moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

PGZ Stocznia Wojenna wyremontuje kolejne trałowce Marynarki Wojennej RP

PGZ Stocznia Wojenna podpisała z Komendą Portu Wojennego w Świnoujściu umowę na naprawę średnią i dokową ORP Drużno oraz naprawę główną i dokową ORP Wigry. To kolejne dwa trałowce, po ORP Mamry i ORP Necko, które trafią do gdyńskiej stoczni.

ORP Mamry w trakcie remontu w PGZ SW.

- Podpisanie umowy na remont trałowców to kolejny krok w umacnianiu pozycji PGZ Stoczni Wojennej jako kluczowego partnera Marynarki Wojennej RP - powiedział Marcin Ryngwelski, prezes PGZ Stoczni Wojennej. - Kompleksowy zakres prac na obu jednostkach, obejmujący zarówno naprawy, jak i zasadnicze modernizacje, potwierdza zaufanie, jakim darzy nas nasza Marynarka. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy realizować projekt zapewniający utrzymanie wysokiej sprawności polskich sił morskich i przyczynić się tym samym do wzmocnienia potencjału obronnego naszego kraju.

W przypadku ORP Drużno (641) umowa przewiduje wprowadzenie zmian wynikających z doświadczeń nabytych podczas użytkowania zmodernizowanych trałowców typu 207 w tym m.in. modernizacji systemu chłodzenia wodą morską oraz systemu sprężonego powietrza wraz z montażem nowych sprężarek. Pobyt w stoczni wykorzystany zostanie również do przeglądu i prac konserwacyjnych kadłuba oraz urządzeń i mechanizmów w tym systemów broni podwodnej. Zmodernizowane zostaną także systemy łączności.

Trałowiec ORP Necko w trakcie remontu w PGZ SW.

Zakres prac na ORP Wigry (644) jest szerszy i obejmuje gruntowną modernizację polegająca na wymianie silników głównych wraz z przekładniami. Wymieniona zostanie także cała elektrownia okrętowa włącznie z agregatami prądotwórczymi, głównymi tablicami rozdzielczymi i automatyką okrętową. Naprawione zostaną systemy broni podwodnej a jednostka wyposażona zostanie w nowe sprężarki oraz systemy okrętowe dostosowane do nowych urządzeń w tym nowoczesne systemy nawigacji i łączności.

Remontowane jednostki to trałowce bazowe projektu 207 służące do wykrywania i neutralizacji min, na podstawie którego wyprodukowano najdłuższą serię jednostek dla polskiej Marynarki Wojennej. Projekt ten jest znany z wykorzystania nowatorskich (na swoje czasy) technologii służących minimalizacji pola magnetycznego, co jest kluczowe w operacjach przeciwminowych. Jednostki zostały zbudowane w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni i weszły do służby w 1990 (Drużno) i 1993 (Wigry) roku. Służą obecnie w 12. Dywizjonie Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu.

Źródło: PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.

red. PZ

autor zdjęć: PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.

dodaj komentarz

komentarze


Natowska sieć rurociągów obejmie Polskę
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Koniec pewnej epoki
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Wspólne szkolenie żandarmów z NATO
Brytyjczycy na wschodniej straży
Kawaleria w szkole
Terytorialsi w akcji
Koniec dzieciństwa
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
POLMARFOR, czyli dowodzenie na Bałtyku
Polski „Wiking” dla Danii
Deterrence in Polish
Kaczka wodno-lądowa (nie dziennikarska)
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Młodzi i bezzałogowce
Pływali jak morscy komandosi
Drugi wojskowy most
Człowiek jest najważniejszy
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Pamiętamy o dokonaniach gen. Rozwadowskiego
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
Kircholm 1605
Priorytetowe zaangażowanie
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Mity i manipulacje
„Road Runner” w Libanie
Pocisk o chirurgicznej precyzji
Polskie Bayraktary nad Turcją
Trwa dobra passa reprezentantów Wojska Polskiego
Maratońskie święto w Warszawie
Speczespół wybierze „Orkę”
Abolicja dla ochotników
Medicine for Hard Times
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Pasja i fart
Jelcz się wzmacnia
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
Wojny na rzut kostką
„Droga do GROM-u”
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
Kopuła nad bewupem
W poszukiwaniu majora Serafina
„Steadfast Noon”, czyli nuklearne odstraszanie
Dywersanci atakują
Uczniowie poznają zasady bezpieczeństwa
GROM. Kulisy selekcji do jednostki specjalnej
Trzeba wzmocnić suwerenność technologiczną Polski
Medycy na start
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
W wojsku orientują się najlepiej
Czarnomorski szlif minerów
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO