moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Marynarska majówka w Warszawie

Trzeba stale przypominać po co nam flota wojenna i jak niesłychanie ważną odgrywa rolę - pisze kmdr Janusz Walczak, dyrektor Departamentu Prasowo-Informacyjnego.

Media społecznościowe, jako narzędzia do komunikacji i informowania, stały się powszechne. To już stwierdzenie wręcz trywialne. Niektórzy sugerują egzystencjalne rozwinięcie tej myśli: nie ma cię na Facebooku, to nie istniejesz. Od tego trendu nie uciekniemy. Co więcej, w środowisku osób odpowiedzialnych za komunikację i kreowanie wizerunku uciekamy do przodu i zadajemy sobie pytanie: co po Facebooku, co zastąpi Twittera?

Z wielką radością obserwuję, że w armii potrafimy wykorzystać te narzędzia w codziennej pracy informując, odpowiadając, nadając ton dyskusjom. Zaspokajamy zarówno potrzebę wiedzy, jak i zwykłą ciekawość. Interaktywnie uczestniczymy w kreowaniu marki Wojsko Polskie, informujemy o misji Sił Zbrojnych oraz o codziennym wysiłku żołnierzy.

Wkrótce będziemy oceniać kampanię prowadzoną przez Marynarkę Wojenną. Majówka marynarzy zorganizowana pod hasłem „Warszawa - cała naprzód!!!”odbywa się w stolicy z okazji promocji dwuzłotowej monety okolicznościowej z wizerunkiem niszczyciela ORP „Warszawa”. 4 maja we współpracy z warszawskimi samorządowcami flota ma promować swoje tradycje, codzienną służbę i poświęcenie. Wartości mało popularne we współczesnym, skomercjalizowanym świecie. Tym bardziej ciekawe będą wnioski z takiego przedsięwzięcia. Marynarze nie tylko prowadzą kampanię w Internecie, na profilach społecznościowych, chcą także dotrzeć do mieszkańców i turystów poprzez spoty i plakaty umieszczone w środkach komunikacji miejskiej.

Cel szlachetny gdyż lobbing na rzecz Polski Morskiej musi być permanentny. Chwila bezczynności powoduje straty w świadomości społecznej i u decydentów, które są trudne do odrobienia. Mieliśmy tego przykład już w XXI wieku. Dodatkowo problematyka jest trudna. Dzisiaj, w dobie jakby nie patrzeć przyzwoitego poziomu życia, przypominamy sobie o tym, że mamy dostęp do morza, jedynie podczas letnich wakacji. A i tak myśl ta pojawia się coraz rzadziej, bo większość Polaków może już sobie pozwolić na urlop nad ciepłym Adriatykiem, a nie chmurnym Bałtykiem. Mało kto ma też świadomość, że 90 procent wszystkiego, co znajdujemy na półkach sklepowych trafia do nas drogą morską. Dlatego trzeba stale przypominać po co nam flota wojenna i jak niesłychanie ważną odgrywa rolę. Tym bardziej warto o tym mówić w stolicy.

Ostatnie dni pokazały, że jeden wpis na Twitterze o zawartości do 140 znaków może skończyć się 120 miliardowymi stratami na giełdzie, lub wielotysięcznym „ogniskiem” z burdami, rannymi i tonami śmieci w Krakowie. To rzecz jasna, skrajnie niekorzystne trendy, ale niestety coraz powszechniejsze.

Jednak chciałbym, byśmy zapamiętali i wykorzystywali możliwości, jakie dają media społecznościowe w tym pozytywnym, pożytecznym kontekście. Takim przykładem jest właśnie marynarska majówka w Warszawie. Zarówno z uwagi na cel jak i wykonanie. „Jak bóg Facebook da…”

kmdr Janusz Walczak
oficer Marynarki Wojennej RP

dodaj komentarz

komentarze

~scoobydoopoznan
1367670060
1. Facebook już w USA przestaje być modny a modą staje się usuwanie własnego profilu. 2. Te 90 % to towary , które z punku prowadzenia wojny nie są istotne. Nie widziałem przeładunku np: grochówki, wody, środków opatrunkowych , a bez bananów i chińskich trampek da się żyć . Wszystkie zadania militarne na sadzawce Bałtyk ( śr. gł. 52 m Morza Czarnego - 1149 m), którą to wpław przepłyną 49-letni Vidmantas Urbona można wykonać lotnictwem tz: F-16, Bryza, śmigłowcami. 3 . Bałtyk nigdy nie był "Morzem" o znaczeniu militarnym. Nie odbywały się tu żadne istotne bitwy czego dowodem była działalność polskiej floty w 1939 roku. Historia wojen polskich to historia wojen lądowych. 4. Jedyną jednostką , którą w ilości 3-6 mógłbym zaakceptować jako podatnik to okręt typu Skjold. Cena ok 150 ml zł co przy 1 mld budżecie jest osiągalne ale trzeba go umiejętnie wykorzystać. Zamiast zrestrukturyzować ,przerośnięta, zacofaną formację, marynarze próbują przekonać , że jest potrzebna.
5C-16-3D-92

NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
 
Wojna w świętym mieście, część druga
NATO on Northern Track
NATO na północnym szlaku
W Italii, za wolność waszą i naszą
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Znamy zwycięzców „EkstraKLASY Wojskowej”
Donald Tusk: Więcej akcji a mniej słów w sprawie bezpieczeństwa Europy
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Na straży wschodniej flanki NATO
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Sandhurst: końcowe odliczanie
Kosiniak-Kamysz o zakupach koreańskiego uzbrojenia
Pod skrzydłami Kormoranów
Charge of Dragon
Żołnierze-sportowcy CWZS-u z medalami w trzech broniach
Wojna w świętym mieście, epilog
SOR w Legionowie
Wytropić zagrożenie
Ramię w ramię z aliantami
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
W Rumunii powstanie największa europejska baza NATO
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Kolejne FlyEye dla wojska
Zmiany w dodatkach stażowych
Rekordziści z WAT
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Front przy biurku
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Tusk i Szmyhal: Mamy wspólne wartości
Gen. Kukuła: Trwa przegląd procedur bezpieczeństwa dotyczących szkolenia
Wojna na detale
25 lat w NATO – serwis specjalny
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Szybki marsz, trudny odwrót
Zachować właściwą kolejność działań
Wojna w Ukrainie oczami medyków
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Rozpoznać, strzelić, zniknąć
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Czerwone maki: Monte Cassino na dużym ekranie
Gunner, nie runner
Święto stołecznego garnizonu
Kadisz za bohaterów
Sprawa katyńska à la española
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Morze Czarne pod rakietowym parasolem
Active shooter, czyli warsztaty w WCKMed
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
Szpej na miarę potrzeb
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO