moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Inżynieria na poligonie

Żołnierze 2 Inowrocławskiego Pułku Inżynieryjnego od kilkunastu dni przebywają na drawskim poligonie, gdzie przygotowują się do międzynarodowego ćwiczenia pk. „ELBE – 13”.

Centrum szkoleniowe Wojsk Lądowych w Drawsku Pomorskim na kilkanaście dni stało się miejscem, w którym żołnierze batalionu pontonowego z 2 Pułku doskonalą swoje umiejętności w zakresie przygotowania i utrzymania przeprawy promowej. 

– Podstawowym celem szkolenia poligonowego jest udoskonalenie zgrywania pododdziału pontonowego, który przygotowuję się do międzynarodowego ćwiczenia pod kryptonimem „ELBE – 13”, które odbędzie się we wrześniu w Czechach – mówił płk Piotr Sołomonow, dowódca 2 Pułku Inżynieryjnego. To już kolejny cykl szkolenia inowrocławskich żołnierzy. W kwietniu inżynieria również szkoliła się w Drawsku, ćwicząc budowę mostu na rzece Zły Łęg.

– Tym razem żołnierze skupiają sie tylko i wyłącznie na rozpoznaniu przeszkody wodnej na potrzeby urządzania przepraw oraz wykonywaniu zadań związanych z urządzaniem i utrzymaniem przepraw promowych – dodał płk Sołomonow, który przyjechał na poligon do swoich żołnierzy.

– To niezwykle precyzyjne zadania zważywszy na masę i wielkość samych urządzeń oraz siły natury –  przekazał ppłk Andrzej Koczarowski, dowódca batalionu pontonowego. Jego żołnierze muszą być przygotowani na każdą ewentualność. Dowódca wie, co mówi, ponieważ dla potrzeb szkolenia jest w stanie sprawić żołnierzom naprawdę trudne warunki do ćwiczeń pontonowych. W jednej chwili ze spokojnej rzeki przenosi żołnierzy na „wzburzony Bałtyk” i powoduje, że żołnierze muszą się mocno napocić, by połączyć ze sobą ciężkie elementy przeprawy.  Jednakże, jak podkreśla ppłk Kaczorowski, wszystko dla ich dobra.

– Moi żołnierze ćwiczą intensywnie, 6 dni w tygodniu usprawniając sztukę wodowania kutrów KH 200, przygotowanie bloków pontonowych do wodowania, ich wodowanie, łączenie pontonów, a także manewry promem po rzece – wyjaśnia dowódca batalionu. Muszą być doskonale przygotowani, by w trakcie ćwiczenia z kolegami z czeskiej armii zaprezentować naprawdę wysoki poziom przygotowania.

Na potrzeby szkolenia żołnierze korzystają ze sprzętu parku pontonowego PP-64,  w którego skład wchodzi 48 pojazdów oraz 6 kutrów KH 200. Na poligonie drawskim przebywa obecnie 100 żołnierzy z 2 Pułku Inżynieryjnego wspieranego przez 10 żołnierzy z 1 Batalionu Drogowo-Mostowego z Dęblina.

Za pięć dni wszyscy wrócą do Inowrocławia. Żołnierze nie zagrzeją jednak długo miejsca w jednostce, bo już za kilka dni rozpoczną kolejny cykl szkolenia przygotowawczego do ćwiczenia „ELBE-13”, tym razem w Grudziądzu.

Źródło: Justyna Kędra

PZ

autor zdjęć: Justyna Kędra

dodaj komentarz

komentarze


Sportowcy z „armii mistrzów” na podium wioślarskich ME
 
Kolejny model Grota dla żołnierzy
Dzień, który zmienił bieg wojny
Ogniem i tarczą
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Żołnierze z dodatkiem od czerwca
Donald Tusk: W kwestii bezpieczeństwa słowa zamieniliśmy w czyny
O ochronie infrastruktury i morskich szlaków
Rosjanom wyciekły dwa miliony tajnych dokumentów
100 samolotów na 100-lecie Szkoły Orląt
„Baltops” – co potrafią bezzałogowce
100 lat historii Szkoły Orląt
Ewakuacja Polaków z Izraela
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Apache. Zabójczy dla czołgów
Kajakarze i ratownicy wodni z workiem medali
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Podejrzane manewry na Bałtyku
Kręgosłup dowodzenia Wojskiem Polskim
Podróż w ciemność
Wojsko zmodyfikowało program śmigłowcowy
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Po medale z okazji 100-lecia LAW-u
Współpraca MON-u z weteranami i rezerwistami
Judocy Czarnej Dywizji najlepsi w Wojsku Polskim
Jak czynić dobro, czyli Buzdygan w akcji
Droga do zespołu bojowego GROM
Od chaosu do wiktorii
Zmagania sześcioosobowych armii
Generał, olimpijczyk, postać tragiczna
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Prace nad kadłubem dla kolejnego Husarza
W strategicznym miejscu o bezpieczeństwie Polski
Srebrni wioślarze, brązowa szablistka
Na Wiejskiej o wydatkach na obronność i weteranach
Typhoony i Gripeny nad Bałtykiem
Lekcje na poligonie
Jeśli przerzut, to tylko z logistykami
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Najlepsi snajperzy wśród specjalsów
Misja PKW „Olimp” doceniona
Wyzwanie, które integruje
Nowe cele obronne NATO
Letni wypoczynek z MON-em
Nowy rozdział w historii Mesko
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Dodatkowe kamizelki dla żołnierzy
Czterej pancerni przeciw wyklętym
Trzy okręty, jeden zespół
Nasi czołgiści najlepsi
PGZ na nowo
Specjalsi opanowali amerykański okręt
100-lecie Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie
„Zapad’ 25” przenosi się dalej od polskiej granicy
Film o Feniksie i terytorialsach
Pogrom rosyjskiego lotnictwa strategicznego
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
DNA GROM-u
Wieczór pełen koszykarskich emocji
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO