moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Lotnicze targi w Bydgoszczy

To prawdziwa gratka dla miłośników lotnictwa. Samoloty i śmigłowce, m.in. Głuszec, Mi-24, MiG-29, F-16, czy transportowy Hercules – to wszystko można obejrzeć dziś na lotnisku w Bydgoszczy. Na targi Air Fair zapraszają Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2. Pasjonaci wojsk lądowych też znajdą coś dla siebie.

– Chcemy, aby Air Fair było najważniejszym miejscem spotkań bardzo szybko rozwijającej się polskiej branży lotniczej – mówi Leszek Walczak, prezes Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2. Bydgoskie przedsiębiorstwo od dziewięciu lat organizuje wystawę, na której przemysł lotniczy prezentuje swoje najnowsze osiągnięcia. To również niepowtarzalna okazja, aby miłośnicy militariów zobaczyli z bliska samoloty, śmigłowce oraz pojazdy i czołgi używane przez wojsko.

Targi zostały podzielone na dwie części. W pierwszym dniu imprezy wystawę odwiedzili wyłącznie wojskowi i przemysłowcy. Dziś jest ona otwarta dla zwiedzających. Co można zobaczyć? Przede wszystkim śmigłowce Mi-24 i Głuszec oraz używany od niedawna do szkolenia pilotów Cabri 2. Na bydgoskim lotnisku czekają także samoloty, m.in. MiG-29, Su-22 i F-16, Hercules C130, CASA C-295 oraz M-28 Bryza.

Ciekawą ekspozycję przygotował Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych. Są tu czołgi Leopard 2A4, T-72 i PT-91 oraz kołowe transportery opancerzone Rosomak i wozy rozpoznawcze Skorpion 3.

Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy istnieją od 70 lat. Przedsiębiorstwo zajmuje się serwisem, remontami i naprawami samolotów używanych przez nasze siły powietrzne. WZL nr 2 to jedne z najważniejszych wojskowych zakładów lotniczych. Najpierw inżynierowie zajmowali się wyłącznie konstrukcjami śmigłowymi, m.in. Po-2, Jak-9, Ił-2. Od końca lat pięćdziesiątych firma wyspecjalizowała się w serwisie maszyn odrzutowych: MiG-15, MiG-17, Lim-2, Lim-5 oraz Lim-6.

Obecnie WZL nr 2 naprawiają i modernizują samoloty MiG-29 oraz serwisują wielozadaniowe myśliwce F-16 i transportowe kolosy – Herculesy C-130. – Dzięki ciągłej modernizacji jest to obecnie jeden z najnowocześniejszych zakładów lotniczych w Polsce – podkreśla gen. broni Edward Gruszka, szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, który odpowiada za remonty wojskowego sprzętu.

Wystawę i targi na terenie Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 przy ulicy Szubińskiej w Bydgoszczy można zwiedzać 30 maja od godziny 10.00 do 17.00. Wejście jest bezpłatne.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Krzysztof Wilewski

dodaj komentarz

komentarze


Olimp gotowy na igrzyska!
 
Bezpieczeństwo granicy jest również sprawą Sojuszu
Posłowie o efektach szczytu NATO
Awaria systemów. Bezpieczeństwo Polski nie jest zagrożone
Formoza. Za kulisami
Ciężko? I słusznie! Tak przebiega selekcja do Formozy
Paryż – odliczanie do rozpoczęcia igrzysk!
Kmdr Janusz Porzycz: Wojsko Polskie wspierało i wspiera sportowców!
Partyzanci z republiki
Tridon Mk2, czyli sposób na drona?
Z parlamentu do wojska
Ankona, czyli polska operacja we Włoszech
Londyn o „Tarczy Wschód”
Nie wierzę panu, mister Karski!
„Armia mistrzów” – sporty walki
Krzyżacka klęska na polach grunwaldzkich
Szczyt NATO: wzmacniamy wschodnią flankę
Roczny dyżur spadochroniarzy
Szczyt NATO, czyli siła w Sojuszu
Polski Kontyngent Wojskowy Olimp w Paryżu
Operacja „Wschodnia zorza”
Za zdrowie utracone na służbie
Silniejsza obecność sojuszników z USA
Prezydent Zełenski w Warszawie
„Armia mistrzów” – sporty wodne
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
„Armia mistrzów” – lekkoatletyka
Incydent przy granicy. MON chce specjalnego nadzoru nad śledztwem
Terytorialsi w gotowości do pomocy
Feniks – następca Mangusty?
Specjalsi zakończyli dyżur w SON-ie
„Operacja borelioza”
Kaczmarek z nowym rekordem Polski!
Posłowie wybrali patronów 2025 roku
Prezydent Warszawy: oddajmy hołd bohaterom!
Hala do budowy Mieczników na finiszu
Zabezpieczenie techniczne 1 Pułku Czołgów w 1920
Jaki będzie czołg przyszłości?
Most III, czyli lot z V2
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Letnia Bryza na Morzu Czarnym
Patrioty i F-16 dla Ukrainy. Trwa szczyt NATO
„Armia mistrzów” – kolarstwo, łucznictwo, pięciobój nowoczesny, strzelectwo, triatlon i wspinaczka sportowa
The Suwałki Gap in the Game
W Sejmie o zniszczeniu Tupolewa
Pioruny dla sojuszników
Jak usprawnić działania służb na granicy
Szczyt NATO w Waszyngtonie: Ukraina o krok bliżej Sojuszu
Medycy na poligonie
Spadochroniarze na warcie w UE
Sejm podziękował za służbę na granicy
Włoski Centauro na paryskim salonie
Rusza operacja „Bezpieczne Podlasie”
Na ratunek… komandos
Lotnicy pamiętają o powstaniu
International Test

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO