moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Wyzwanie, które integruje
 
Typhoony i Gripeny nad Bałtykiem
Wyjście z cienia
Szkice strzelca spod Monte Cassino
50 kabli na 50-lecie Jednostki Wojskowej Formoza
„Zapad’ 25” przenosi się dalej od polskiej granicy
Nowa mapa garnizonów
Silna Polska w Europie to Polska związana sojuszem z USA
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Kontrakty dla firm produkujących na rzecz obronności
Tajemne uderzenie
Drony Wizjer rozpoznają cel
Czterej pancerni przeciw wyklętym
Kajakarze i ratownicy wodni z workiem medali
Nasi czołgiści najlepsi
Jak kąsają polskie kły
Kolejne K9 dla zawiszaków
Pamiętają o powstańcach
Szybujące bomby dla sił powietrznych
Zachód daje Ukrainie zielone światło
Rosjanom wyciekły dwa miliony tajnych dokumentów
Sportowcy z „armii mistrzów” pokazali klasę
Kolejna rozmowa Trumpa i Putina. Czy coś z niej wyniknie?
Kosiniak-Kamysz: Polska najbliższym partnerem Stanów Zjednoczonych w Europie
Amunicja dla czołgów
Tu zaczniesz drogę do cyberwojsk
Od chaosu do wiktorii
Polscy spadochroniarze w Finlandii
Nowe możliwości spółki Mesko
Alians HSW ze światowym gigantem
Polska dołącza do satelitarnej elity
Polska delegacja wyruszyła do Waszyngtonu
Ustawa bliżej żołnierzy
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Podejrzane manewry na Bałtyku
Atom utracony
Unijni ministrowie podpisali SAFE
Pod siatką o medale mistrzostw WP
Powstanie raport o bezpieczeństwie dostaw do zbrojeniówki
Żołnierz influencer?
Trudny los zwycięzców
Drony na ratunek
Stress test dla systemu ratownictwa
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Szef MON-u oddał hołd gen. Marianowi Kukielowi
Szlachetny gest generała
Kilometry pamięci
Pancerna nauka jazdy
Pilecki. Do końca walczył z tyranią
Ukraińcy i Rosjanie spotkali się pierwszy raz od 2022 roku
Dziękujemy wam, weterani!
Wojska inżynieryjne wzmacniają granicę
Fire from Coast
Wyzwanie, które integruje
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Bałtycka tarcza
Biało-czerwona na Monte Cassino
Kajakarze, pięściarze i lekkoatletka CWZS-u na podium
Misja PKW „Olimp” doceniona
AW149 to przygoda życia
Żołnierze z dodatkiem od czerwca
Pomoc na pewno przyjdzie na czas

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO