moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Polski holding i światowy koncern z pancernym projektem

Polska Grupa Zbrojeniowa oraz koncern zbrojeniowy BAE Systems podpisały porozumienie o współpracy. Chcą wspólnie dostarczać Wojsku Polskiemu pojazdy M88 ARV, czyli wozy zabezpieczenia technicznego przeznaczone dla czołgów Abrams M1A2 oraz zaproponować transportery opancerzone AMPV, które zostały opracowane dla US Army.

BAE Systems to jeden z największych koncernów zbrojeniowych na świecie. Wielonarodowa firma, której najważniejsze spółki córki mieszczą się w Wielkiej Brytanii (BAE Systems plc) oraz Stanach Zjednoczonych (BAE Systems Inc.), jest producentem m.in. okrętów podwodnych typu Astute (opracowanych dla Royal Navy), transporterów Bradley (stworzonych dla US Army) oraz współproducentem m.in. samolotów Eurofighter Typhoon i F-35 Lightning II.

Teraz koncern chce więcej pracować także dla Wojska Polskiego. Polska Grupa Zbrojeniowa poinformowała, że podpisała z BAE Systems memorandum o dwustronnej współpracy. Firmy zadeklarowały w dokumencie, że chcą wspólnie dostarczać polskiej armii pojazdy dla wojsk lądowych. Mowa o M88A2 Hercules (Armored Recovery Vehicle – ARV), czyli opracowanych przez BAE Systems wozach zabezpieczenia technicznego przeznaczonych dla czołgów Abrams. Polska kupiła od Stanów Zjednoczonych 250 Abramsów, pierwsze dotrą w przyszłym roku. Ale to nie jedyne założenie porozumienia. BAE Systems i PGZ chcą również zaoferować Siłom Zbrojnym RP transportery opancerzone AMPV (Armored Multi-Purpose Vehicle), które zostały opracowane przez brytyjsko-amerykański koncern na potrzeby wojsk lądowych USA. Amerykanie zostali wyposażeni w gąsienicowe wozy AMPV w 2020 roku.

Przedstawiciele obu firm zaznaczają, że ich współpraca ma mieć charakter strategicznej kooperacji, a jej efekty „wydatnie przyczynią się do modernizacji technicznej polskiej armii”. – Dzisiejsza umowa to kamień milowy w naszym partnerstwie z PGZ, potwierdzający nasze zaangażowanie w dostarczanie kluczowych zdolności wspierających przedsięwzięcie, jakim jest modernizacja polskiej armii. Przygotowujemy się do dostarczenia najlepszych, najskuteczniejszych rozwiązań w zakresie zabezpieczenia technicznego i pola walki, aby wyposażyć wojska lądowe w nowoczesne, sprawdzone platformy NATO niezbędne do zagwarantowania stabilności w Europie – mówił Jeremy Tondreault, szef BAE Systems Platforms & Services.

PGZ podkreśla z kolei, że dąży do osiągnięcia jak największych korzyści z partnerstwa z każdą firmą zaangażowaną w programy modernizacji Sił Zbrojnych RP. – BAE Systems zapewniła sobie znaczącą pozycję w wojskach lądowych dzięki M88 ARV i na kanwie tego sukcesu pracujemy nad wypracowaniem owocnego formatu współpracy, która zapewni wysokiej jakości usługi dla naszych żołnierzy, a także nowe możliwości dla naszych przedsiębiorstw – komentował Sebastian Chwałek, prezes PGZ S.A.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: US Army, PGZ

dodaj komentarz

komentarze


Planowano zamach na Zełenskiego
 
Podejrzane manewry na Bałtyku
Rakiety dla polskich FA-50
Strażnicy polskiego nieba
Specjalsi pod nowym dowództwem
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Policjanci w koszarach WOT
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Świat F-35
Gen. Szkutnik o planach 18 Dywizji
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Ratownik w akcji
Polki wicemistrzyniami Europy w szabli
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Zbrodnia we wsi, której już nie ma
Pierwsze oficerskie gwiazdki
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Pionierski dron
Nie żyje żołnierz PKW Irak
GROM’s DNA
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Inwestycja w żołnierzy
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
Podróż w ciemność
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Święto sportów walki w Warendorfie
Polska z dodatkowym wsparciem sojuszników
Wyższe stawki dla niezawodowych
K2. Azjatycka pantera
Kajakami po medale
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
Flyer, zdobywca przestworzy
Więcej na obronność, silniejsze NATO
Polacy bezkonkurencyjni w górskich zmaganiach we Włoszech
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Śmierć gorsza niż wszystkie
Ewakuacja Polaków z Izraela
Bałtyk – wciąż bezpieczny czy już nie?
Marynarka świętuje i zaprasza na okręty
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Na Dolnym Śląsku „Wakacje z WOT” coraz popularniejsze
Nowa dostawa Homarów-K
The Power of Infrastructure
NATO przechodzi do działania
Wybierz Wydarzenie Historyczne Roku
Terytorialsi z Dolnego Śląska najlepiej wysportowani
Wypadek Rosomaka
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Dzień, który zmienił bieg wojny
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO