moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Lotnicze targi w Bydgoszczy

To prawdziwa gratka dla miłośników lotnictwa. Samoloty i śmigłowce, m.in. Głuszec, Mi-24, MiG-29, F-16, czy transportowy Hercules – to wszystko można obejrzeć dziś na lotnisku w Bydgoszczy. Na targi Air Fair zapraszają Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2. Pasjonaci wojsk lądowych też znajdą coś dla siebie.

– Chcemy, aby Air Fair było najważniejszym miejscem spotkań bardzo szybko rozwijającej się polskiej branży lotniczej – mówi Leszek Walczak, prezes Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2. Bydgoskie przedsiębiorstwo od dziewięciu lat organizuje wystawę, na której przemysł lotniczy prezentuje swoje najnowsze osiągnięcia. To również niepowtarzalna okazja, aby miłośnicy militariów zobaczyli z bliska samoloty, śmigłowce oraz pojazdy i czołgi używane przez wojsko.

Targi zostały podzielone na dwie części. W pierwszym dniu imprezy wystawę odwiedzili wyłącznie wojskowi i przemysłowcy. Dziś jest ona otwarta dla zwiedzających. Co można zobaczyć? Przede wszystkim śmigłowce Mi-24 i Głuszec oraz używany od niedawna do szkolenia pilotów Cabri 2. Na bydgoskim lotnisku czekają także samoloty, m.in. MiG-29, Su-22 i F-16, Hercules C130, CASA C-295 oraz M-28 Bryza.

Ciekawą ekspozycję przygotował Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych. Są tu czołgi Leopard 2A4, T-72 i PT-91 oraz kołowe transportery opancerzone Rosomak i wozy rozpoznawcze Skorpion 3.

Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy istnieją od 70 lat. Przedsiębiorstwo zajmuje się serwisem, remontami i naprawami samolotów używanych przez nasze siły powietrzne. WZL nr 2 to jedne z najważniejszych wojskowych zakładów lotniczych. Najpierw inżynierowie zajmowali się wyłącznie konstrukcjami śmigłowymi, m.in. Po-2, Jak-9, Ił-2. Od końca lat pięćdziesiątych firma wyspecjalizowała się w serwisie maszyn odrzutowych: MiG-15, MiG-17, Lim-2, Lim-5 oraz Lim-6.

Obecnie WZL nr 2 naprawiają i modernizują samoloty MiG-29 oraz serwisują wielozadaniowe myśliwce F-16 i transportowe kolosy – Herculesy C-130. – Dzięki ciągłej modernizacji jest to obecnie jeden z najnowocześniejszych zakładów lotniczych w Polsce – podkreśla gen. broni Edward Gruszka, szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, który odpowiada za remonty wojskowego sprzętu.

Wystawę i targi na terenie Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 przy ulicy Szubińskiej w Bydgoszczy można zwiedzać 30 maja od godziny 10.00 do 17.00. Wejście jest bezpłatne.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Krzysztof Wilewski

dodaj komentarz

komentarze


Tydzień Kormorana
 
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Nie rewolucja, lecz ewolucja
Olimp w Paryżu
Wojsko Polskie w oczach zagranicznych mediów
Album o żołnierzach-olimpijczykach
Projekt wsparcia dla pracodawców żołnierzy
Trójstronne porozumienie
Wojsko połączy Głuchołazy
Paryż – odliczanie do rozpoczęcia igrzysk!
„Kieszonkowy” okręt podwodny
Radar na bezzałogowce
Odznaczenia państwowe za medale paryskich igrzysk
Pod Kockiem walczyli do końca
Czworonożny żandarm w Paryżu
Czy Orka przypłynie z Korei?
Operacja „Feniks” – służby działają, wspierają, ale też niosą nadzieję
Olympus in Paris
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Najlepsi sportowcy wśród terytorialsów to …
Widzenie przyszłości
Przełom w sprawie rzezi wołyńskiej?
Zapomogi dla wojskowych poszkodowanych w powodzi
WAT po raz 74 zainaugurował rok akademicki
Cezary Tomczyk o podkomisji smoleńskiej
Zwycięzca w klęsce, czyli wojna Czang Kaj-szeka
NATO silniejsze niż kiedykolwiek
Żeby drużyna była zgrana
Ostre słowa, mocne ciosy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Tłumy biegły po nóż komandosa
Hubalczycy nie złożyli broni
Realizm dowodzenia
Więcej wojska wesprze powodzian
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Płk dr Sowa: Szkolenie rezerw osobowych jest częścią planu budowy systemu służby powszechnej
Ukraińska wizja MRAP-a
Pamiętamy o bohaterach Batalionów Chłopskich
Wyższe świadczenie mieszkaniowe dla żołnierzy
Ukoić ból po stracie
NATO odpowiada na falę rosyjskich ataków
Ocean dronów
Drony nad poligonem
Underwater Academy
25 km na 25 lat Polski w Sojuszu
Polska i Turcja – od wojen do szacunku i sympatii
Czarne Pantery już w Poznaniu
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Na Białej Głuchołaskiej stanął most
Cyniczna gra Bacha
Kaszubski Tygrys
Podwyżki dla niezawodowych
WOT z Pomorza ze wsparciem dla Dolnego Śląska
Ogniem i dynamitem
MON podsumowało 10 miesięcy rządów koalicji
Adm. Bauer: NATO jest na właściwej ścieżce

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO