moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Sojusz z branżowym liderem

Huta Stalowa Wola, która produkuje m.in. moździerze Rak, armatohaubice Krab oraz BWP-y Borsuk, chce samodzielnie wytwarzać do swoich pojazdów zawieszenia oraz skrzynie biegów na licencji niemieckiego koncernu RENK. Firmy podpisały kilka dni temu porozumienie o współpracy w zakresie pojazdów gąsienicowych.

Niemiecki koncern RENK to obecnie jeden z wiodących producentów zespołów napędowych (przede wszystkim przekładni) przeznaczonych do wojskowych pojazdów. Opracowane przez inżynierów ze spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej RENK skrzynie biegów trafiły do dziesiątek modeli sprzętu, w tym do czołgów (m.in. niemieckich Leopardów 2, izraelskich Merkav oraz koreańskich K2 Black Panther), transporterów opancerzonych i bojowych wozów piechoty (m.in. brytyjskich Ajaxów i niemieckich Lynxów oraz Pum), pojazdów zabezpieczenia technicznego (np. amerykańskich M88A2 Hercules), a także armatohaubic (m.in. niemieckich PzH 2000 i tureckich Firtin).

 

REKLAMA

Huta Stalowa Wola SA, która jest częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej, ma zamiar wykorzystywać niemieckie technologie w produkowanych przez siebie systemach uzbrojenia, czyli moździerzach Rak, armatohaubicach Krab oraz bojowych wozach piechoty Borsuk. Co istotne HSW chce nie tylko instalować zawieszenia oraz skrzynie biegów w swoich wyrobach, ale również produkować je na licencji. W tym celu firmy podpisały kilka dni temu porozumienie. – Ta umowa reguluje możliwości współpracy pomiędzy RENK i Hutą Stalowa Wola SA. Naszym zamiarem jest produkcja oraz testy takich elementów jak zespoły napędowe, skrzynie biegów i zawieszenia do naszych pojazdów bojowych, w naszym zakładzie w Stalowej Woli. Współpraca z firmą RENK pozwoli nam w najbliższej przyszłości zrealizować tę wizję – mówi Jan Szwedo, prezes HSW SA.

Ted Trzesniowski, dyrektor generalny RENK America, które z ramienia Grupy Kapitałowej RENK jest jedną ze stron porozumienia i dokona ewentualnego transferu technologii i wiedzy do polskiego przemysłu, podkreślał doskonałe relacje łączące Polskę i Stany Zjednoczone. – Umowa stanowi kolejny etap współpracy zarówno obronnej, jak i przemysłowej pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Polską. Umożliwia ona RENK America oferowanie opłacalnego, ale przede wszystkim sprawdzonego w boju rozwiązania dla pojazdów produkowanych w HSW SA i otwarcie się na możliwości produkcyjne w Polsce – zapewnił Ted Trzesniowski.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: plut. Tomasz Borsuk, HSW

dodaj komentarz

komentarze


Biało-czerwona nad Wilnem
 
Wsparcie MON-u dla studentów
By żołnierze mogli służyć bezpiecznie
Spotkanie z żołnierzami przed szczytem NATO
Spędź wakacje z wojskiem!
Olimp gotowy na igrzyska!
Roczny dyżur spadochroniarzy
Wodne szkolenie wielkopolskich terytorialsów
Spadochroniarze na warcie w UE
Serwis bliżej domu
RBN przed szczytem NATO
„Oczko” wojskowych lekkoatletów
X ŚWIĘTO STRZELCA KONNEGO.
Sukces lekkoatletów CWZS-u w Paryżu
Specjalsi zakończyli dyżur w SON-ie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Sportowa rywalizacja weteranów misji
Medalowe żniwa pływaków i florecistek CWZS-u
Szkolenie na miarę czasów
Mark Rutte pokieruje NATO
Ostatnia niedziela…
Konsultacje polsko-niemieckie w Warszawie
Czujemy się tu jak w rodzinie
Pancerniacy trenują cywilów
Unowocześnione Rosomaki dla wojska
Szczyt NATO w Waszyngtonie: Ukraina o krok bliżej Sojuszu
Szczyt NATO, czyli siła w Sojuszu
Szpital u „Troski”
Polski Kontyngent Wojskowy Olimp w Paryżu
Lato pod wodą
Powstanie polsko-koreańskie konsorcjum
Prezydent Zełenski w Warszawie
Zdzisław Krasnodębski – bohater bitwy o Anglię
Patrioty i F-16 dla Ukrainy. Trwa szczyt NATO
Katastrofa M-346. Nie żyje pilot Bielika
Walka – tak, ale tylko polityczna
Wojskowa odprawa przed szczytem Sojuszu
Polsko-litewskie konsultacje
Krzyżacka klęska na polach grunwaldzkich
Szczyt NATO: wzmacniamy wschodnią flankę
Oczy na Kijów
Strzelnice dla specjalsów
Za zdrowie utracone na służbie
Niepokonana reprezentacja Czarnej Dywizji
Rusza operacja „Bezpieczne Podlasie”
Pancerny sznyt
Jak usprawnić działania służb na granicy
Oficerskie gwiazdki dla absolwentów WAT-u
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Naukowcy z MIIWŚ szukają szczątków westerplatczyków
Jack-S, czyli eksportowy Pirat
Trzy miecze, czyli międzynarodowy sprawdzian
Włoskie Eurofightery na polskim niebie
Szkolenie do walk w mieście
Śmierć przyszła po wojnie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO