moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Szpital polowy, czyli test Żelaznej Dywizji
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
W poszukiwaniu majora Serafina
Terytorialsi w akcji
WOT na Szlaku Ratunkowym
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
Speczespół wybierze „Orkę”
Żołnierze na trzecim stopniu podium
Medale pięcioboistów Wojska Polskiego
Koniec dzieciństwa
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Trzeba wzmocnić suwerenność technologiczną Polski
„Steadfast Noon”, czyli nuklearne odstraszanie
Standardy NATO w Siedlcach
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Mity i manipulacje
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Młodzi i bezzałogowce
Korpus bezzałogowców i nowe specjalności w armii
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Człowiek jest najważniejszy
Dywersanci atakują
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
Wojny na rzut kostką
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Kircholm 1605
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Deterrence in Polish
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Pasja i fart
Orientuj się bez GPS-u
Kaczka wodno-lądowa (nie dziennikarska)
Kosmiczny Perun
Medycy na start
Rezerwa i weterani – siła, której nie wolno zmarnować
Polski „Wiking” dla Danii
Transbałtycka współpraca
Kolejna fabryka amunicji z Niewiadowa
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Polskie innowacje dla bezpieczeństwa – od Kosmosu po Bałtyk
Koniec pewnej epoki
Wojskowi rekruterzy zawsze na posterunku
DragonFly czeka na wojsko
Polskie Bayraktary nad Turcją
„Road Runner” w Libanie
Jelcz się wzmacnia
Kawaleria w szkole
W wojsku orientują się najlepiej
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Medicine for Hard Times
Kolejne „Husarze” w powietrzu
Priorytetowe zaangażowanie
Zawiszacy na Litwie
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
Szli po odznakę norweskiej armii
Pocisk o chirurgicznej precyzji
Broń i szkolenia. NATO wspiera Ukrainę systemowo
Brytyjczycy na wschodniej straży
Więcej pieniędzy na strzelnice w powiecie
Trwa dobra passa reprezentantów Wojska Polskiego
„Czerwone berety” na kursie dowódców i SERE
Abolicja dla ochotników
Więcej szpitali przyjaznych wojsku
„Droga do GROM-u”
Miliardy na inwestycje dla PGZ-etu
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Maratońskie święto w Warszawie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO