moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Rekompensaty na nowych zasadach
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Wielkie zbrojenia za Odrą
Bumar-Łabędy szykują się do produkcji K2
„Road Runner” w Libanie
Pogrzeb ofiar rzezi wołyńskiej
NATO – jesteśmy z Polską
Sikorski: potrzebujemy ściany antydronowej
W Sejmie o rosyjskich dronach nad Polską
Prezydent przestrzega przed rosyjską dezinformacją
H145M – ciekawa oferta dla Polski
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Cios w plecy
Trenują przed „Zapadem ‘25”
Koncern Hanwha inwestuje w AWL
Już mają brąz, a mogą mieć złoto!
Premier do pilotów: Jesteście bohaterami
„Nieustraszony Rekin” na wodach Bałtyku
Kurs dla najlepszych w SERE
Ostry kurs na „Orkę” – rząd chce podpisać kontrakt do końca roku
„Saber Junction” – gotowi do obrony
Państwo odbuduje dom w Wyrykach
Brytyjczycy żegnają Malbork
Pytania o rosyjskie drony. MON wyjaśnia
W poszukiwaniu majora Serafina
NATO uruchamia „Wschodnią Straż”
Czy trzeba będzie zrekonstruować samolot „Slaba”?
Brytyjczycy na wschodniej straży
Żelazna Dywizja zdaje egzamin celująco
Światowe podium dla zawodniczek Wojska Polskiego
Orlik na Alfę
Black Hawki nad Warszawą
Krok ku niezależności
Święto Wojsk Lądowych
Szkolenia antydronowe tylko w Polsce
Grupa E5 o bezpieczeństwie wschodniej flanki NATO
Sojusznicy wysyłają dodatkowe wojska
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
Dwie agresje, dwie okupacje
17 września 1939. Nigdy więcej
Zwycięska batalia o stolicę
Największy transport Abramsów w tym roku
Czołgiści w ogniu
Nagrody MSPO – za uniwersalność konstrukcji
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Żandarmeria skontroluje także cywilów
Defendery skompletowane
Aby państwo polskie było gotowe na każdy scenariusz
Debiut polskich Patriotów
Nawrocki: zdaliśmy test wojskowy i test solidarności
Z najlepszymi na planszy
Wojskowi szachiści z medalem NATO
By znaleźć igłę, w Bałtyku trzeba najpierw znaleźć stóg
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Polska zwiększy produkcję amunicji artyleryjskiej
Husarz z polskim instruktorem
Wieża z HSW nie tylko dla Warana
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Hekatomba na Woli
Nielegalny skład amunicji został zlikwidowany
Pożegnanie z Columbią
Niemiecki plan zniszczenia Polski
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO