moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Mosty w Ostrołęce zbudowane

Żołnierze z 2 Inowrocławskiego Pułku Inżynieryjnego (2pinż), dowodzonego przez kpt. Łukasza Kowalika, zakończyli montaż drugiego, ostatniego mostu tymczasowego. Obiekt jest jednym z dwóch mostów z konstrukcji DMS-65 budowanych w ramach wsparcia mieszkańców Ostrołęki. Mosty te są niezbędne do swobodnego funkcjonowania zarówno miasta Ostrołęki, jak i osób przejeżdżających przez te tereny.

Od 3 października żołnierze zgrupowania zadaniowego sformowanego na bazie 2 pinż budowali dwa mosty o łącznej długości konstrukcji 240 metrów bieżących. Trzy grupy: grupa montażowa, grupa budowy podpór oraz grupa transportowa realizowały zadanie w ramach szkolenia specjalistycznego zgrupowania zadaniowego. - Montaż szedł sprawnie ze względu na dobre wyszkolenie żołnierzy – powiedział st. sierż. Dariusz Sopoliński, dowódca grupy montażowej.

Budowa trwała 17 dni roboczych po 10 godzin dziennie. – Utrudnieniem w budowie podpór był wysoki stan rzeki Narew, przy którym żołnierze musieli przykręcać śruby w wodzie – podkreślił st. chor. sztab. Dariusz Nowak, dowódca grupy budowy podpór. Realizacja umowy nakładała na wojsko zmontowanie sześciu podpór. Prawie wszystkie podpory były montowane z promu zbudowanego z bloków parku pontonowego. - Transport elementów odbywał się zgodnie z harmonogramem dostaw, ewentualne zmiany były korygowane na bieżąco – stwierdził dowódca grupy transportowej kpr. Bartosz Budny. Wszystkich elementów użytych do montażu było dziesięć tysięcy o łącznej masie pięciuset ton. Zadanie transportu wszystkich części realizowało 5 zestawów Iveco Stralis z przyczepą.

Zadanie to stawiało nowe wyzwania, przez co umożliwiało zdobycie kolejnych doświadczeń. Łącznie w zgrupowaniu zadaniowym brało udział 34 żołnierzy i wydzielono do niego ponad 20 jednostek sprzętu. – Poza aspektami technicznymi mieliśmy też okazję współpracować zarówno z organami administracji publicznej, jak i firmami budowlanymi, które dokończą wykonaną inwestycję, realizując drogi dojazdowe oraz wierzchnią warstwę jezdni na moście.

Przedstawiciele zarówno miasta Ostrołęka, jak 25 i 26 Wojskowego Oddziału Gospodarczego byli bardzo pomocni w każdym etapie realizacji zadania - zwraca uwagę podoficer odpowiadający za zabezpieczenie logistyczne zgrupowania st. chor. sztab. Waldemar PAWŁOWSKI. - Zdobyte umiejętności w trakcie realizacji budowy będą mi bardzo potrzebne po objęciu nowego stanowiska – powiedział oficer operacyjny ppor. Artur Więckowski.

Dzięki wysokim kwalifikacjom i profesjonalizmowi żołnierzy 2 Pułku Inżynieryjnego zadanie zostało zakończone przed planowanym terminem.

Tekst: kpt. Łukasz Kowalik

red. PZ

autor zdjęć: ppor. Mariusz Dekondy

dodaj komentarz

komentarze


Incydent przy granicy. MON chce specjalnego nadzoru nad śledztwem
 
Prezydent Zełenski w Warszawie
„Armia mistrzów” – kolarstwo, łucznictwo, pięciobój nowoczesny, strzelectwo, triatlon i wspinaczka sportowa
W Sejmie o zniszczeniu Tupolewa
Jak usprawnić działania służb na granicy
Formoza. Za kulisami
Posłowie o efektach szczytu NATO
Bezpieczeństwo granicy jest również sprawą Sojuszu
Rusza operacja „Bezpieczne Podlasie”
International Test
Terytorialsi w gotowości do pomocy
Paryż – odliczanie do rozpoczęcia igrzysk!
Patrioty i F-16 dla Ukrainy. Trwa szczyt NATO
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Jaki będzie czołg przyszłości?
Prezydent Warszawy: oddajmy hołd bohaterom!
„Armia mistrzów” – lekkoatletyka
Kmdr Janusz Porzycz: Wojsko Polskie wspierało i wspiera sportowców!
„Armia mistrzów” – sporty walki
Operacja „Wschodnia zorza”
Specjalsi zakończyli dyżur w SON-ie
Silniejsza obecność sojuszników z USA
The Suwałki Gap in the Game
Most III, czyli lot z V2
Roczny dyżur spadochroniarzy
Hala do budowy Mieczników na finiszu
Kaczmarek z nowym rekordem Polski!
Na ratunek… komandos
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Szczyt NATO: wzmacniamy wschodnią flankę
Olimp gotowy na igrzyska!
Feniks – następca Mangusty?
Optymistyczne prognozy znad Wisły
Spadochroniarze na warcie w UE
Krzyżacka klęska na polach grunwaldzkich
Ankona, czyli polska operacja we Włoszech
Tridon Mk2, czyli sposób na drona?
Letnia Bryza na Morzu Czarnym
Za zdrowie utracone na służbie
Włoski Centauro na paryskim salonie
Nie wierzę panu, mister Karski!
Londyn o „Tarczy Wschód”
Medycy na poligonie
Zabezpieczenie techniczne 1 Pułku Czołgów w 1920
„Operacja borelioza”
Sejm podziękował za służbę na granicy
Polski Kontyngent Wojskowy Olimp w Paryżu
„Armia mistrzów” – sporty wodne
Lotnicy pamiętają o powstaniu
Partyzanci z republiki
Z parlamentu do wojska
Pioruny dla sojuszników
Szczyt NATO, czyli siła w Sojuszu
Ciężko? I słusznie! Tak przebiega selekcja do Formozy
Awaria systemów. Bezpieczeństwo Polski nie jest zagrożone
Posłowie wybrali patronów 2025 roku
Szczyt NATO w Waszyngtonie: Ukraina o krok bliżej Sojuszu

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO