lecia LAW-u
Badania z WAT-u na misji AX-4
Dzień, który zmienił bieg wojny
DNA GROM-u
Dodatkowe kamizelki dla żołnierzy
ASzWoj na warcie od pokoleń
Pilecki. Do końca walczył z tyranią
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Donald Tusk: W kwestii bezpieczeństwa słowa zamieniliśmy w czyny
Droga pełna emocji
Unijni ministrowie podpisali SAFE
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
100 lat historii Szkoły Orląt
Kręgosłup dowodzenia Wojskiem Polskim
Szukasz pomysłu na wakacje? Może szkolenie wojskowe?
Nowy rozdział w historii Mesko
Wojsko zmodyfikowało program śmigłowcowy
PGZ na nowo
W Dęblinie tylko do przodu
Dezamet rośnie w siłę
Kajakarze i ratownicy wodni z workiem medali
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Nasi czołgiści najlepsi
Uczelnia wysokich lotów
Judocy Czarnej Dywizji najlepsi w Wojsku Polskim
Pogrom rosyjskiego lotnictwa strategicznego
Od chaosu do wiktorii
Zmagania sześcioosobowych armii
W strategicznym miejscu o bezpieczeństwie Polski
Tak uczyły się latać orlęta
Generał, olimpijczyk, postać tragiczna
Specjalsi opanowali amerykański okręt
Nowe cele obronne NATO
Żołnierze z dodatkiem od czerwca
Misja PKW „Olimp” doceniona
Najlepsi snajperzy wśród specjalsów
Ogniem i tarczą
Podejrzane manewry na Bałtyku
Typhoony i Gripeny nad Bałtykiem
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Prace nad kadłubem dla kolejnego Husarza
Żołnierz influencer?
W wakacje wstąp do WOT-u!
Współpraca MON-u z weteranami i rezerwistami
Wyzwanie, które integruje
Jeśli przerzut, to tylko z logistykami
Wojskowi dyplomaci wsparli weteranów II wojny
Kierunek Karkonosze
Nowe garaże dla Leopardów w Świętoszowie
Sportowcy z „armii mistrzów” na podium wioślarskich ME
Letni wypoczynek z MON-em
„Zapad’ 25” przenosi się dalej od polskiej granicy
Kolejny krok ku wypowiedzeniu konwencji ottawskiej
Droga do zespołu bojowego GROM
Rosjanom wyciekły dwa miliony tajnych dokumentów
Robotyka to przyszłość medycyny
Są wszędzie tam, gdzie stawką jest bezpieczeństwo
Piloci na straży bezpieczeństwa
Walczmy mądrze
Karol Nawrocki wybrany na prezydenta RP
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO