moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Pilot rozbitego MiG-a nie katapultował się

Wiemy już, że pilot myśliwca MiG-29 nie katapultował się, lecz na szczegółowe informacje dotyczące przyczyn tego zdarzenia trzeba jeszcze poczekać – mówi Bartosz Kownacki, wiceminister obrony narodowej. W poniedziałek po południu doszło do wypadku myśliwca. Samolot rozbił się 8 kilometrów przed pasem startowym w Mińsku Mazowieckim.

 

Jak dowiedzieliśmy się w Ministerstwie Obrony Narodowej, są już pierwsze informacje dotyczące przebiegu poniedziałkowego wypadku MiG-a 29. Samolot z 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego pilotowany przez 28-letniego lotnika rozbił się w okolicach Kałuszyna na Mazowszu. – Pilot miał naprawdę dużo szczęścia. Przeżył, mimo że nie opuścił samolotu, zanim ten uderzył w ziemię – mówi polsce-zbrojnej.pl wiceminister Bartosz Kownacki. – Wiemy już, że pilot nie katapultował się, lecz na pozostałe informacje trzeba jeszcze poczekać. Sprawę prowadzi Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego – dodaje wiceszef resortu obrony.

Do wypadku wojskowego myśliwca z 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego doszło w poniedziałek po godzinie 17. – Samolot zniżył wysokość i zniknął z radarów. Pilot nie zgłaszał wcześniej żadnych problemów z  maszyną – mówił kilka godzin po zdarzeniu płk Piotr Iwaszko, dowódca 23 Bazy. – To pierwszy wypadek lotniczy z udziałem MiG-29 w Polsce – dodał.

Samolot miał wylądować na lotnisku w Mińsku Mazowieckim, ale rozbił się 8 kilometrów przed pasem startowym, w okolicach miejscowości Kałuszyn. W pierwszych komunikatach służby informowały, że pilot zdążył się katapultować, dziś wiadomo już, że tak się nie stało. Ministerstwo obrony prosi, by do czasu wyjaśnienia okoliczności wypadku wstrzymać się ze spekulacjami i ocenami.

Akcja poszukiwawczo-ratownicza rozpoczęła się natychmiast po zniknięciu samolotu z radaru. Uczestniczyło w niej ponad 200 żołnierzy oraz około 60 jednostek sprzętu wojskowego. Wojskowych wspierały także inne służby, m.in. policja i straż pożarna. Poszukiwania prowadzono na obszarze około 15 km kwadratowych, a pilota znaleziono po około 2 godzinach. Ratownicy medyczni podjęli rannego i udzielili mu pierwszej pomocy. Życiu porucznika nie zagraża niebezpieczeństwo. Został przetransportowany do Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie, gdzie przeszedł operację stawu skokowego.

Na miejscu zdarzenia działania prowadzi Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, prokuratura oraz Żandarmeria Wojskowa.

MKS

autor zdjęć: st. chor. sztab. mar. Arkadiusz Dwulatek / CC DORSZ

dodaj komentarz

komentarze


Pod siatką o medale mistrzostw WP
 
Kajakarze, pięściarze i lekkoatletka CWZS-u na podium
Podejrzane manewry na Bałtyku
Zachód daje Ukrainie zielone światło
Silna Polska w Europie to Polska związana sojuszem z USA
Kontrakty dla firm produkujących na rzecz obronności
Drony na ratunek
Żołnierz influencer?
Stress test dla systemu ratownictwa
Szybujące bomby dla sił powietrznych
Od chaosu do wiktorii
Wyzwanie, które integruje
Misja PKW „Olimp” doceniona
Wyjście z cienia
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Żołnierze z dodatkiem od czerwca
Fire from Coast
Wyzwanie, które integruje
Amunicja dla czołgów
Nowe możliwości spółki Mesko
Powstanie raport o bezpieczeństwie dostaw do zbrojeniówki
Wojska inżynieryjne wzmacniają granicę
Sportowcy z „armii mistrzów” pokazali klasę
Pamiętają o powstańcach
AW149 to przygoda życia
Kosiniak-Kamysz: Polska najbliższym partnerem Stanów Zjednoczonych w Europie
Tu zaczniesz drogę do cyberwojsk
Polska dołącza do satelitarnej elity
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Drony Wizjer rozpoznają cel
Typhoony i Gripeny nad Bałtykiem
„Zapad’ 25” przenosi się dalej od polskiej granicy
Jak kąsają polskie kły
Tajemne uderzenie
Trudny los zwycięzców
Pilecki. Do końca walczył z tyranią
Czterej pancerni przeciw wyklętym
Szkice strzelca spod Monte Cassino
Ustawa bliżej żołnierzy
Kolejna rozmowa Trumpa i Putina. Czy coś z niej wyniknie?
Szlachetny gest generała
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Polska delegacja wyruszyła do Waszyngtonu
Kajakarze i ratownicy wodni z workiem medali
Kolejne K9 dla zawiszaków
Dziękujemy wam, weterani!
Nowa mapa garnizonów
Nasi czołgiści najlepsi
Unijni ministrowie podpisali SAFE
Szef MON-u oddał hołd gen. Marianowi Kukielowi
50 kabli na 50-lecie Jednostki Wojskowej Formoza
Biało-czerwona na Monte Cassino
Pomoc na pewno przyjdzie na czas
Polscy spadochroniarze w Finlandii
Alians HSW ze światowym gigantem
Ukraińcy i Rosjanie spotkali się pierwszy raz od 2022 roku
Bałtycka tarcza
Pancerna nauka jazdy
Rosjanom wyciekły dwa miliony tajnych dokumentów
Atom utracony
Kilometry pamięci

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO