24 maja w Warszawie rozpoczęto IX edycję kampanii społecznej organizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. , której partnerem jest Żandarmeria Wojskowa.
Akcja prowadzona przez PKP PLK SA jest jednym z największych tego typu działań w Europie. Skala działań oraz ich społeczna rozpoznawalność cieszą się wysokim uznaniem na arenie międzynarodowej. Polska kampania „Bezpieczny przejazd – Zatrzymaj się i żyj!” spotkała się z uznaniem Międzynarodowego Związku Kolei za dużą skalę podejmowanych działań.
Kampania „Bezpieczny przejazd” prowadzona jest przez cały rok. To przede wszystkim działania edukacyjne (spotkania w szkołach, szeroko zakrojona kampania informacyjna zarówno w mediach jak i na plakatach i ulotkach).
Żandarmeria Wojskowa jest partnerem kampanii od jej początku, doceniając jej społecznie ważne działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Podczas inauguracji IX edycji kampanii na przejeździe kolejowym przy ul. Zabranieckiej w Warszawie, Żandarmeria Wojskowa zaprezentowała urządzenia wspomagające edukację w obszarze bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Tradycyjnie dużym zainteresowaniem cieszył się symulator zderzeń oraz test sprawności z użyciem alkogogli. Zaproszeni goście interesowali się głównie aspektem wspólnego działania partnerów kampanii społecznych i wymiany doświadczeń na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Z uznaniem komentowano fakt wspólnych, połączonych działań profilaktycznych z udziałem Żandarmerii Wojskowej, Policji, Państwowej Straży Pożarnej i wielu innych partnerów na rzecz kampanii PKP PLK "Bezpieczny przejazd – Zatrzymaj się i żyj!".
Koordynatorem wspólnych działań w zakresie udziału Żandarmerii Wojskowej w kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd” jest Oddział Profilaktyki KGŻW. W pokazach udział wzięli przedstawiciele sekcji profilaktyki Mazowieckiego Oddziału ŻW.
Więcej informacji:
www.bezpieczny-przejazd.pl
Źródło: Adam Hrynkiewicz
autor zdjęć: Adam Hrynkiewicz
komentarze