moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Sojusz z branżowym liderem

Huta Stalowa Wola, która produkuje m.in. moździerze Rak, armatohaubice Krab oraz BWP-y Borsuk, chce samodzielnie wytwarzać do swoich pojazdów zawieszenia oraz skrzynie biegów na licencji niemieckiego koncernu RENK. Firmy podpisały kilka dni temu porozumienie o współpracy w zakresie pojazdów gąsienicowych.

Niemiecki koncern RENK to obecnie jeden z wiodących producentów zespołów napędowych (przede wszystkim przekładni) przeznaczonych do wojskowych pojazdów. Opracowane przez inżynierów ze spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej RENK skrzynie biegów trafiły do dziesiątek modeli sprzętu, w tym do czołgów (m.in. niemieckich Leopardów 2, izraelskich Merkav oraz koreańskich K2 Black Panther), transporterów opancerzonych i bojowych wozów piechoty (m.in. brytyjskich Ajaxów i niemieckich Lynxów oraz Pum), pojazdów zabezpieczenia technicznego (np. amerykańskich M88A2 Hercules), a także armatohaubic (m.in. niemieckich PzH 2000 i tureckich Firtin).

 

Huta Stalowa Wola SA, która jest częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej, ma zamiar wykorzystywać niemieckie technologie w produkowanych przez siebie systemach uzbrojenia, czyli moździerzach Rak, armatohaubicach Krab oraz bojowych wozach piechoty Borsuk. Co istotne HSW chce nie tylko instalować zawieszenia oraz skrzynie biegów w swoich wyrobach, ale również produkować je na licencji. W tym celu firmy podpisały kilka dni temu porozumienie. – Ta umowa reguluje możliwości współpracy pomiędzy RENK i Hutą Stalowa Wola SA. Naszym zamiarem jest produkcja oraz testy takich elementów jak zespoły napędowe, skrzynie biegów i zawieszenia do naszych pojazdów bojowych, w naszym zakładzie w Stalowej Woli. Współpraca z firmą RENK pozwoli nam w najbliższej przyszłości zrealizować tę wizję – mówi Jan Szwedo, prezes HSW SA.

Ted Trzesniowski, dyrektor generalny RENK America, które z ramienia Grupy Kapitałowej RENK jest jedną ze stron porozumienia i dokona ewentualnego transferu technologii i wiedzy do polskiego przemysłu, podkreślał doskonałe relacje łączące Polskę i Stany Zjednoczone. – Umowa stanowi kolejny etap współpracy zarówno obronnej, jak i przemysłowej pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Polską. Umożliwia ona RENK America oferowanie opłacalnego, ale przede wszystkim sprawdzonego w boju rozwiązania dla pojazdów produkowanych w HSW SA i otwarcie się na możliwości produkcyjne w Polsce – zapewnił Ted Trzesniowski.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: plut. Tomasz Borsuk, HSW

dodaj komentarz

komentarze


Cel: zniszczyć infrastrukturę wroga w górskim terenie
Polska i Francja na rzecz bezpieczeństwa Europy
Kadłub ORP „Wicher” w drodze do stoczni
Rządy Polski i Niemiec wyznaczają kierunki współpracy
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Nowe zasady dla kobiet w armii
Nowe zdolności sił zbrojnych
Kalorie to nie wszystko
Pancerniacy jadą na misję
Szwedzi w pętli
Combat 56 u terytorialsów
Służba w kadrze
Niebo pod osłoną
Spotkanie liderów wschodniej flanki NATO
Kto zostanie Asem Sportu?
Bezpieczeństwo to sprawa fundamentalna
Gdy ucichnie artyleria
Operacja „Szpej” nigdy się nie skończy
Polskie MiG-i dla Ukrainy?
Plan na WAM
Aby granica była bezpieczna
Wojsko ma swojego satelitę!
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Sukces bezzałogowego skrzydłowego
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Ile powołań do wojska w 2026 roku?
Unikatowe studia trzech uczelni mundurowych
Amunicja od Grupy WB
Odpalili K9 Thunder
Maksimum realizmu, zero taryfy ulgowej
Niemieckie wsparcie z powietrza
Dwie umowy licencyjne w programie K2 podpisane
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Najdłuższa noc
Bałtycki sojusz z Orką w tle
Panczeniści na podium w Hamar
Szukali zaginionych w skażonej strefie
Kolejne AW149 nadlatują
Militarne Schengen
Niemcy dla Tarczy Wschód
Mundurowi z benefitami
„Albatros” na elitarnych manewrach NATO
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Seryjny Heron coraz bliżej
Smak służby
Wojskowo-policyjny patrol ratuje życie
Nie wyślemy wojsk do Ukrainy
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Odnaleziono rozbitego drona w Lubelskiem
„Dzielny Ryś” pojawił się w Drawsku
Trałowce do remontu
Gala Boksu na Bemowie
Dzień wart stu lat
Polski Rosomak dalej w produkcji
W ochronie granicy
Pływacy i panczeniści w świetnej formie
Najlepsze projekty dronów nagrodzone przez MON
Świąteczne spotkanie w PKW Turcja
Śnieżnik gotowy na Groty
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Pomagaj, nie wahaj się, bądź w gotowości
Polska produkcja amunicji rośnie w siłę
Nowe K9 w Węgorzewie
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Święto sportowców w mundurach

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO