moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Armia chce wynająć 300 pojazdów na szczyt NATO

Wojsko będzie odpowiadać za transport gości podczas szczytu NATO w Warszawie. 2 Regionalna Baza Logistyczna ogłosiła właśnie przetarg na wynajem 40 autobusów, ponad 200 mikrobusów oraz 75 aut dostawczych. Potrzebnych będzie również 740 kierowców i kilkudziesięciu koordynatorów. Zamówienie warte jest kilkaset tysięcy złotych.

Na szczyt NATO w Warszawie 8–9 lipca przyjedzie kilkudziesięciu przywódców państw i szefów rządów wraz z delegacjami. Za transport gości odpowiedzialne będzie wojsko.

Zabezpieczeniem logistycznym szczytu NATO zajmuje się już Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych. – Armia na potrzeby gości będzie wykorzystywać pojazdy wojskowe. Nie dysponuje jednak tak dużą liczbą potrzebnych aut, dlatego część trzeba będzie wynająć – mówi mjr Krystian Boryń z Inspektoratu.

2 Regionalna Baza Logistyczna z Warszawy ogłosiła w tej sprawie przetarg. Wojsko chce w dniach 29 czerwca – 10 lipca wynająć czterdzieści autobusów (31 klasy turystycznej i 9 klasy VIP), 208 mikrobusów (13 klasy VIP z co najmniej 16 miejscami pasażerskimi i 195 klasy VIP z 10–16 miejscami pasażerskimi) oraz 75 pojazdów dostawczych o masie do 3,5 tony. Samochody nie mogą mieć więcej niż 6 lat. Wyjątkiem są autobusy klasy VIP, które powinny być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 roku. Przebieg pojazdów nie może przekraczać 300–500 kilometrów (w zależności od typu auta).

Firma przewozowa, która weźmie udział w przetargu, musi zaproponować armii wynajęcie samochodu z kierowcą. Wojsko potrzebuje aż 740 kierowców oraz 63 koordynatorów przewozów, ponieważ podczas szczytu będą się odbywać całodobowe dyżury.

Wnioski o udział w postępowaniu można składać do 4 kwietnia. Kontrakt wart jest kilkaset tysięcy złotych.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Maciej Biedrzycki/ FORUM

dodaj komentarz

komentarze


Nie żyje żołnierz PKW Irak
 
Dzień, który zmienił bieg wojny
Lekcje na poligonie
100 lat historii Szkoły Orląt
Na Wiejskiej o wydatkach na obronność i weteranach
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Kręgosłup dowodzenia Wojskiem Polskim
Apache. Zabójczy dla czołgów
W strategicznym miejscu o bezpieczeństwie Polski
Zmagania sześcioosobowych armii
Nowy rozdział w historii Mesko
Donald Tusk: W kwestii bezpieczeństwa słowa zamieniliśmy w czyny
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Misja PKW „Olimp” doceniona
Kolejny model Grota dla żołnierzy
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Ogniem i tarczą
Jeśli przerzut, to tylko z logistykami
Jak czynić dobro, czyli Buzdygan w akcji
Letni wypoczynek z MON-em
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Wyzwanie, które integruje
Wschodnia flanka walczy w przeciwnikiem
100 samolotów na 100-lecie Szkoły Orląt
Typhoony i Gripeny nad Bałtykiem
Wieczór pełen koszykarskich emocji
Specjalsi opanowali amerykański okręt
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
PGZ na nowo
Śmierć gorsza niż wszystkie
Ewakuacja Polaków z Izraela
Dodatkowe kamizelki dla żołnierzy
Podejrzane manewry na Bałtyku
Srebrni wioślarze, brązowa szablistka
„Baltops” – co potrafią bezzałogowce
Judocy Czarnej Dywizji najlepsi w Wojsku Polskim
O ochronie infrastruktury i morskich szlaków
Apache’e z szachownicą
„Zapad’ 25” przenosi się dalej od polskiej granicy
Prace nad kadłubem dla kolejnego Husarza
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Trzy okręty, jeden zespół
Po medale z okazji 100-lecia LAW-u
Rosjanom wyciekły dwa miliony tajnych dokumentów
Sportowcy z „armii mistrzów” na podium wioślarskich ME
Od chaosu do wiktorii
Żołnierze z dodatkiem od czerwca
Nowe cele obronne NATO
Czterej pancerni przeciw wyklętym
Pogrom rosyjskiego lotnictwa strategicznego
„Baltops” także na lądzie
DNA GROM-u
Kajakarze i ratownicy wodni z workiem medali
Generał, olimpijczyk, postać tragiczna
Współpraca MON-u z weteranami i rezerwistami
Nasi czołgiści najlepsi
Wojsko zmodyfikowało program śmigłowcowy
Najlepsi snajperzy wśród specjalsów
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Abrams M1A2SEPv3 – wzorzec nowoczesnych czołgów
100-lecie Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie
Podróż w ciemność
Film o Feniksie i terytorialsach
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Droga do zespołu bojowego GROM

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO