moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Sojusz z branżowym liderem

Huta Stalowa Wola, która produkuje m.in. moździerze Rak, armatohaubice Krab oraz BWP-y Borsuk, chce samodzielnie wytwarzać do swoich pojazdów zawieszenia oraz skrzynie biegów na licencji niemieckiego koncernu RENK. Firmy podpisały kilka dni temu porozumienie o współpracy w zakresie pojazdów gąsienicowych.

Niemiecki koncern RENK to obecnie jeden z wiodących producentów zespołów napędowych (przede wszystkim przekładni) przeznaczonych do wojskowych pojazdów. Opracowane przez inżynierów ze spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej RENK skrzynie biegów trafiły do dziesiątek modeli sprzętu, w tym do czołgów (m.in. niemieckich Leopardów 2, izraelskich Merkav oraz koreańskich K2 Black Panther), transporterów opancerzonych i bojowych wozów piechoty (m.in. brytyjskich Ajaxów i niemieckich Lynxów oraz Pum), pojazdów zabezpieczenia technicznego (np. amerykańskich M88A2 Hercules), a także armatohaubic (m.in. niemieckich PzH 2000 i tureckich Firtin).

 

Huta Stalowa Wola SA, która jest częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej, ma zamiar wykorzystywać niemieckie technologie w produkowanych przez siebie systemach uzbrojenia, czyli moździerzach Rak, armatohaubicach Krab oraz bojowych wozach piechoty Borsuk. Co istotne HSW chce nie tylko instalować zawieszenia oraz skrzynie biegów w swoich wyrobach, ale również produkować je na licencji. W tym celu firmy podpisały kilka dni temu porozumienie. – Ta umowa reguluje możliwości współpracy pomiędzy RENK i Hutą Stalowa Wola SA. Naszym zamiarem jest produkcja oraz testy takich elementów jak zespoły napędowe, skrzynie biegów i zawieszenia do naszych pojazdów bojowych, w naszym zakładzie w Stalowej Woli. Współpraca z firmą RENK pozwoli nam w najbliższej przyszłości zrealizować tę wizję – mówi Jan Szwedo, prezes HSW SA.

Ted Trzesniowski, dyrektor generalny RENK America, które z ramienia Grupy Kapitałowej RENK jest jedną ze stron porozumienia i dokona ewentualnego transferu technologii i wiedzy do polskiego przemysłu, podkreślał doskonałe relacje łączące Polskę i Stany Zjednoczone. – Umowa stanowi kolejny etap współpracy zarówno obronnej, jak i przemysłowej pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Polską. Umożliwia ona RENK America oferowanie opłacalnego, ale przede wszystkim sprawdzonego w boju rozwiązania dla pojazdów produkowanych w HSW SA i otwarcie się na możliwości produkcyjne w Polsce – zapewnił Ted Trzesniowski.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: plut. Tomasz Borsuk, HSW

dodaj komentarz

komentarze


Kręgosłup dowodzenia Wojskiem Polskim
 
Współpraca MON-u z weteranami i rezerwistami
Na RBN o jedności w kwestiach bezpieczeństwa
Letni wypoczynek z MON-em
Apache’e z szachownicą
Film o Feniksie i terytorialsach
Nowy rozdział w historii Mesko
Misja PKW „Olimp” doceniona
Apache. Zabójczy dla czołgów
Prace nad kadłubem dla kolejnego Husarza
Na Wiejskiej o wydatkach na obronność i weteranach
Od chaosu do wiktorii
„Zapad’ 25” przenosi się dalej od polskiej granicy
Rosjanom wyciekły dwa miliony tajnych dokumentów
Dodatkowe kamizelki dla żołnierzy
Nowe cele obronne NATO
Podróż w ciemność
Wyzwanie, które integruje
Droga do zespołu bojowego GROM
Jak czynić dobro, czyli Buzdygan w akcji
Donald Tusk: W kwestii bezpieczeństwa słowa zamieniliśmy w czyny
Gen. Sosabowski upamiętniony
Kajakarze i ratownicy wodni z workiem medali
Srebrni wioślarze, brązowa szablistka
Judocy Czarnej Dywizji najlepsi w Wojsku Polskim
Zmagania sześcioosobowych armii
Nie żyje żołnierz PKW Irak
„Baltops” także na lądzie
O ochronie infrastruktury i morskich szlaków
Trzy okręty, jeden zespół
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Abrams M1A2SEPv3 – wzorzec nowoczesnych czołgów
Dzień, który zmienił bieg wojny
PGZ na nowo
Umarł król, niech żyje król!
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Wyższe stawki dla niezawodowych
Pogrom rosyjskiego lotnictwa strategicznego
DNA GROM-u
Nasi czołgiści najlepsi
Kolejny model Grota dla żołnierzy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Generał, olimpijczyk, postać tragiczna
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Podejrzane manewry na Bałtyku
Czterej pancerni przeciw wyklętym
Jeśli przerzut, to tylko z logistykami
100 samolotów na 100-lecie Szkoły Orląt
Ogniem i tarczą
Odbudowa obrony cywilnej kraju
100 lat historii Szkoły Orląt
„Baltops” – co potrafią bezzałogowce
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Polki wicemistrzyniami Europy w szabli
Sportowcy z „armii mistrzów” na podium wioślarskich ME
Wschodnia flanka walczy w przeciwnikiem
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Najlepsi snajperzy wśród specjalsów
Specjalsi opanowali amerykański okręt
W strategicznym miejscu o bezpieczeństwie Polski
Polacy bezkonkurencyjni w górskich zmaganiach we Włoszech
Lekcje na poligonie
Po medale z okazji 100-lecia LAW-u
Typhoony i Gripeny nad Bałtykiem
Ewakuacja Polaków z Izraela
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Wieczór pełen koszykarskich emocji
Śmierć gorsza niż wszystkie
100-lecie Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO