moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Wojsko inwestuje miliony w Dęblinie

Na dęblińskim lotnisku powstanie niebawem nowy port, wieża kontroli lotów i centrum symulatorowe. Inwestycje są niezbędne, by wojsko mogło przyjąć nowe samoloty szkoleniowe, które zastąpią wysłużone Iskry. Nowoczesna infrastruktura ma być gotowa do końca 2014 roku.


W Dęblinie ruszyła budowa nowoczesnego portu lotniczego. Zostanie zbudowany na planie litery „T”. Budowla będzie miała cztery kondygnacje oraz wysoką na 30 m wieżę kontroli lotów. Wokół zostaną wybudowane drogi, chodniki, parking samochodowy. – Inwestycja powinna być gotowa do listopada 2014 roku. Będzie kosztować 17,2 mln zł – informuje ppłk Wojciech Byś z 12 Terenowego Oddziału Lotniskowego w Warszawie, który z ramienia Ministerstwa Obrony Narodowej jest inwestorem w Dęblinie.

Wkrótce też rozpocznie się realizacja kolejnego przedsięwzięcia – budowa nowej bazy KOL, czyli Kompanii Obsługi Lotniska. Dzięki temu lotnisko wzbogaci się o budynek administracyjno-socjalny, garaże, magazyny, rampę rozładunkową, zbiorniki na środki odladzające. Te prace powinny się zakończyć do września 2014 roku. Armia zapłaci za nie 28,4 mln zł.

Z lotniska będą korzystać przede wszystkim piloci 4 Skrzydła Lotnictwa Szkolnego i lotnicy szkolący się w Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych. Kilka lat temu resort obrony podjął decyzję o rozbudowie bazy. Na lotnisku został już wyremontowany pas startowy. Wkrótce powstanie tam także nowoczesne centrum symulatorowe, w którym piloci będą mogli szkolić się w warunkach podobnych do tych, które mają miejsce podczas lotów samolotami odrzutowymi, transportowymi i śmigłowcami. – Właśnie ogłosiliśmy przetarg na budowę centrum. Czekamy na oferty – podkreśla ppłk Byś.

– Nowe inwestycje będą miały wpływ na poprawę jakości szkolenia. Przygotowują też bazę na przyjęcie nowych samolotów szkolenia zaawansowanego AJT. Zastąpią one używane w tej chwili Iskry – wyjaśnia kpt. Andrzej Białek, oficer prasowy 4 Skrzydła Lotnictwa Szkolnego.

Łukasz Zalesiński

dodaj komentarz

komentarze

~GJ
1350238620
Myślę że Pan kapitan białek prędzej zostanie pułkownikiem niż zobaczymy nowe samoloty szkolne
6C-77-05-9E

Drugi wojskowy most
GROM. Kulisy selekcji do jednostki specjalnej
Jednym głosem w sprawie obronności
Wyspa komandosów i walka z morskim żywiołem
Dzień Bezpieczeństwa na Baltexpo
Trzeba wzmocnić suwerenność technologiczną Polski
Koniec pewnej epoki
Medycy na start
W poszukiwaniu majora Serafina
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
W wojsku orientują się najlepiej
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Czarna taktyka terytorialsów
Zjednoczyć wysiłek w przeciwdziałaniu presji migracyjnej
Speczespół wybierze „Orkę”
Czarna taktyka terytorialsów
Deterrence in Polish
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
„Road Runner” w Libanie
Żołnierze testują nowoczesne drony. To polska robota
Mity i manipulacje
Okiełznać Borsuka
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Pływali jak morscy komandosi
Priorytetowe zaangażowanie
Pamiętamy o dokonaniach gen. Rozwadowskiego
Wspólne szkolenie żandarmów z NATO
Poligon dla medyków w mundurach
Natowska sieć rurociągów obejmie Polskę
Abolicja dla ochotników
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Pocisk o chirurgicznej precyzji
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Weterani pamiętają
„Steadfast Noon”, czyli nuklearne odstraszanie
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Maratońskie święto w Warszawie
Leopardy i Rosomaki pokonały Odrę
Trwa dobra passa reprezentantów Wojska Polskiego
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Jelcz się wzmacnia
Terytorialsi w akcji
Unia chce zbudować „mur dronowy"
Medicine for Hard Times
Polsko-unijne rozmowy o „murze dronowym”
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Uczniowie poznają zasady bezpieczeństwa
Młodzi i bezzałogowce
Władze USA zapowiadają poważne zmiany w amerykańskiej armii
POLMARFOR, czyli dowodzenie na Bałtyku
Brytyjczycy na wschodniej straży
Kircholm 1605
Polskie Bayraktary nad Turcją
Carl-Gustaf przemówił
Na Baltexpo o bezpiecznym morzu
Czarnomorski szlif minerów
Kaczka wodno-lądowa (nie dziennikarska)
Historia jest po to, by z niej czerpać
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Kopuła nad bewupem
Koniec dzieciństwa
Pasja i fart
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Polski „Wiking” dla Danii
Rój bezzałogowców nad Orzyszem

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO