moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Czym będą latać VIP-y?

Ministerstwo Obrony Narodowej szuka linii lotniczej, która zajmie się przewożeniem najważniejszych osób w państwie. Do ogłoszonego pod koniec maja przetargu na leasing czterech samolotów zgłosiły się Enter Air, Blue Jet oraz Polskie Linie Lotnicze LOT. Czteroletni kontrakt wart jest kilkaset milionów złotych.


Resort chce wynająć dwa typy samolotów. Chodzi o maszyny średniej wielkości z zasięgiem powyżej trzech i pół tysiąca kilometrów, które na pokład mogą zabrać dziewięćdziesięciu pasażerów. Drugi typ to małe samoloty o zasięgu powyżej pięciu tysięcy kilometrów, które mogą przewieźć maksymalnie dziewiętnastu pasażerów.

Obecnie prezydent, premier i ministrowie w podróżne zagraniczne latają dwoma Embraerami ERJ należącymi do EuroLOT. Jednak umowa na czarter tych samolotów wygasa z końcem roku. Dlatego MON szuka nowej firmy do przewozu najważniejszych osób w państwie.

Pod koniec maja Inspektorat Uzbrojenia MON zaprosił do składania ofert przewoźników, którzy są zainteresowani wyczarterowaniem armii dwóch średnich i dwóch małych VIP-owskich samolotów. Umowa ma dotyczyć czterech lat – od 1 stycznia 2014 roku do 31 grudnia 2017 roku.

Do przetargu zgłosiły się trzy podmioty: Enter Air Sp. z o.o., Blue Jet Sp. z o.o. oraz Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. Trwa weryfikacja złożonych przez nie dokumentów. Do kolejnego etapu – negocjacji technicznych zostaną zaproszeni ci, którzy ten etap przejdą pomyślnie.

Czteroletni kontrakt na leasing samolotów jest szacowany na kilkaset milionów złotych.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Artur Goławski

dodaj komentarz

komentarze

~Lukasz
1374673560
Na dlugom trase MON musi kupic 3 x 737-900ER albo A320-200, na krutkie i srednie lot mon musi kupic 4 x E175 albo 195 a na krutki 6 x E-145 Moja idealna flota dla VIPuw w Polsce to 2 x 787 4 x E195 6 x E145 W takie sytuaci mam polski zad spokuj z samolotami typu VIP na 20-30 lat i wszystko by sie splacilo.
89-B5-6E-3D

Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Odznaczenia za wzorową służbę
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Abolicja dla ochotników
Grób Nieznanego Żołnierza – drogowskaz i zwierciadło
Terytorialsi najlepsi na trasach crossu
Wellington „Zosia” znad Bremy
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Szansa na nowe życie
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Sukces Polaka w biegu z marines
Weterani odzyskują równowagę po trudnych doświadczeniach
Poszukiwania szczątków rosyjskich dronów wstrzymane
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Niespokojny poranek pilotów
Starcie pancerniaków
Trump ogłasza powrót do prób nuklearnych
Polski K2 przyjedzie z Gliwic
„Road Runner” w Libanie
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Koniec dzieciństwa
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Husarze bliżej Polski
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Kolejny kontrakt Dezametu
Pięściarska uczta w Suwałkach
Wielkopolscy terytorialsi na szkoleniu zintegrowanym
Pomnik nieznanych bohaterów
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Męska sprawa: profilaktyka
MiG-i-29 znów przechwyciły rosyjski samolot
Więcej Apache’ów w Inowrocławiu
Ukraina to największy zagraniczny klient polskiej zbrojeniówki
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Kircholm 1605
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie
Sto lat Grobu Nieznanego Żołnierza
Sportowcy na poligonie
Zasiać strach w szeregach wroga
Marynarze mają nowe motorówki
Marynarze podjęli wyzwanie
Inwestycja w bezpieczeństwo
Szkolenia obronne tuż-tuż. Instruktorzy uczą się przekazywać wiedzę
Nowe zasady dla kobiet w armii
Polski „Wiking” dla Danii
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Tomahawki dla Ukrainy? Pentagon mówi „tak”, Trump mówi „nie”
Zapomniany utwór dla nieznanego żołnierza
Brytyjczycy na wschodniej straży
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Redakcja „Polski Zbrojnej” w szkole przetrwania
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Mity i manipulacje
Standardy NATO w Siedlcach
Nowe sanitarki dla wojskowych medyków

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO