moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

3400 godzin na Bryzach

Kmdr ppor. pil. Sławomir Knap, który przechodzi do rezerwy, wykonał dziś pożegnalny lot samolotem transportowym An-28. W ciągu 22 lat służby w lotnictwie Marynarki Wojennej za sterami tego typu samolotów komandor spędził blisko 3400 godzin.

Kmdr ppor. pil. Sławomir Knap

Szef sekcji rozpoznania 43 Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni-Babich Dołach kmdr ppor. pil. Sławomir Knap 31 stycznia kończy służbę w lotnictwie morskim. Na samolotach typu Bryza wylatał blisko 3400 godzin. W pożegnalnym locie towarzyszył mu zastępca dowódcy Brygady Lotnictwa MW kmdr pil. Andrzej Szczotka. Na zakończenie lotu kmdr Knap drogą radiową podziękował wszystkim służbom zabezpieczającym loty.

Podczas uroczystej zbiórki na płycie lotniska kmdr Knap odebrał m.in. przyznaną decyzją dowódcy Sił Powietrznych statuetkę Ikara.

******

Kmdr ppor. pil. Sławomir Knap jest absolwentem dęblińskiego Liceum Lotniczego, Wyższej Oficerskiej Szkoły Lotniczej oraz Uniwersytetu Gdańskiego. Służbę w lotnictwie morskim w Gdyni-Babich Dołach rozpoczął w 1991 roku jako pilot samolotów transportowych. We wrześniu 1999 r. objął dowództwo klucza samolotów transportowych, a w 2011 r. został szefem sekcji rozpoznania w 43 Bazie Lotnictwa Morskiego. Na samolotach typu Bryza wylatał ponad 3400 godzin. Wykonując zadania klucza samolotów transportowych, był w Chania na Krecie (Grecja), Murcia (Hiszpania), Plymuth (Wielka Brytania), Brest (Francja), Trondheim (Norwegia) i Sewastopol na Krymie (Ukraina).

Komandor Knap jest pasjonatem lotnictwa. Każdą wolną chwilę, również poza służbą, poświęcał na latanie. W powietrzu spędził ponad 6500 godzin. Latał na samolotach: TS-11 Iskra, An-2, Zlin- 42M, Zlin-142, PZL-104 Wilga, M-20 Mewa, PA-34, PA-46, Aeroprakt-22, BA-36, TBM 850 Socata, Cessna 206T oraz śmigłowiec HU-269.

Źródło: kmdr ppor. Czesław Cichy/ BLMW

PZ

autor zdjęć: Marian Kluczyński

dodaj komentarz

komentarze


Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
 
Szef MSZ do Rosji: Nigdy więcej nie będziecie tu rządzić
Rodzina na wagę złota
Pod siatką o medale mistrzostw WP
Historyczne zwycięstwo Ukraińców w potyczce morsko-powietrznej
Więcej amunicji do Rosomaków
Trzy wymiary „Tarczy Wschód”
Gra o kapitulację
Pierwsza misja Gripenów
Zmiany w organizacji bazy logistycznej w Jasionce
Polska i Norwegia zacieśniają stosunki
DriX – towarzysz okrętu
Typhoony i Gripeny nad Bałtykiem
Konstytucja – fundament dla pokoleń
Zostań cyberlegionistą! Wojsko rusza z nowym programem
Mistrzyni olimpijska najszybsza na Bali
Koniec wojny, którego nie znamy
Nowa siła uderzeniowa
Więcej na mieszkanie za granicą
Składy wysokiego ryzyka
Gdy sekundy decydują o życiu
Walka pod napięciem
Zapraszamy na „Wakacje z wojskiem”
Zawody West Point. Kadeci AWL-u z ósmą lokatą
Nasi czołgiści najlepsi
Kierunki rozwoju polskiego przemysłu obronnego
Polskie F-16 w służbie NATO
Ogień z nabrzeża
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Pod żaglami – niepokonani z AMW
PKW Łotwa – sojusznicze zaangażowanie
Zarzuty w sprawie ujawnienia fragmentów planu „Warta”
Ukwiał z Gdańska
Mamy pierwszych pilotów F-35
Promujemy polski sprzęt wojskowy
Obierki z błotem
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Misja PKW „Olimp” doceniona
Wspólna wola obrony
Pegaz nad Europą
Polskie Siły Zbrojne – wciąż nieopowiedziana historia
Nowa partia Abramsów już w Polsce
Międzynarodowe manewry pod polskim dowództwem
Więcej polskiego trotylu dla USA
Poznajcie Głuptaka – polskiego kamikadze
Polska 1 Dywizja Pancerna zajęła Wilhelmshaven
Historyczna umowa z Francją
Ustawa bliżej żołnierzy
Podniebne wsparcie sojuszników
Polska zwiększa produkcję amunicji 155 mm
Jeszcze więcej OPW w roku 2025
Podniebny Pegaz
USA wycofają się z działań na rzecz pokoju w Ukrainie?
Henry Szymanski na tropie prawdy
Pracowity dyżur Typhoonów
Czołgi końca wojny
Apache’e na horyzoncie
Zjednoczeni pod Biało-Czerwoną
Kontrakty dla firm produkujących na rzecz obronności
Narodowy Dzień Zwycięstwa z żołnierzami
Początek „Burzy”
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Wiedza na trudne czasy
Nowy prezes PGZ-etu
Spartakiadowe zmagania w Łasku
Szabla hubalczyków
Tuzin rekordów Wojska Polskiego w pływaniu
Tarcza Wschód. Porozumienia z Lasami i KOWR-em
Sport kształtuje mentalność
Na pomoc po katastrofie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO