Personel 8 Bazy Lotnictwa Transportowego w Krakowie przygotował się do rozpoczęcia lotów szkolnych.
Zajęcia teoretyczne zaczęły się 7 stycznia od cyklu wykładów, który zainaugurował dowódca bazy pułkownik pilot Jacek Łazarczyk. Pułkownik podsumował miniony rok oraz przedstawił główne zadania, przedsięwzięcia i wyzwania czekające jenostkę w bieżącym roku. W 2013 roku planowane jest przyjęcie dwóch samolotów C-295 i dwóch M28 B/PT z awioniką Glass Cockpit, rozpoczęcie inwestycji związanych z pozyskaniem symulatora C-295, dobudowaniem nowego hangaru do remontu i obsług posiadanych samolotów, wielu remontów infrastruktury oraz rozpoczęciem funkcjonowania jako Wojskowy Oddział Gospodarczy. Najważniejsze dokumenty normatywne w lotnictwie, tzn. „Regulamin lotów 2012" i „Instrukcję organizacji lotów 2012" omówił kapitan pilot Jerzy Turek. Przedstawił on różnice występujące pomiędzy poprzednią wersją, a obecnie obowiązującą.
8 stycznia na balickim lotnisku przeprowadzono loty metodyczne na samolotach C-295 i jeden lot na M28 B/PT GC. Piloci instruktorzy ćwiczyli i ujednolicali procedury szkolenia lotniczego, które będą obowiązywać w 2013 roku.
Zgodnie z „Regulaminem lotów 2012" i „Instrukcją Organizacji Lotów 2012" przed rozpoczęciem lotów szkolnych muszą odbyć się loty instruktorsko-metodyczne, aby ujednolicić procedurę szkolenia lotniczego realizowanego w tym roku. Są to loty dla instruktorów, którzy będą później szkolić pilotów 8 BLTr. Po omówieniu lotów metodycznych, szkolenie lotnicze w 2013 roku formalnie ruszyło. Piloci zaczęli podtrzymywać i podnosić kwalifikacje uprawniające do wykonywania lotów w poszczególnych warunkach atmosferycznych na konkretnych typach statków powietrznych.
Źródło: kpt. Maciej Nojek
autor zdjęć: kpt. Maciej Nojek
komentarze