moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Sojusz z branżowym liderem

Huta Stalowa Wola, która produkuje m.in. moździerze Rak, armatohaubice Krab oraz BWP-y Borsuk, chce samodzielnie wytwarzać do swoich pojazdów zawieszenia oraz skrzynie biegów na licencji niemieckiego koncernu RENK. Firmy podpisały kilka dni temu porozumienie o współpracy w zakresie pojazdów gąsienicowych.

Niemiecki koncern RENK to obecnie jeden z wiodących producentów zespołów napędowych (przede wszystkim przekładni) przeznaczonych do wojskowych pojazdów. Opracowane przez inżynierów ze spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej RENK skrzynie biegów trafiły do dziesiątek modeli sprzętu, w tym do czołgów (m.in. niemieckich Leopardów 2, izraelskich Merkav oraz koreańskich K2 Black Panther), transporterów opancerzonych i bojowych wozów piechoty (m.in. brytyjskich Ajaxów i niemieckich Lynxów oraz Pum), pojazdów zabezpieczenia technicznego (np. amerykańskich M88A2 Hercules), a także armatohaubic (m.in. niemieckich PzH 2000 i tureckich Firtin).

 

REKLAMA

Huta Stalowa Wola SA, która jest częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej, ma zamiar wykorzystywać niemieckie technologie w produkowanych przez siebie systemach uzbrojenia, czyli moździerzach Rak, armatohaubicach Krab oraz bojowych wozach piechoty Borsuk. Co istotne HSW chce nie tylko instalować zawieszenia oraz skrzynie biegów w swoich wyrobach, ale również produkować je na licencji. W tym celu firmy podpisały kilka dni temu porozumienie. – Ta umowa reguluje możliwości współpracy pomiędzy RENK i Hutą Stalowa Wola SA. Naszym zamiarem jest produkcja oraz testy takich elementów jak zespoły napędowe, skrzynie biegów i zawieszenia do naszych pojazdów bojowych, w naszym zakładzie w Stalowej Woli. Współpraca z firmą RENK pozwoli nam w najbliższej przyszłości zrealizować tę wizję – mówi Jan Szwedo, prezes HSW SA.

Ted Trzesniowski, dyrektor generalny RENK America, które z ramienia Grupy Kapitałowej RENK jest jedną ze stron porozumienia i dokona ewentualnego transferu technologii i wiedzy do polskiego przemysłu, podkreślał doskonałe relacje łączące Polskę i Stany Zjednoczone. – Umowa stanowi kolejny etap współpracy zarówno obronnej, jak i przemysłowej pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Polską. Umożliwia ona RENK America oferowanie opłacalnego, ale przede wszystkim sprawdzonego w boju rozwiązania dla pojazdów produkowanych w HSW SA i otwarcie się na możliwości produkcyjne w Polsce – zapewnił Ted Trzesniowski.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: plut. Tomasz Borsuk, HSW

dodaj komentarz

komentarze


Panczenistka i szpadzistka na podium Pucharu Świata
 
Terytorials na etacie
Wojsko wraca do Babimostu
Fiński debiut w Sojuszu
Laureaci cyberkonkursu MON
JEF, czyli odpowiedź dla Rosji
O 200 OPW więcej na nowy rok szkolny
Dodatkowe świadczenie dla przyszłych kierowców wojskowych
PKW Orlik gotowy na misję
Zielony talizman Polaków
Ostatni lot płk Skarżyńskiego
Wojsko w gotowości do ewakuacji Polaków ze Strefy Gazy
Wyższe diety dla przeciwlotników i radiotechników
Polka najlepsza w finale Pucharu Świata
Unijna pomoc dla Ukrainy
Wojsko pomoże Słoweńcom
Realia, a nie teoria
Narodziny polskich sił morskich
Witkacy – piąty wieszcz?
Kolejne zakupy dla wojska
Jubileuszowy i rekordowy Maraton Komandosa
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
PKW Orlik już w Estonii
Zawiszacy na manewrach u sąsiadów
Zanim wyruszą do Bagdadu
Jak chronić granicę? Polacy podpowiedzą Finom
Nowe AWACS-y dla NATO
Szef MON-u o planach obrony kraju
Futsal na zakończenie rywalizacji
Uwolnić zakładników
Jest nowy rząd, ale bez zmian w MON-ie
Polsko-koreańskie rozmowy
„Sokół” wylądował
Koniec misji niemieckich przeciwlotników
Podchorążowie świętują
Żołnierze wojsk rakietowych i artylerii świętują
Ekspresowa pomoc
Abramsy jadą na ukraiński front
Orka po koreańsku
Więcej pieniędzy na wojskowe mundury
Operacja NATO przy granicy z Rosją
Out of the Shadow
Wojska specjalne dostały kolejne Black Hawki
Wojsko Polskie ma nowych oficerów
Armia Polska w drodze do Europy
32 krążki pływaków-żołnierzy
Holandia i Dania przekażą Ukrainie F-16
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Kolejna dostawa FA-50 dla wojska
Ostre strzelanie w Świętoszowie
Spotkanie szefa MON-u i sekretarza obrony USA
Zwycięstwo bez zwycięstwa
Polski dzień strzelania w Rumunii
Ferie z WOT? Zapisy już trwają
„Pług” idzie na śmierć
W WIM-ie otwarto nowoczesną klinikę urologii
Pierwszy polski Homar
Najdłuższa noc
Śmiertelny wypadek żołnierza
Sportowcy CWZS-u czekają na wasze głosy

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO