moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Lotnicze targi w Bydgoszczy

To prawdziwa gratka dla miłośników lotnictwa. Samoloty i śmigłowce, m.in. Głuszec, Mi-24, MiG-29, F-16, czy transportowy Hercules – to wszystko można obejrzeć dziś na lotnisku w Bydgoszczy. Na targi Air Fair zapraszają Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2. Pasjonaci wojsk lądowych też znajdą coś dla siebie.

– Chcemy, aby Air Fair było najważniejszym miejscem spotkań bardzo szybko rozwijającej się polskiej branży lotniczej – mówi Leszek Walczak, prezes Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2. Bydgoskie przedsiębiorstwo od dziewięciu lat organizuje wystawę, na której przemysł lotniczy prezentuje swoje najnowsze osiągnięcia. To również niepowtarzalna okazja, aby miłośnicy militariów zobaczyli z bliska samoloty, śmigłowce oraz pojazdy i czołgi używane przez wojsko.

Targi zostały podzielone na dwie części. W pierwszym dniu imprezy wystawę odwiedzili wyłącznie wojskowi i przemysłowcy. Dziś jest ona otwarta dla zwiedzających. Co można zobaczyć? Przede wszystkim śmigłowce Mi-24 i Głuszec oraz używany od niedawna do szkolenia pilotów Cabri 2. Na bydgoskim lotnisku czekają także samoloty, m.in. MiG-29, Su-22 i F-16, Hercules C130, CASA C-295 oraz M-28 Bryza.

Ciekawą ekspozycję przygotował Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych. Są tu czołgi Leopard 2A4, T-72 i PT-91 oraz kołowe transportery opancerzone Rosomak i wozy rozpoznawcze Skorpion 3.

Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy istnieją od 70 lat. Przedsiębiorstwo zajmuje się serwisem, remontami i naprawami samolotów używanych przez nasze siły powietrzne. WZL nr 2 to jedne z najważniejszych wojskowych zakładów lotniczych. Najpierw inżynierowie zajmowali się wyłącznie konstrukcjami śmigłowymi, m.in. Po-2, Jak-9, Ił-2. Od końca lat pięćdziesiątych firma wyspecjalizowała się w serwisie maszyn odrzutowych: MiG-15, MiG-17, Lim-2, Lim-5 oraz Lim-6.

Obecnie WZL nr 2 naprawiają i modernizują samoloty MiG-29 oraz serwisują wielozadaniowe myśliwce F-16 i transportowe kolosy – Herculesy C-130. – Dzięki ciągłej modernizacji jest to obecnie jeden z najnowocześniejszych zakładów lotniczych w Polsce – podkreśla gen. broni Edward Gruszka, szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, który odpowiada za remonty wojskowego sprzętu.

Wystawę i targi na terenie Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 przy ulicy Szubińskiej w Bydgoszczy można zwiedzać 30 maja od godziny 10.00 do 17.00. Wejście jest bezpłatne.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Krzysztof Wilewski

dodaj komentarz

komentarze


Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Medyczna odsłona szkoleń wGotowości
Wojskowa łączność w Kosmosie
Szeremeta niepokonana na ringu w Budapeszcie
Mundurowi z benefitami
Zwrot na Bałtyk
Wojsko przetestuje nowe technologie
Z Su-22 dronów nie będzie
Żołnierze z „armii mistrzów” czekają na głosy
Sportowcy podsumowali 2025 rok
Najdłuższa noc
Ile powołań do wojska w 2026 roku?
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Dzień wart stu lat
Rządy Polski i Niemiec wyznaczają kierunki współpracy
Holenderska misja na polskim niebie
Sukces bezzałogowego skrzydłowego
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Trzy „Duchy" na Bałtyk
Bóg wojny wyłonił najlepszych artylerzystów
Nitro-Chem stawia na budowanie mocy
Nowe zdolności sił zbrojnych
Borsuki jadą do wojska!
Ograniczenia lotów na wschodzie Polski
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Nadchodzi era Borsuka
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Po co wojsku satelity?
Czas na polskie Borsuki
Zmierzyli się z własnymi słabościami
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Żołnierze zawodowi zasilają szeregi armii
Szwedzi w pętli
Poselskie pytania o „OPW z dronem”
Najlepsi w XXII Maratonie Komandosa
Uczelnie łączą siły
Polska niesie ogromną odpowiedzialność
Polska i Francja na rzecz bezpieczeństwa Europy
PKO Bank Polski z ofertą specjalną dla służb mundurowych
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
W krainie Świętego Mikołaja
Koreańskie stypendia i nowy sprzęt dla AWL-u
Współpraca na rzecz bezpieczeństwa energetycznego
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Razem na ratunek
Czy Strykery trafią do Wojska Polskiego?
Kapral Bartnik mistrzem świata
Niebo pod osłoną
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Gdy ucichnie artyleria
Wojsko ma swojego satelitę!
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Militarne Schengen
Artylerzyści mają moc!
NATO ćwiczy wśród fińskich wysp
Przygotowani znaczy bezpieczni
Celne oko, spokój i wytrzymałość – znamy najlepszych strzelców wyborowych wśród terytorialsów
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Don’t Get Hacked
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Komplet medali wojskowych na ringu
Pancerniacy jadą na misję
BWP made in Poland. Czy będzie towarem eksportowym?
Polski „Wiking” dla Danii
Czwarta dostawa Abramsów
Plan na WAM
Nowe zasady dla kobiet w armii
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO