moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Polskie MiG-i w nowych, litewskich hangarach

  NATO wysyła swoje myśliwce i pilotów, by strzegli nieba nad państwami bałtyckimi. Te przyznają: ta misja jest dla nas bardzo ważna. Dlatego inwestują w infrastrukturę lotniczą.

 

Niedawno na litewskim lotnisku w Siauliai (Szawle), na którym stacjonują polskie samoloty MiG-29 biorące udział w misji Baltic Air Policing, oddano do użytku nowe hangary. Strona litewska przeprowadziła też generalny remont miejsc postojowych oraz dróg kołowania dla samolotów. Zostały wylane nowe nawierzchnie wokół hangarów oraz uzupełnione ubytki.

– Teraz hangary spełniają wszystkie wymagania związane z bezpieczeństwem – mówi kpt. Grzegorz Grabarczuk, rzecznik prasowy PKW Orlik 4. Są wyposażone w instalację elektryczną, wodno-kanalizacyją i przeciwpożarową. Mają też automatyczne bramy wjazdowe i wyjazdowe. Zadbano, by samoloty nie były narażone na szkodliwe działanie czynników atmosferycznych, dlatego pomieszczenia są wyjątkowo szczelne. Dużym udogodnieniem jest to, że piloci mogą do nowych hangarów wjeżdżać bezpośrednio z drogi kołowania. – Wcześniej po locie samolot trzeba było po prostu tam wpychać – dodaje kpt. Grabarczuk.

Jak ważna jest ta infrastruktura? – Litwini dokładają wszelkich starań, aby była jak najlepsza – mówi pułkownik Raimondas Matulaitis, attaché obrony Litwy. – Chcemy stacjonującym w naszym kraju żołnierzom zapewnić bezpieczeństwo i odpowiednie warunki służby. Wiadomo, że im lepsze one są, tym efektywniej i sprawniej działa kontyngent – dodaje.

Misja Baltic Air Policing zaczęła się osiem lat temu, w momencie wstąpienia Litwy, Łotwy i Estonii do NATO. Ponieważ państwa te nie mają samolotów bojowych, by mogły samodzielnie zapewnić bezpieczeństwo własnej przestrzeni powietrznej, zadanie to wzięły na siebie państwa Sojuszu Północnoatlantyckiego. Kontyngent narodowy zmienia się co cztery miesiące. Od kwietnia 2012 roku do końca sierpnia dyżur nad niebem pełnią Polacy. Dla państw bałtyckich to ważna misja. Dlatego, by przebiegała jak najsprawniej, budują infrastrukturę lotniczą.

Fot. kpt. Grzegorz Grabarczuk

PZ

dodaj komentarz

komentarze


Marynarskie fatum, czyli ostatnia droga Naczelnego Wodza
 
Kobiety a pokój
Społeczna solidarność na rzecz dzieci
Żądajcie „Polski Zbrojnej”
Raki dla podhalańczyków
W jedynym słusznym kierunku
Szef MON odwiedził USA
Zakaz noszenia mundurów podczas protestów
Dron dla hydrografów
KFOR: wyższy stopień gotowości
Legia Akademicka po raz piąty
Kraby dla podhalańczyków
Course on Diplomacy
Wybierz się na wojskowe studia
UE o wspólnym bezpieczeństwie
Zbrodnia bez kary
Polskie Jastrzębie nad Atlantykiem
Polacy na czele zespołu przeciwminowego NATO
Czy będą podwyżki?
AZOR – podwodny specjalista
Armia Fight Night – bitwa o niepodległość
Inwestycje Stoczni Wojennej
Żołnierz uratował dziecko z pożaru
Polskie skrzydła nad Morzem Śródziemnym
Emerytura wypłacana w … karmie
Duch Invictus jest, czas na formę
Odwiedź Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni
„Błękitni” dzielą się wiedzą na misji
Na Litwie o bezpieczeństwie w regionie
Wilk na poligonie
Saper robi przejście
Gala Buzdyganów w stulecie „Polski Zbrojnej”
Od 25 lat biegacze walczą o nóż komandosa
Posłuchaj historii bohaterów. To ich testament
„Akcja rekrutacja” – ostatnia szansa dla sportowców
Sto lat „Polski Zbrojnej” - serwis specjalny
Polityka nie znosi próżni
Time for Miecznik
Sukcesy żołnierzy na mistrzostwach świata i Europy
Żołnierze bez testów z WF-u
Rezerwista ochotnik też musi się starać
Prawda o Katyniu zawarta w teczce nr 1
„Ramstein Alloy” nad Litwą
Sto lat „Polski Zbrojnej” za nami
Star Army
Wyścig zbrojeń nie ustaje
Polacy w Wilnie czyli „bunt” Żeligowskiego
Marynarz pierwszy na mecie ćwierćmaratonu
Włoski minister obrony z wizytą w Polsce
Drzwi do JWK otwiera selekcja
Ogień na alpejskich szczytach
B-1B znów na polskim niebie. W eskorcie Jastrzębi
Afganistan. Czas wracać do domu
O bezpieczeństwie państw NATO
Szczury Torbuku
Pułkownik Niepokólczycki – bohater AK, wróg UB
Ciemne strony Facebooka

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO