W komputerowej grze Battlefield 2 pojawią się wojskowe pojazdy stworzone na wzór Rosomaków. Pasjonaci, którzy pracują nad „Project Reality” – dodatkiem do gry, przyjechali do 17 Brygady sfotografować transportery. – Chcemy, aby wirtualne pojazdy jak najwierniej oddawały każdy szczegół Rosomaka – mówią.
Piętnastoosobowa grupa wolontariuszy – grafików i informatyków – od dawna próbuje odtworzyć w wirtualnym świecie polskie wojsko. Teraz chcą stworzyć „Project Reality” – dodatek do gry Battlefield 2. Według ich scenariusza w grze mają się pojawić kołowe transportery opancerzone oraz inne elementy zwiększające realizm pola walki.
Twórcy z „Project Reality” napisali do jednostki e-mail z prośbą o umożliwienie sfotografowania Rosomaków podczas jednego ze zlotów militarnych. Zaproponowano im, żeby przyjechali do jednostki, do Międzyrzecza.
Członkowie grupy przyznają, że wcześniej próbowali na własną rękę zebrać informacje o Rosomakach. – Ale wiele materiałów, które znajdowaliśmy w sieci, było niedokładnych, nieaktualnych lub nawet z błędami – opowiada Mateusz Jurasz z „Project Reality”. – Pomoc wojska daje nam pewność, że zrobimy to dobrze.
W 17 WBZ graficy spędzili kilka godzin. Zrobili zdjęcia Rosomaków, sfotografowali ich wnętrza, bo w ich wersji gry będzie można się wcielić w kierowcę transportera lub żołnierza piechoty. Poza tym sfotografowali Stara 944, Beryla wz. 2004 ,UKM-2000 z zamocowaną szyną Picatinny, Honkera oraz moździerz LM-60.
Fotografie zrobiono także żołnierzom. W grze nie zostaną wykorzystane ich twarze, ale sylwetki i mundury. – Wiemy, że gra dotrze do użytkowników z całego świata. Pomagamy grafikom, bo zależy nam na tym, żeby to, co stworzą, było najwyższej jakości i godnie przedstawiało żołnierzy – mówi gen. bryg. Rajmund Andrzejczak, dowódca 17 Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej.
Zdjęcia to dopiero początek pracy. – Posłużą grafikom, którzy przygotowują modele 3D i tekstury sprzętu. Tworzenie takiego modelu to jak rzeźbienie bryły, grafik przetwarza wirtualny sześcienny blok w rzeczywistość – wyjaśnia Jurasz.
Kiedy pojawi się na rynku program unowocześniający Battlefield 2? – Nad projektem pracują wolontariusze, którzy nie zawsze mogą poświęcić mu cały swój czas, ale mam nadzieję, że projekt będzie gotowy w przyszłym roku – zapowiada Jurasz.
„Project Reality”, tak jak Battlefield 2, to gra komputerowa przedstawiająca walkę z perspektywy pierwszej osoby. Wprowadza do istniejącej już gry większy realizm pola walki, gracz będzie miał np. możliwość wcielenia się w rolę żołnierza piechoty, pilota, czołgisty. Scenariusze wymuszają na graczach współpracę wojsk piechoty z lotnictwem, wojskami zmechanizowanymi i pancernymi.
Akcja „Project Realisty” przedstawia fikcyjne konflikty rozgrywające się w przyszłości, ale też działania wojsk w Afganistanie czy Iraku.
autor zdjęć: Bogusław Politowski, chor. Sebastian Kinasiewicz
komentarze