moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Armia chce wynająć 300 pojazdów na szczyt NATO

Wojsko będzie odpowiadać za transport gości podczas szczytu NATO w Warszawie. 2 Regionalna Baza Logistyczna ogłosiła właśnie przetarg na wynajem 40 autobusów, ponad 200 mikrobusów oraz 75 aut dostawczych. Potrzebnych będzie również 740 kierowców i kilkudziesięciu koordynatorów. Zamówienie warte jest kilkaset tysięcy złotych.

Na szczyt NATO w Warszawie 8–9 lipca przyjedzie kilkudziesięciu przywódców państw i szefów rządów wraz z delegacjami. Za transport gości odpowiedzialne będzie wojsko.

Zabezpieczeniem logistycznym szczytu NATO zajmuje się już Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych. – Armia na potrzeby gości będzie wykorzystywać pojazdy wojskowe. Nie dysponuje jednak tak dużą liczbą potrzebnych aut, dlatego część trzeba będzie wynająć – mówi mjr Krystian Boryń z Inspektoratu.

2 Regionalna Baza Logistyczna z Warszawy ogłosiła w tej sprawie przetarg. Wojsko chce w dniach 29 czerwca – 10 lipca wynająć czterdzieści autobusów (31 klasy turystycznej i 9 klasy VIP), 208 mikrobusów (13 klasy VIP z co najmniej 16 miejscami pasażerskimi i 195 klasy VIP z 10–16 miejscami pasażerskimi) oraz 75 pojazdów dostawczych o masie do 3,5 tony. Samochody nie mogą mieć więcej niż 6 lat. Wyjątkiem są autobusy klasy VIP, które powinny być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 roku. Przebieg pojazdów nie może przekraczać 300–500 kilometrów (w zależności od typu auta).

Firma przewozowa, która weźmie udział w przetargu, musi zaproponować armii wynajęcie samochodu z kierowcą. Wojsko potrzebuje aż 740 kierowców oraz 63 koordynatorów przewozów, ponieważ podczas szczytu będą się odbywać całodobowe dyżury.

Wnioski o udział w postępowaniu można składać do 4 kwietnia. Kontrakt wart jest kilkaset tysięcy złotych.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Maciej Biedrzycki/ FORUM

dodaj komentarz

komentarze


Mity i manipulacje
Polski „Wiking” dla Danii
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Polskie Bayraktary nad Turcją
Szli po odznakę norweskiej armii
Trwa dobra passa reprezentantów Wojska Polskiego
Speczespół wybierze „Orkę”
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Żołnierze na trzecim stopniu podium
Kosmiczny Perun
Standardy NATO w Siedlcach
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Medale dla sojuszników z Niderlandów
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
„Droga do GROM-u”
Szpital polowy, czyli test Żelaznej Dywizji
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Maratońskie święto w Warszawie
W wojsku orientują się najlepiej
W Warszawie stanie pomnik pierwszego szefa SGWP
Wellington „Zosia” znad Bremy
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
Polskie innowacje dla bezpieczeństwa – od Kosmosu po Bałtyk
UBM, czyli przepis na ekspresową budowę
Więcej szpitali przyjaznych wojsku
Sztuka i służba w jednym kadrze
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Zawiszacy na Litwie
Priorytetowe zaangażowanie
Niezłomni w obronie
Kolejne „Husarze” w powietrzu
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
„Road Runner” w Libanie
Transbałtycka współpraca
Abolicja dla ochotników
WOT na Szlaku Ratunkowym
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Jelcz się wzmacnia
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
WOT dostanie 13 zestawów FlyEye
Miliardy na inwestycje dla PGZ-etu
Broń i szkolenia. NATO wspiera Ukrainę systemowo
Więcej pieniędzy na strzelnice w powiecie
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
DragonFly czeka na wojsko
Kolejna fabryka amunicji z Niewiadowa
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Koniec dzieciństwa
Korpus bezzałogowców i nowe specjalności w armii
Rezerwa i weterani – siła, której nie wolno zmarnować
Terytorialsi najlepsi na trasach crossu
Kircholm 1605
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Zamiast szukać skarbów, uczyli się strzelać
Brytyjczycy na wschodniej straży
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
„JUR” dla terytorialsów
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
„Czerwone berety” na kursie dowódców i SERE
Hiszpanie pomogą chronić polskie niebo
W poszukiwaniu majora Serafina

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO