moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Pilot i technik roku w Marynarce Wojennej

Dowódca Grupy Lotniczej Darłowo komandor porucznik Cezary Wiatrak oraz technik pokładowy śmigłowców ratowniczych W-3RM „Anakonda” starszy bosman sztabowy Mirosław Ochtera zostali wyróżnieni tytułem pilota i technika roku w Marynarce Wojennej.

Tytuły wręczono w ubiegłą sobotę, w Warszawie, podczas 18. Balu Lotników i Polskiej Obronności organizowanego przez Agencję Lotniczą Altair − wydawcę magazynu „Skrzydlata Polska”.

Komandor porucznik pil. Cezary Wiatrak jest absolwentem dęblińskiej „Szkoły Orląt” (1990 r.), studiów dyplomowych na Uniwersytecie Gdańskim oraz studiów podyplomowych w Akademii Marynarki Wojennej. Początkowo po ukończeniu Wyższej Oficerskiej Szkoły Lotniczej trafił do 37 Pułku Śmigłowców Transportowych. Dwa lata później, we wrześniu 1992 roku, został przeniesiony do lotnictwa Marynarki Wojennej i rozpoczął służbę w 18 Eskadrze Lotnictwa Ratowniczo-Łącznikowego MW stacjonującej na lotnisku w Gdyni Babich Dołach. We wrześniu 1995 roku został dowódcą klucza w 1 Puckim Dywizjonie Lotniczym, a sześć lat później, w grudniu 2001 roku − zastępcą dowódcy eskadry. W marcu 2004 roku, objął obowiązki szefa sekcji szkoleniowej 28 Puckiej Eskadry Lotniczej w Gdyni Babich Dołach, a od 1 lipca 2004 roku był zastępcą dowódcy eskadry.

7 lutego 2011 roku objął obowiązki dowódcy Grupy Lotniczej Darłowo wchodzącej w skład 44  Bazy Lotnictwa Morskiego.

Komandor Cezary Wiatrak jest pilotem śmigłowców ratowniczych W-3RM „Anakonda” oraz śmigłowców transportowych Mi-17, latał również śmigłowcami Mi-2 i Mi-8. W powietrzu spędził 2500 godzin. Za udział w operacji ratowania powodzian w 1997 roku Prezydent RP odznaczył go "Srebrnym Krzyżem Zasługi za Dzielność".


Starszy bosman sztabowy Mirosław Ochtera ma na swoim koncie blisko 29 lat służby wojskowej i ponad 2300 godzin nalotu. W 1978 roku rozpoczął służbę zawodową na stanowisku starszego mechanika w 16 Pułku Lotnictwa Specjalnego, następnie, w 1988 roku, został wyznaczony na stanowisko starszego mechanika klucza eksploatacji samolotów w 7 Pułku Lotnictwa Specjalnego. Od 1989 roku był starszym mechanikiem w 18 Eskadrze Lotnictwa Ratowniczo- Łącznikowego MW. Po sformowaniu Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej pełnił obowiązki technika pokładowego w 1 Puckim Dywizjonie Lotniczym, 28 Puckiej Eskadrze Lotniczej.

Bosman Mirosław Ochtera latał na samolotach An-2, oraz śmigłowcach Mi-2 i W-3. Obecnie jest technikiem pokładowym śmigłowców ratowniczych W-3RM „Anakonda” w 43 Bazie Lotnictwa Morskiego. Od 1996 roku posiada również uprawnienia technika-instruktora na tym śmigłowcu. W 2012 roku pełnił 53 dyżury w systemie ratownictwa morskiego i lotniczego. Trzykrotnie brał udział w akcjach ratowniczych.

Fot. kmdr ppor. Czesław Cichy

PZ

autor zdjęć: kmdr ppor. Czesław Cichy

dodaj komentarz

komentarze


Działania wojska w warunkach pokoju
 
Olimp w Paryżu
Coraz bardziej niebezpiecznie na Bliskim Wschodzie
Olimp gotowy na igrzyska!
Rządowa propozycja budżetu na 2025 rok
Awaria systemów. Bezpieczeństwo Polski nie jest zagrożone
Dopaść bolszewików
Polskie Pioruny nad Norwegią
Czworonożny żandarm w Paryżu
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Cywilu, aplikuj na kurs i zostań podoficerem
Adm. Bauer: NATO jest na właściwej ścieżce
Wojsko Polskie w oczach zagranicznych mediów
Na siódmym torze po siódmy medal
Lekarze z poligonu
WAT nauczy budowy schronów
Wypadek na granicy
Zarost i tatuaże dozwolone
Posłowie o efektach szczytu NATO
„Unity Run” na 25-lecie Polski w Sojuszu Północnoatlantyckim
Sejm podziękował za służbę na granicy
Incydent przy granicy. MON chce specjalnego nadzoru nad śledztwem
Polska firma będzie produkować pociski do Krabów i dział K9
Pokoleniowy rajd weteranów
Olympus in Paris
Końcowe odliczanie do kieleckich targów
Mamy pierwsze złoto! Ola dotrzymała słowa!
F-35 bez tajemnic
Delfin z Bałtyku
Paryż – odliczanie do rozpoczęcia igrzysk!
Festyn z komandosami
Londyn o „Tarczy Wschód”
Loty nad sercem Afryki
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Dobry kierunek dla sił powietrznych
Lotnicze święto pod znakiem F-35
Odyseja 20 Pułku Piechoty
Cyberszkolenie dla Legii Akademickiej
Tanecznym krokiem na ringu po srebro
Odkrycie (z) Wilka
Do abordażu!
Terytorialsi na ratunek
Kolejny trałowiec zyska nowe silniki
Szczyt NATO, czyli siła w Sojuszu
Jest zgoda na loty Bielików
Rumuńska armia pokryje straty omyłkowego ostrzału
Szef MON-u z wizytą w Waszyngtonie
Najlepsi sportowcy wśród terytorialsów to …
Uwaga, do zdobycia jest kask weterana
Pierwszy „polski” F-35
Akcja poszukiwawcza na Lubelszczyźnie
„Na stos rzuciliśmy swój życia los”
Lato pełne wyzwań
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Myśliwce nad Polską
The Suwałki Gap in the Game
W Sejmie o zniszczeniu Tupolewa
Zwiadowcy z WOT-u na podium
Awanse za olimpijskie medale
Diabelski układ
Jak usprawnić działania służb na granicy
NATO odpowiada na falę rosyjskich ataków

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO