moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

W czyje ręce trafią rządowe Jaki?

Dziś o północy mija termin składania ofert na zakup dwóch rządowych Jaków-40. Do tej pory zgłosiły się dwie firmy. Agencja Mienia Wojskowego chce 700 tysięcy za każdą z maszyn. – Podczas negocjacji oferenci mogą jednak zaproponować własną cenę – mówi Małgorzata Golińska z AMW.


Do tej pory odbyły się trzy przetargi na kupno samolotów, które należały do nieistniejącego już 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego. W listopadzie ubiegłego roku AMW po raz pierwszy zorganizowała ich sprzedaż w tzw. trybie poprzetargowym. I choć nabyciem jednego z samolotów Jak-40 zainteresowana była polska firma, do transakcji nie doszło.

Dlatego Agencja Mienia Wojskowego po raz drugi ogłosiła sprzedaż w tzw. trybie po przetargowym. Dziś upływa termin składania ofert. Został on wyznaczony po to, by „zdyscyplinować” potencjalnych nabywców. – Nie możemy czekać w nieskończoność, interesują nas konkretne oferty – tłumaczy rzeczniczka AMW.

Wiadomo, że dwa podmioty są zainteresowane ofertą Agencji. Dziś okaże się, czy będzie ich więcej. – W trybie poprzetargowym sprzedaż odbywa się na drodze negocjacji cenowych – wyjaśnia Andrzej Pilucik, dyrektor Zespołu Gospodarki Mieniem Ruchomym i Obrotu Specjalnego z AMW.

Za jeden samolot Agencja chce 700 tysięcy złotych, zgodnie z przepisami zainteresowani mogą zaproponować własną cenę. Nie może być ona jednak niższa niż połowa ceny wywoławczej z ostatniego przetargu (wtedy było to 999 tysięcy złotych). W praktyce Jaka-40 można więc kupić już za 499, 5 tysiąca złotych.

Kwota za jaką uda się sprzedać rządowe maszyny zależeć będzie zatem od wyników mających się odbyć negocjacji.

Ponad 30-lenie Jaki-40 numerach bocznych 047 i 048 to luksusowe wersje samolotów, przystosowane do przewozu 15 osób. Maszyny obsługiwały loty polskich VIP-ów. Ich eksploatację rozpoczęto w 1980 roku. Oba samoloty przeszły po pięć remontów, ostatni w 2008 roku na Białorusi.

W pierwszym przetargu za jednego Jaka-40 trzeba było zapłacić co najmniej 2,5 mln zł. Podczas drugiej licytacji cena była niższa o milion. We wrześniowym, trzecim przetargu każdy z samolotów wyceniono na 999 tysięcy złotych. Osobną ofertą stanowią pakiety części zamiennych do dwóch typów statków powietrznych.

Te do Jaka-40 w ilości 341 pozycji asortymentowych kosztują 1 milion 800 tysięcy. O 100 tysięcy więcej kosztuje 300 elementów do Tu-154M.

PG

autor zdjęć: Jakub Czermiński

dodaj komentarz

komentarze


Historia powstania warszawskiego online
 
Jak usprawnić działania służb na granicy
Paryż – odliczanie do rozpoczęcia igrzysk!
Dla lepszego rozpoznania – Kleszcze
Za zdrowie utracone na służbie
Incydent przy granicy. MON chce specjalnego nadzoru nad śledztwem
Roczny dyżur spadochroniarzy
Szczyt NATO, czyli siła w Sojuszu
„Herman Göring” dostaje po łapach
Nagrodzeni z okazji święta
Medycy na poligonie
Ciężko? I słusznie! Tak przebiega selekcja do Formozy
Londyn o „Tarczy Wschód”
Tanecznym krokiem na ringu po srebro
Awanse za olimpijskie medale
Broń Powstania Warszawskiego
Sejm podziękował za służbę na granicy
HSW wyprodukuje wyrzutnie do Patriotów
Ostatnie przygotowania do defilady
Hekatomba na Woli
Gen. Kukuła podziękował żołnierzom za ich służbę
Masakra w więzieniu mokotowskim. Nierozliczona zbrodnia
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Mamy pierwsze złoto! Ola dotrzymała słowa!
W Sejmie o zniszczeniu Tupolewa
Rozkaz: nie brać jeńców
Olimp w Paryżu
Terytorialsi na ratunek
Awaria systemów. Bezpieczeństwo Polski nie jest zagrożone
Groty w wersji reprezentacyjnej w drodze do żołnierzy
F-35 dla Polski – coraz bliżej finału
Wielonarodowa Dywizja Północny Wschód z nowym dowódcą
The Suwałki Gap in the Game
Czas „czarnej pantery”
Olimp gotowy na igrzyska!
Druk 3D w polskim przemyśle obronnym
Wioślarze brązowymi medalistami olimpijskimi
Bitwa Warszawska, dzień pierwszy: Armia Czerwona w natarciu
Szczyt NATO w Waszyngtonie: Ukraina o krok bliżej Sojuszu
Umowa na Apache podpisana
Jak powstańcy zdobyli „Gęsiówkę”
Niebo pełne drogowskazów
Obejrzyj sprzęt pancerny i artyleryjski w Muzeum WP
Maczuga z korkiem
Nominacje generalskie na Święto Wojska Polskiego
Posłowie o efektach szczytu NATO
Szczyt NATO: wzmacniamy wschodnią flankę
Na siódmym torze po siódmy medal
Bitwa Warszawska, dzień drugi: Walka wręcz o stolicę
Lekarze z poligonu
Przygotowania do defilady na ostatniej prostej
Specjalsi zakończyli dyżur w SON-ie
Apache z offsetem
Zabójcze dla czołgów
Katorżnicza rywalizacja na nowej trasie
Coraz bardziej niebezpiecznie na Bliskim Wschodzie
Defilada już za kilka dni
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Myśliwce nad Polską

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO