moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Samoloty dla VIP-ów będą od nowego roku

Dwie firmy złożyły oferty na czarter samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Zanim Inspektorat Uzbrojenia MON wybierze wykonawcę usługi, dokona weryfikacji złożonych dokumentów. Trzyletnia umowa ma obowiązywać od 1 stycznia 2014 roku. Jej wartość jest wyceniana na kilkaset milionów złotych.


MON chce wyczarterować cztery samoloty, które mają przewozić najważniejsze osoby w państwie. Dwa z nich mają być maszynami średniej wielkości, z zasięgiem powyżej trzech i pół tysiąca kilometrów, które na pokład mogą zabrać dziewięćdziesięciu pasażerów. Drugi typ to małe samoloty o zasięgu powyżej pięciu tysięcy kilometrów, które mogą przewieźć maksymalnie dziewiętnastu pasażerów.

Wyczarterowaniem VIP-owskich samolotów armii są zainteresowani dwaj przewoźnicy. Blue Jet sp. z o.o. oferuje samoloty „małe” , Polskie Linie Lotnicze LOT SA samoloty „średnie”. Trzecia firma – Enter Air sp. z o.o. – choć złożyła wniosek o udział w postępowaniu, ostatecznie nie przedstawiła swojej propozycji.

– Oferty są analizowane pod kątem wymagań formalnoprawnych. Kolejnym etapem będzie wybór najkorzystniejszej – mówi kmdr Janusz Walczak, dyrektor Departamentu Prasowo-Informacyjnego MON. Umowa ma zostać podpisana do 21 grudnia 2013 roku. W praktyce najważniejsze osoby w państwie zaczną latać nowymi samolotami od 1 stycznia 2014 roku. „Wynajem” maszyn ma potrwać do końca 2017 roku.

Wyczarterowane samoloty będą stacjonować w Warszawie na Lotnisku Chopina. Będą przeznaczone do wyłącznej dyspozycji zamawiającego. Na czas wynajmu zostaną przemalowane w biało-czerwone barwy.

Zgodnie z warunkami przetargu, załoga obsługująca samolot musi wykazać się udokumentowaną znajomością języka polskiego, a personel techniczny i operacyjny (m.in. piloci) ma się legitymować certyfikatami dostępu do informacji niejawnych, oznaczonych klauzulą „tajne” i „zastrzeżone” lub ich odpowiednikiem w kraju wykonawcy.

Obecnie prezydent, premier i ministrowie mają do dyspozycji dwa brazylijskie samoloty Embraer, wyczarterowane przez resort obrony od należącej do LOT-u spółki Eurolot. Zawarta w 2010 roku umowa wygasa z końcem 2013 roku. Dlatego MON już pod koniec maja 2013 r. ogłosił przetarg na czarter nowych maszyn.

PG

autor zdjęć: kpt. Maciej Nojek

dodaj komentarz

komentarze


Dumni z munduru
 
Pod skrzydłami Kormoranów
Zmiany w dodatkach stażowych
Wioślarze i triatlonistka na podium
Weterani pod wszechstronną opieką
Bohater września ’39 spełnia marzenia
25 lat w NATO – serwis specjalny
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Barwy Ojczyzny
Pierwsi na oceanie
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
NATO on Northern Track
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Telefon zaufania dla żołnierzy czynny całą dobę
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Priorytety polityki zagranicznej Polski w 2024 roku
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Husarz na straży nieba
Daglezje poszukiwane
Wytropić zagrożenie
Biel i czerwień łączy pokolenia
Prezydent chce wzmocnienia odporności państwa
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Ameryka daje wsparcie
Wyrusz szlakiem na Monte Cassino
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Tragiczne zdarzenie na służbie
NATO na północnym szlaku
Szybki marsz, trudny odwrót
Pływacy i maratończycy na medal
„Sandhurst” – szczęśliwa trzynastka!
Weterani pokazują współczesny wymiar patriotyzmu
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Pytania o europejską tarczę
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Awanse na Trzeciego Maja
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Święto stołecznego garnizonu
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
„Steadfast Defender ’24”. Kolejne uderzenie
W obronie wschodniej flanki NATO
Wojna w świętym mieście, epilog
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
W Italii, za wolność waszą i naszą
Flaga, flaga państwowa, barwy narodowe – biało-czerwony przewodnik
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Trotyl z Bydgoszczy w amerykańskich bombach
Posłowie dyskutowali o WOT
Święto biało-czerwonej w Brzesku z Wojskiem Polskim
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Marynarka pilnuje gospodarczego krwiobiegu
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Gunner, nie runner
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Pilecki ucieka z Auschwitz

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO