moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Załoga Anakondy ewakuowała obywatela Szwecji

Załoga śmigłowca W-3RM Anakonda z Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej ewakuowała dzisiaj w nocy (sobota, 28 listopada) pasażera promu Stena Vision. Mężczyzna z urazem głowy został podjęty z jednostki znajdującej się około 20 mil morskich na północ od Rozewia i bezpiecznie przetransportowany na ląd.


Dzisiaj w nocy załoga śmigłowca W-3RM Anakonda pełniąca dyżur w krajowym systemie ratownictwa morskiego i lotniczego otrzymała informację, że na pokładzie promu Stena Vision płynącego z Karlskrony do Gdyni znajduje się mężczyzna, który doznał urazu głowy i wymaga ewakuacji do szpitala.

Maszyna wystartowała z lotniska w Darłowie o godzinie 2.12. O godzinie 2.55 dowódca załogi st. chor. sztab. pil. Waldemar Domański przystąpił do wykonania manewru zawisu nad jednostką. W tym czasie technik pokładowy opuścił na jej pokład ratownika oraz lekarza, którzy niezwłocznie przystąpili do udzielenia poszkodowanemu pierwszej pomocy oraz przygotowali do podjęcia na noszach. O godzinie 3.20 obywatel Szwecji znajdował się już w śmigłowcu lecącym w kierunku lądu. Po 17 minutach Anakonda wylądowała na lotnisku w Gdyni-Babich Dołach, gdzie mężczyzna w stanie średnim, stabilnym, został przekazany obsadzie karetki pogotowia. Załoga, po odtworzeniu gotowości śmigłowca, przebazowała się na lotnisko pełnienia dyżuru w Darłowie.


Skład załogi śmigłowca W-3RM Anakonda:
• st. chor. sztab. pil. Waldemar Domański (dowódca załogi);
• kpt. pil. Artur Kasprzak (drugi pilot);
• kpt. Tomasz Sikora (lekarz);
• st. chor. sztab. Stanisław Czujkowski (ratownik);
• st. chor. sztab. Robert Kotyński (technik pokładowy).

W tym roku to już 27 akcja ratownicza z udziałem załogi śmigłowca Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Od początku lat 90-tych załogi samolotów i śmigłowców lotnictwa morskiego uczestniczyły w 585 akcjach ratowniczych udzielając pomocy 310 osobom.

Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej jest obecnie jedyną w kraju formacją lotniczą utrzymująca całodobową gotowość do prowadzenia działań SAR (poszukiwawczo-ratowniczych) z powietrza nad obszarami morskimi. Strefa polskiej odpowiedzialności w tym zakresie obejmuje obszar ponad 30 000 km² powierzchni morza. Utrzymywanie sił gotowych do ratowania zdrowia i życia w tej strefie to zadanie wynikające między innymi z podpisanej przez nasz kraj Międzynarodowej Konwencji o poszukiwaniu i ratownictwie morskim.

Źródło: Marynarka Wojenna RP

red. PZ

autor zdjęć: Źródło: Marynarka Wojenna RP

dodaj komentarz

komentarze


Czarne oliwki dla sojuszników
 
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
MON przedstawiło w Senacie plany rozwoju sił zbrojnych
Zmiany w dodatkach stażowych
W obronie wschodniej flanki NATO
Wiedza na czas kryzysu
Pilecki ucieka z Auschwitz
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Prezydent chce wzmocnienia odporności państwa
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
Marynarka pilnuje gospodarczego krwiobiegu
Po pierwsze: bezpieczeństwo!
Wojna w świętym mieście, epilog
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Awanse na Trzeciego Maja
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Dzień zwycięstwa. Na wolność Polska musiała czekać
Akcja „Bielany”, czyli Junkersy w ogniu
Husarz na straży nieba
Skrzydła IT dla cyberwojsk
Nowe boiska i hala dla podchorążych AWL-u
NATO on Northern Track
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Medyczne wnioski z pola walki
„Steadfast Defender ’24”. Kolejne uderzenie
Pływacy i maratończycy na medal
O bezpieczeństwie Europy w Katowicach
Prezydent mianował dowódców DGRSZ i DWOT
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
O bezpieczeństwie na PGE Narodowym
Pierwsi na oceanie
NATO na północnym szlaku
Tragiczne zdarzenie na służbie
Idą wakacje, WOT czeka na kandydatów
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Odliczanie do misji na Łotwie
Posłowie dyskutowali o WOT
Konkurs MON-u na pracę o cyberbezpieczeństwie
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Ameryka daje wsparcie
Pierwszy polski technik AH-64
25 lat w NATO – serwis specjalny
Sojuszniczy ogień z HIMARS-ów
Debata o bezpieczeństwie pod szyldem Defence24
Wioślarze i triatlonistka na podium
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Więcej hełmów dla żołnierzy
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Polki pobiegły po srebro!
Daglezje poszukiwane
Polskie czołgi w „najgroźniejszym z portów”
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Pytania o europejską tarczę

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO