moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Nowy hangar na samoloty z Dęblina

Mamy coraz więcej maszyn do nauki pilotażu, musimy mieć gdzie je przechowywać – mówi ppłk Janusz Chojecki, rzecznik Szkoły Orląt. Dlatego przy uczelni jeszcze w tym roku powstanie nowoczesny hangar. Będzie mogło w nim garażować 17 samolotów. Inwestycja warta jest ponad 3,6 mln złotych.


Hangar stanie na dwuhektarowej działce na dęblińskim lotnisku. Teren należy do Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych. Budowla będzie miała 11 metrów szerokości, 66 metrów długości i 23 wysokości. Przetarg na postawienie obiektu wygrała firma WOJTPOL z Kozienic.

Dęblińska uczelnia ma już co prawda jeden hangar, jednak nowy garaż na szkolne samoloty będzie wybudowany według nowoczesnej technologii. – Nie będzie tak, jak poprzedni murowany. Zostanie wykonany z elementów w konstrukcji stalowej. Ściany zewnętrzne oraz dach budynku będą zbudowane z paneli płyt warstwowych – tłumaczy Wiesław Mikuła, kierownik Działu Infrastruktury w szkole. Nowy hangar będzie także odporny na korozję i promienie UV.

Budowla ma pomieścić 17 maszyn, na których studenci uczą się pilotażu. Garażować w niej będą mogły trzy Zliny i pięć Diamondów. Te dwa ostatnie w wersji szkolnej DA-20 C1 Eclipse szkoła kupiła w kwietniu, trzy kolejne mają trafić do Dęblina do końca września. Trwa również przetarg na zakup do szkoły lekkich śmigłowców. – Między innymi z tego powodu inwestycja była konieczna. Szkoła pozyskując nowe maszyny, musi je mieć gdzie przechowywać – mówi ppłk Janusz Chojecki, rzecznik uczelni.

Poza miejscem postojowym dla samolotów w hangarze znajdzie się także wydzielona przestrzeń na ich bieżącą obsługę i konserwację. Zwycięzca przetargu będzie też musiał wybudować przybudówkę przy starym hangarze. Oddzielnie powstanie też garaż dla cysterny tankującej.

Budowę hangaru uczelnia finansuje ze środków własnych. Kwota zaplanowana w przetargu na inwestycję wynosiła 4 miliony 100 tysięcy. Zwycięzca wybuduje go za 3,6 mln złotych.

Istniejący hangar znajduje się na należącej do szkoły części lotniska w Dęblinie. Budynek w 2012 roku przeszedł niezbędną modernizację. Wymieniono w nim wrota hangarowe i posadzkę. Do końca roku zmodernizowany zostanie też jego dach.

PG

autor zdjęć: ppłk Artur Goławski

dodaj komentarz

komentarze


Następca amunicji 5,56 mm
 
Dariusz Łukowski pokieruje BBN-em
Zawiszacy na ratunek
Europa chce wydawać na obronność więcej i… racjonalniej
Hub w Rzeszowie pod parasolem ochronnym
Kluczowy partner
What Can Europe Do?
Opanować miasto wspólnymi siłami
Starty na medal w short tracku, biegach narciarskich i snowboardzie
Niezwyciężeni na start!
Nowy eksponat w krakowskim muzeum
Przetrwać w lodowatej wodzie
Rusza kwalifikacja wojskowa
Siedząc na krawędzi
Kawalerzysta z Battle of Britain
„Feniks” z pomocą dla… przedszkolaków
Jałta. Symbol zdrady
Bałtyk pod strażą
Cztery medale biegaczki „armii mistrzów”
Polacy i Kanadyjczycy szkolą ukraińskich żołnierzy
Dziki zachód na wschodzie II RP
Kandydaci na terytorialsów przekroczyli bramy koszar
Na gąsienicach zaminować teren
„Aleo Mout”, czyli odzyskać miasto
Żołnierze nadal grają z WOŚP
Rozgryźć Czarną Panterę
Zbrojeniowa misja gospodarcza
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Na zagraniczne kursy razem z rodziną?
Problem na dnie Bałtyku
Zbrodnia w świecie rzeczy
Nowe łóżka dla szpitala w Libanie
Trump ogłasza złotą erę Ameryki
Eksperyment OM, czyli 10 Brygada Kawalerii
Koreański koncern zaprzecza medialnym doniesieniom
Niemożliwe nie istnieje
Morze ruin, na których wyrosło życie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Krwawi, oddycha, warczy
Great Game of Interests
Po medale w sprincie drużynowym
Broń, która niszczy radary wroga
Granica bezpieczniejsza
Bezpieczeństwo na Bałtyku
Przeprowadzka CSWOT-u
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Znaki do zmiany. Ze względu na tradycję i bezpieczeństwo
Premier: bezpieczeństwo przede wszystkim!
Generacje obok siebie
Na straży północno-wschodniej flanki
Druga zmiana zameldowała się na granicy
To nie mogło się udać, ale…
Polska oferta zbrojeniowa dla Ukrainy
Polska nie zawiesza współpracy z Koreą Południową
Wojskowy kurs dla pozorantów
Służby badają okoliczności samobójstwa żołnierza
Eurokorpus na czele grupy bojowej UE
Będą nowe centra szkoleń specjalistycznych dla terytorialsów!
Monument bezimiennego bohatera
Bezpieczeństwo jest najważniejsze
Z misją wracają do Rumunii
Szef MON-u spotkał się z wojskowymi dyplomatami
Świeże siły w Jasionce
„Husarz" w rękach Polaka

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO