moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Bezpiecznie w powietrzu

Od początku bieżącego roku piloci lotnictwa taktycznego, transportowego, morskiego, szkolnego oraz lotnictwa wojsk aeromobilnych wykonali już ponad 50 tys. godzin nalotu, w trakcie których nie odnotowano niebezpiecznych zdarzeń oraz incydentów lotniczych. To efekt dobrego wyszkolenia oraz dużego nacisku na kwestie bezpieczeństwa podczas wykonywanych zadań.

– 50 tys. wylatanych godzin to bardzo dobry wynik dla polskiego lotnictwa. Wykonany nalot wpływa na podniesienie bezpieczeństwa wykonanych zadań oraz poziomu wyszkolenia personelu lotniczego, technicznego i zabezpieczenia. Nasi lotnicy zdobywają doświadczenia na najważniejszych dla Polski i NATO teatrach działań. Jesteśmy wiarygodnym i dobrze wyszkolonym partnerem dla sojuszników. Jesteśmy też wszędzie tam gdzie są nasi żołnierze - powiedział inspektor sił powietrznych Dowództwa Generalnego RSZ gen. bryg. pil. Tadeusz Drewniak.

– 2016 rok nie jest może szczególny pod względem wachlarza zadań wykonywanych przez każdy rodzaj lotnictwa, obfituje natomiast w ich liczbę oraz złożoność. Wpływa to na doskonalenie procedur oraz interoperacyjności podczas ćwiczeń krajowych, jak i międzynarodowych – podkreśla generał Drewniak.

Na wylataną liczbę godzin złożyły się loty wykonywane przez pilotów lotnictwa taktycznego, transportowego, szkolnego, morskiego oraz lotnictwa wojsk aeromobilnych. Są to m.in. loty wykonywane podczas szkolenia programowego, ćwiczeń i pokazów lotniczych w kraju i za granicą oraz mostów powietrznych z Polskimi Kontyngentami Wojskowymi (PKW). Nalot obejmuje również loty wykonywane w ramach Akcji Serce, transport najważniejszych osób w państwie (w tym loty oznaczone statusem HEAD), akcje ratunkowe nad morzem, dyżury w systemie obrony powietrznej, a także udział statków powietrznych w misjach NATO i w PKW. Wszystkie operacje powietrzne realizowane są zgodnie z restrykcyjnymi wymogami bezpieczeństwa, które m.in. są następstwem wniosków wyciągniętych ze zdarzeń lotniczych, jakie miały miejsce w przeszłości.

Tekst: płk Wiesław Grzegorzewski/ DGRSZ

red. PZ

autor zdjęć: plut. Patryk Cieliński

dodaj komentarz

komentarze


Mundurowi z benefitami
Współpraca na rzecz bezpieczeństwa energetycznego
Szeremeta niepokonana na ringu w Budapeszcie
Razem na ratunek
Nadchodzi era Borsuka
PKO Bank Polski z ofertą specjalną dla służb mundurowych
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Czy Strykery trafią do Wojska Polskiego?
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
BWP made in Poland. Czy będzie towarem eksportowym?
Holenderska misja na polskim niebie
Rządy Polski i Niemiec wyznaczają kierunki współpracy
Plan na WAM
Żołnierze zawodowi zasilają szeregi armii
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Polski „Wiking” dla Danii
Nitro-Chem stawia na budowanie mocy
Czwarta dostawa Abramsów
Polska niesie ogromną odpowiedzialność
Wojsko ma swojego satelitę!
Medyczna odsłona szkoleń wGotowości
Celne oko, spokój i wytrzymałość – znamy najlepszych strzelców wyborowych wśród terytorialsów
Wojskowa łączność w Kosmosie
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Czas na polskie Borsuki
Polska i Francja na rzecz bezpieczeństwa Europy
Z Su-22 dronów nie będzie
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
W krainie Świętego Mikołaja
Uczelnie łączą siły
Zmierzyli się z własnymi słabościami
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Militarne Schengen
Wojsko przetestuje nowe technologie
Trzy „Duchy" na Bałtyk
Nowe zdolności sił zbrojnych
Kapral Bartnik mistrzem świata
Pancerniacy jadą na misję
Po co wojsku satelity?
Borsuki jadą do wojska!
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Nowe zasady dla kobiet w armii
Najdłuższa noc
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Komplet medali wojskowych na ringu
Gdy ucichnie artyleria
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Niebo pod osłoną
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Koreańskie stypendia i nowy sprzęt dla AWL-u
Poselskie pytania o „OPW z dronem”
Bóg wojny wyłonił najlepszych artylerzystów
Przygotowani znaczy bezpieczni
Sukces bezzałogowego skrzydłowego
Sportowcy podsumowali 2025 rok
Najlepsi w XXII Maratonie Komandosa
Dzień wart stu lat
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Don’t Get Hacked
Szwedzi w pętli
NATO ćwiczy wśród fińskich wysp
Ile powołań do wojska w 2026 roku?
Żołnierze z „armii mistrzów” czekają na głosy
Ograniczenia lotów na wschodzie Polski
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Zwrot na Bałtyk
Artylerzyści mają moc!

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO