moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Jubileusz holownika H-8

Spędził około 1200 dni na morzu oraz wykonał około 4000 prac holowniczych. 19 marca minęło 20 lat służby holownika H-8 pod biało-czerwoną banderą. Z okazji jubileuszu na okręcie podniesiono wielką galę banderową. W uroczystości wziął udział dowódca Dywizjonu Okrętów Wsparcia kmdr Krzysztof Jasiński oraz poprzedni dowódcy okrętu.     
Holownik H-8 w Marynarce Wojennej wykonuje zadania związane z zabezpieczeniem zadań ogniowych, jak holowanie tarcz podczas strzelań artyleryjskich lub stawianie pól tarczowych dla strzelań rakietowych. H-8 pełni również dyżury ratownicze oraz na zmianę z dwoma pozostałymi holownikami bierze udział w ćwiczeniach ratowniczych z udziałem Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Wykorzystywany jest również do kruszenia lodu na zamarzniętym Bałtyku. Dowódcą holownika H-8 jest kpt. mar. Aleksander Modrzejewski.

H-8 to holownik portowo-redowy, jednośrubowy, przeznaczony do prac holowniczych w akwenach portowych i na redach portów oraz do holowań między portami. Jest przystosowany do samodzielnej żeglugi w ciągu letniego sezonu nawigacyjnego w Arktyce w rozrzedzonych i pokruszonych lodach oraz przez cały rok na zamarzniętych morzach niearktycznych w ciężkich warunkach lodowych. Jednostka przewidziana jest do udziału w akcjach ratowniczych obejmujących awaryjne holowanie jednostki na morzu, gaszenie pożarów oraz osuszanie zatopionych przedziałów. Posiada możliwość przewożenia na krótkich trasach 50 osób na otwartych pokładach.


Holownik H-8 projekt typu H-960 został zbudowany przez Stocznię „Nauta" w Gdyni. Stępkę pod okręt położono 21 maja 1991 roku, zaś wodowano go 15 listopada 1992 roku. 19 marca 1993 roku podniesiono na nim biało-czerwoną banderę wojenną.

Dane taktyczno-techniczne:
- długość: 27,80 m
- szerokość: 8,00 m
- zanurzenie: 4,2 m
- wyporność: 332 tony
- moc max: 1300 KM
- autonomiczność pływania: 14 dób lub około 1500 mil morskich
- załoga: 18, w tym: 1 oficer, 5 podoficerów i 12 marynarzy

Źródło: Mariusz Konarski

PZ

autor zdjęć: Mariusz Konarski

dodaj komentarz

komentarze

~swav
1366368060
Gratulacje i pozdrowienia dla Załogi!!!
69-10-CA-36

Ciało może o wiele więcej, niż myśli głowa
 
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Wyścig na pływalni i lodzie o miejsca na podium mistrzostw kraju
Zmiana warty w PKW Liban
Ochrona artylerii rakietowej
Fiasko misji tajnych służb
Zrobić formę przed Kanadą
Czworonożny żandarm w Paryżu
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Sukces za sukcesem sportowców CWZS-u
Olimp w Paryżu
Świąteczne spotkanie w POLLOGHUB
Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
Kosmiczny zakup Agencji Uzbrojenia
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
„Niedźwiadek” na czele AK
Awanse dla medalistów
Druga Gala Sportu Dowództwa Generalnego
21 grudnia upamiętniamy żołnierzy poległych na zagranicznych misjach
W hołdzie pamięci dla poległych na misjach
Rehabilitacja poprzez sport
Polskie Pioruny bronią Estonii
Ryngrafy za „Feniksa”
Ustawa o zwiększeniu produkcji amunicji przyjęta
Podziękowania dla żołnierzy reprezentujących w sporcie lubuską dywizję
Rosomaki i Piranie
Estonia: centrum innowacji podwójnego zastosowania
Świąteczne spotkanie pod znakiem „Feniksa”
Prawo do poprawki, rezerwiści odzyskają pieniądze
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki
Świadczenie motywacyjne także dla niezawodowców
Nowe łóżka dla szpitala w Libanie
Kluczowa rola Polaków
Wiązką w przeciwnika
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Polska i Kanada wkrótce podpiszą umowę o współpracy na lata 2025–2026
Podchorążowie lepsi od oficerów
Olympus in Paris
Nowa ustawa o obronie cywilnej już gotowa
W drodze na szczyt
Chirurg za konsolą
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
Rekord w „Akcji Serce”
Opłatek z premierem i ministrem obrony narodowej
„Nie strzela się w plecy!”. Krwawa bałkańska epopeja polskiego czetnika
Kluczowy partner
Srebro na krótkim torze reprezentanta braniewskiej brygady
Wstępna gotowość operacyjna elementów Wisły
Więcej powołań do DZSW
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Zimowe wyzwanie dla ratowników
Wigilia ‘44 – smutek i nadzieja w czasach mroku
Miliardowy kontrakt na broń strzelecką
Wkrótce korzystne zmiany dla małżonków-żołnierzy
Opłatek z żołnierzami PKW Rumunia
Posłowie o modernizacji armii
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
W Toruniu szkolą na międzynarodowym poziomie
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Łączy nas miłość do Wojska Polskiego
Jeniecka pamięć – zapomniany palimpsest wojny
Poznaliśmy laureatów konkursu na najlepsze drony
W obronie Tobruku, Grobowca Szejka i na pustynnych patrolach
Wybiła godzina zemsty

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO