moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Czym będą latać VIP-y?

Ministerstwo Obrony Narodowej szuka linii lotniczej, która zajmie się przewożeniem najważniejszych osób w państwie. Do ogłoszonego pod koniec maja przetargu na leasing czterech samolotów zgłosiły się Enter Air, Blue Jet oraz Polskie Linie Lotnicze LOT. Czteroletni kontrakt wart jest kilkaset milionów złotych.


Resort chce wynająć dwa typy samolotów. Chodzi o maszyny średniej wielkości z zasięgiem powyżej trzech i pół tysiąca kilometrów, które na pokład mogą zabrać dziewięćdziesięciu pasażerów. Drugi typ to małe samoloty o zasięgu powyżej pięciu tysięcy kilometrów, które mogą przewieźć maksymalnie dziewiętnastu pasażerów.

Obecnie prezydent, premier i ministrowie w podróżne zagraniczne latają dwoma Embraerami ERJ należącymi do EuroLOT. Jednak umowa na czarter tych samolotów wygasa z końcem roku. Dlatego MON szuka nowej firmy do przewozu najważniejszych osób w państwie.

Pod koniec maja Inspektorat Uzbrojenia MON zaprosił do składania ofert przewoźników, którzy są zainteresowani wyczarterowaniem armii dwóch średnich i dwóch małych VIP-owskich samolotów. Umowa ma dotyczyć czterech lat – od 1 stycznia 2014 roku do 31 grudnia 2017 roku.

Do przetargu zgłosiły się trzy podmioty: Enter Air Sp. z o.o., Blue Jet Sp. z o.o. oraz Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. Trwa weryfikacja złożonych przez nie dokumentów. Do kolejnego etapu – negocjacji technicznych zostaną zaproszeni ci, którzy ten etap przejdą pomyślnie.

Czteroletni kontrakt na leasing samolotów jest szacowany na kilkaset milionów złotych.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Artur Goławski

dodaj komentarz

komentarze

~Lukasz
1374673560
Na dlugom trase MON musi kupic 3 x 737-900ER albo A320-200, na krutkie i srednie lot mon musi kupic 4 x E175 albo 195 a na krutki 6 x E-145 Moja idealna flota dla VIPuw w Polsce to 2 x 787 4 x E195 6 x E145 W takie sytuaci mam polski zad spokuj z samolotami typu VIP na 20-30 lat i wszystko by sie splacilo.
89-B5-6E-3D

Korzystne zmiany w dodatkach dla sił powietrznych
 
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Sejm zakończył prace nad nowelizacją ustawy o obronie ojczyzny. Teraz czas na Senat
Pierwszy polski lot Apache’a
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
Planowano zamach na Zełenskiego
Kajakami po medale
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Zostań kapralem! Rusza nabór na kursy
Ostatnia niedziela…
Ratownik w akcji
Cybermiasteczko na Festiwalu Open’er
W tydzień poznali smak żołnierskiego fachu
Tłumy na zawodach w Krakowie
Miliardowe wsparcie dla PGZ
Bezpieczniejsza Europa
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Potrzebujemy najlepszych
Polacy i Holendrzy razem dla obronności
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Flyer, zdobywca przestworzy
Czarne Pantery, ognia!
Alert pogodowy. Żołnierze są najbliżej zagrożonych miejsc
Żołnierze znowu walczą ze złotą algą
12 tys. żołnierzy gotowych do działania
Zagrożenie powodziowe. Żołnierze gotowi do działania
Dwa tygodnie „rozgryzania” Homara-K
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Radar na bezpieczeństwo
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
Blue Force vs Red Force w Orzyszu
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Najtrudniejsze w służbie na polsko-białoruskiej granicy jest…
Pancerny drapieżnik, czyli Leopard 2A5
Czarna Pantera celuje
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy
Nowe zasady fotografowania obiektów wojskowych
Nowe Abramsy już w Wesołej
Odznaczenia za misję
Lotnicy uratowali Wielką Brytanię
Ewakuacja Polaków z Izraela
BWP-1 – historia na dekady
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Nawrocki przedstawia kierownictwo BBN-u
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Zatrzymania na granicach
Niemal 500 absolwentów AWL-u już oficjalnie oficerami WP
Demony wojny nie patrzą na płeć
Strażnicy polskiego nieba
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Święto sportów walki w Warendorfie
Wyższe stawki dla niezawodowych
PGZ buduje suwerenność amunicyjną
Rekompensaty na ostatniej prostej
Rusza operacja „Bezpieczny Zachód”
Podejrzane manewry na Bałtyku
Międzynarodowy festiwal lotnictwa. Zbliża się Air Show Radom 2025
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Pracowity pobyt w kosmosie
Pełna mobilizacja. Żołnierze ruszają na tereny zagrożone powodzią
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Broń przeciwko wrogim satelitom
Dzieci wojny
Śmierć gorsza niż wszystkie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO