moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Lotnicze targi w Bydgoszczy

To prawdziwa gratka dla miłośników lotnictwa. Samoloty i śmigłowce, m.in. Głuszec, Mi-24, MiG-29, F-16, czy transportowy Hercules – to wszystko można obejrzeć dziś na lotnisku w Bydgoszczy. Na targi Air Fair zapraszają Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2. Pasjonaci wojsk lądowych też znajdą coś dla siebie.

– Chcemy, aby Air Fair było najważniejszym miejscem spotkań bardzo szybko rozwijającej się polskiej branży lotniczej – mówi Leszek Walczak, prezes Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2. Bydgoskie przedsiębiorstwo od dziewięciu lat organizuje wystawę, na której przemysł lotniczy prezentuje swoje najnowsze osiągnięcia. To również niepowtarzalna okazja, aby miłośnicy militariów zobaczyli z bliska samoloty, śmigłowce oraz pojazdy i czołgi używane przez wojsko.

Targi zostały podzielone na dwie części. W pierwszym dniu imprezy wystawę odwiedzili wyłącznie wojskowi i przemysłowcy. Dziś jest ona otwarta dla zwiedzających. Co można zobaczyć? Przede wszystkim śmigłowce Mi-24 i Głuszec oraz używany od niedawna do szkolenia pilotów Cabri 2. Na bydgoskim lotnisku czekają także samoloty, m.in. MiG-29, Su-22 i F-16, Hercules C130, CASA C-295 oraz M-28 Bryza.

Ciekawą ekspozycję przygotował Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych. Są tu czołgi Leopard 2A4, T-72 i PT-91 oraz kołowe transportery opancerzone Rosomak i wozy rozpoznawcze Skorpion 3.

Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy istnieją od 70 lat. Przedsiębiorstwo zajmuje się serwisem, remontami i naprawami samolotów używanych przez nasze siły powietrzne. WZL nr 2 to jedne z najważniejszych wojskowych zakładów lotniczych. Najpierw inżynierowie zajmowali się wyłącznie konstrukcjami śmigłowymi, m.in. Po-2, Jak-9, Ił-2. Od końca lat pięćdziesiątych firma wyspecjalizowała się w serwisie maszyn odrzutowych: MiG-15, MiG-17, Lim-2, Lim-5 oraz Lim-6.

Obecnie WZL nr 2 naprawiają i modernizują samoloty MiG-29 oraz serwisują wielozadaniowe myśliwce F-16 i transportowe kolosy – Herculesy C-130. – Dzięki ciągłej modernizacji jest to obecnie jeden z najnowocześniejszych zakładów lotniczych w Polsce – podkreśla gen. broni Edward Gruszka, szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, który odpowiada za remonty wojskowego sprzętu.

Wystawę i targi na terenie Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 przy ulicy Szubińskiej w Bydgoszczy można zwiedzać 30 maja od godziny 10.00 do 17.00. Wejście jest bezpłatne.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Krzysztof Wilewski

dodaj komentarz

komentarze


Poznaliśmy laureatów konkursu na najlepsze drony
 
Polska i Kanada wkrótce podpiszą umowę o współpracy na lata 2025–2026
Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
W drodze na szczyt
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Posłowie o modernizacji armii
Jeniecka pamięć – zapomniany palimpsest wojny
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Opłatek z premierem i ministrem obrony narodowej
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Chirurg za konsolą
Druga Gala Sportu Dowództwa Generalnego
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
Wybiła godzina zemsty
Czworonożny żandarm w Paryżu
21 grudnia upamiętniamy żołnierzy poległych na zagranicznych misjach
Wstępna gotowość operacyjna elementów Wisły
Świąteczne spotkanie pod znakiem „Feniksa”
Zmiana warty w PKW Liban
Polskie Casy będą nowocześniejsze
Bohaterowie z Alzacji
Polskie Pioruny bronią Estonii
Opłatek z żołnierzami PKW Rumunia
Awanse dla medalistów
Ryngrafy za „Feniksa”
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Prawo do poprawki, rezerwiści odzyskają pieniądze
Olympus in Paris
Świąteczne spotkanie na Podlasiu
Fundusze na obronność będą dalej rosły
Ustawa o zwiększeniu produkcji amunicji przyjęta
Kluczowy partner
W Toruniu szkolą na międzynarodowym poziomie
„Niedźwiadek” na czele AK
Wiązką w przeciwnika
W obronie Tobruku, Grobowca Szejka i na pustynnych patrolach
Zimowe wyzwanie dla ratowników
Determinacja i wola walki to podstawa
Kadeci na medal
Nowa ustawa o obronie cywilnej już gotowa
Sukces za sukcesem sportowców CWZS-u
„Nie strzela się w plecy!”. Krwawa bałkańska epopeja polskiego czetnika
„Szczury Tobruku” atakują
Wszystkie oczy na Bałtyk
„Czajka” na stępce
Olimp w Paryżu
Srebro na krótkim torze reprezentanta braniewskiej brygady
Rekord w „Akcji Serce”
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Medycyna „pancerna”
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Estonia: centrum innowacji podwójnego zastosowania
Czarna Dywizja z tytułem mistrzów
„Feniks” wciąż jest potrzebny
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Kluczowa rola Polaków
W hołdzie pamięci dla poległych na misjach
Kosmiczny zakup Agencji Uzbrojenia
Trudne otwarcie, czyli marynarka bez morza
Rosomaki i Piranie
Szkoleniowa pomoc dla walczącej Ukrainy
Miliardowy kontrakt na broń strzelecką
Łączy nas miłość do Wojska Polskiego
Trzecia umowa na ZSSW-30
Podziękowania dla żołnierzy reprezentujących w sporcie lubuską dywizję

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO