moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Dwie akcje poszukiwawczo-ratownicze

W miniony weekend załogi SAR z 43 Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni-Babich Dołach przeprowadziły dwie akcje poszukiwawczo-ratownicze. W nocy śmigłowiec W-3WARM Anakonda zadysponowano do poszukiwania obiektu w okolicach Nidzicy. Rano załoga Anakondy ewakuowała pracownika platformy.

O godz. 0.43 załoga dyżurna SAR pełniąca dyżur ratowniczy na lotnisku 43 Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni-Babich Dołach, otrzymała zadanie poszukiwania obiektu, którego upadek zaobserwowano w okolicach miejscowości Brzeźno Łyńskie w pobliżu Nidzicy. Śmigłowiec poszukiwawczo-ratowniczy W-3WARM Anakonda wystartował o godzinie 1.02 i po godzinie lotu osiągnął rejon poszukiwań. Po pół godzinie poszukiwań zadanie przerwano na polecenie służb koordynujących akcję. Śmigłowiec powrócił na macierzyste lotnisko Oksywie o godz. 3.20.

Kolejne zadanie dla załogi SAR z Gdyni pojawiło się o godz. 8.04. Załoga postawiona została w stan gotowości alarmem ratowniczym: "ewakuacja medyczna”. Jeden z pracowników platformy PETROBALTIC wymagał natychmiastowego transportu do szpitala. Śmigłowiec poszukiwawczo-ratowniczy W-3WARM Anakonda, wystartował o godzinie 8.18. O godz. 8.59 poszkodowany został podjęty na pokład śmigłowca i zgodnie z otrzymanym zadaniem przetransportowany na lądowisko przy Szpitalu św. Wojciecha w Gdańsku-Zaspie. Poszkodowany został przekazany służbom medycznym o godz. 9.34. Śmigłowiec powrócił na macierzyste lotnisko Oksywie o godz. 9.47, kończąc akcję.

***
Były to 757 i 758 akcje poszukiwawczo-ratownicze w historii BLMW oraz 12 i 13 przeprowadzone w tym roku. W ciągu ostatnich 27 lat uratowano życie 400 osób. Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej jest jedyną w Polsce formacją lotniczą utrzymująca ciągłą gotowość do prowadzenia działań ratowniczych z powietrza nad obszarami morskimi. Całodobowy dyżur SAR/ASAR, w ramach polskiej strefy odpowiedzialności "Konwencji o poszukiwaniu i ratownictwie morskim" oraz „Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym”, pełniony jest przez załogi śmigłowców W-3WARM w 43. Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni-Babich Dołach oraz śmigłowców Mi-14PŁ/R lub W-3WARM w 44. Bazie Lotnictwa Morskiego w Darłowie. Przez cały czas, system ratownictwa wspiera załoga samolotu patrolowego M28B 1R Bryza, pełniąca całodobowy dyżur na lotnisku w Siemirowicach koło Lęborka.

Źródło: DGRSZ

red. PZ

autor zdjęć: kmdr ppor. Marcin Braszak/ BLMW

dodaj komentarz

komentarze


Plan na WAM
Kaman – domknięcie historii
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Żołnierze pomagają w akcji na torach
Mity i manipulacje
Nowe K9 w Węgorzewie i Toruniu
Im ciemniej, tym lepiej
Czy to już wojna?
Standardy NATO w Siedlcach
Gdy ucichnie artyleria
Brytyjczycy na wschodniej straży
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Merops wdrażany natychmiast
Sukces Polaka w biegu z marines
Kapral Bartnik mistrzem świata
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Święto wolnej Rzeczypospolitej
Is It Already War?
Obrońcy Lwowa z 1939 roku pochowani z honorami
Ogień z Leopardów na Łotwie
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Pięściarska uczta w Suwałkach
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Kosmiczna wystawa
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
„Zamek” pozostał bezpieczny
Lojalny skrzydłowy bez pilota
Pierwsze Rosomaki w Załuskach
Polskie Homary za kołem podbiegunowym
Jak zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców polskich miast?
Polski „Wiking” dla Danii
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
Nieznani sprawcy wysadzili tory
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Marynarze podjęli wyzwanie
„Łączy nas bezpieczeństwo”. Ruszają szkolenia na Lubelszczyźnie
Dzień wart stu lat
Wojskowy bus do szczęścia
My, jedna armia
Dodatkowe zapory
Mundurowi z benefitami
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Nowe zasady dla kobiet w armii
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Polska, Litwa – wspólna sprawa
„Road Runner” w Libanie
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Dostawa Homarów-K
Torpeda w celu
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Awanse w dniu narodowego święta
Straż pożarna z mocniejszym wsparciem armii
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Dolny Śląsk z własną grupą zbrojeniową
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Ułani szturmowali okopy
Pierwsze Czarne Pantery w komplecie
Dywersja na kolei. Są dowody

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO