moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Polski holding i światowy koncern z pancernym projektem

Polska Grupa Zbrojeniowa oraz koncern zbrojeniowy BAE Systems podpisały porozumienie o współpracy. Chcą wspólnie dostarczać Wojsku Polskiemu pojazdy M88 ARV, czyli wozy zabezpieczenia technicznego przeznaczone dla czołgów Abrams M1A2 oraz zaproponować transportery opancerzone AMPV, które zostały opracowane dla US Army.

BAE Systems to jeden z największych koncernów zbrojeniowych na świecie. Wielonarodowa firma, której najważniejsze spółki córki mieszczą się w Wielkiej Brytanii (BAE Systems plc) oraz Stanach Zjednoczonych (BAE Systems Inc.), jest producentem m.in. okrętów podwodnych typu Astute (opracowanych dla Royal Navy), transporterów Bradley (stworzonych dla US Army) oraz współproducentem m.in. samolotów Eurofighter Typhoon i F-35 Lightning II.

Teraz koncern chce więcej pracować także dla Wojska Polskiego. Polska Grupa Zbrojeniowa poinformowała, że podpisała z BAE Systems memorandum o dwustronnej współpracy. Firmy zadeklarowały w dokumencie, że chcą wspólnie dostarczać polskiej armii pojazdy dla wojsk lądowych. Mowa o M88A2 Hercules (Armored Recovery Vehicle – ARV), czyli opracowanych przez BAE Systems wozach zabezpieczenia technicznego przeznaczonych dla czołgów Abrams. Polska kupiła od Stanów Zjednoczonych 250 Abramsów, pierwsze dotrą w przyszłym roku. Ale to nie jedyne założenie porozumienia. BAE Systems i PGZ chcą również zaoferować Siłom Zbrojnym RP transportery opancerzone AMPV (Armored Multi-Purpose Vehicle), które zostały opracowane przez brytyjsko-amerykański koncern na potrzeby wojsk lądowych USA. Amerykanie zostali wyposażeni w gąsienicowe wozy AMPV w 2020 roku.

Przedstawiciele obu firm zaznaczają, że ich współpraca ma mieć charakter strategicznej kooperacji, a jej efekty „wydatnie przyczynią się do modernizacji technicznej polskiej armii”. – Dzisiejsza umowa to kamień milowy w naszym partnerstwie z PGZ, potwierdzający nasze zaangażowanie w dostarczanie kluczowych zdolności wspierających przedsięwzięcie, jakim jest modernizacja polskiej armii. Przygotowujemy się do dostarczenia najlepszych, najskuteczniejszych rozwiązań w zakresie zabezpieczenia technicznego i pola walki, aby wyposażyć wojska lądowe w nowoczesne, sprawdzone platformy NATO niezbędne do zagwarantowania stabilności w Europie – mówił Jeremy Tondreault, szef BAE Systems Platforms & Services.

PGZ podkreśla z kolei, że dąży do osiągnięcia jak największych korzyści z partnerstwa z każdą firmą zaangażowaną w programy modernizacji Sił Zbrojnych RP. – BAE Systems zapewniła sobie znaczącą pozycję w wojskach lądowych dzięki M88 ARV i na kanwie tego sukcesu pracujemy nad wypracowaniem owocnego formatu współpracy, która zapewni wysokiej jakości usługi dla naszych żołnierzy, a także nowe możliwości dla naszych przedsiębiorstw – komentował Sebastian Chwałek, prezes PGZ S.A.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: US Army, PGZ

dodaj komentarz

komentarze


Polski „Wiking” dla Danii
Drony w szkołach
Terytorialsi na wirtualnych polach walki
Merops wdrażany natychmiast
„Horyzont” przeciw dywersji
Marynarze podjęli wyzwanie
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Wojskowy bus do szczęścia
Formoza – 50 lat morskich komandosów
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Dodatkowe zapory
„Zamek” pozostał bezpieczny
Wojsko na Horyzoncie
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Dywersja na kolei. Są dowody
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
W gotowości, czyli cywile na poligony
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Is It Already War?
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Plan na WAM
Gdy ucichnie artyleria
Razem na ratunek
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Kapral Bartnik mistrzem świata
Żołnierze pomagają w akcji na torach
Ułani szturmowali okopy
Polska, Litwa – wspólna sprawa
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
My, jedna armia
Polskie Homary za kołem podbiegunowym
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Wojsko Polskie stawia na bezzałogowce
Pierwsze Czarne Pantery w komplecie
Historyczna przeprowadzka do Cytadeli
Dzień wart stu lat
Brytyjczycy na wschodniej straży
„Łączy nas bezpieczeństwo”. Ruszają szkolenia na Lubelszczyźnie
Kontrakt na „Orkę” jeszcze w tym roku?
Dostawa Homarów-K
Elementy Wisły testowane w USA
Nieznani sprawcy wysadzili tory
W Zamościu już wiedzą, jak się chronić
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Nowe zasady dla kobiet w armii
Pilica w linii
„Road Runner” w Libanie
Nowe K9 w Węgorzewie i Toruniu
Militarne Schengen
Borsuki zadomowiły się na poligonie
Studenci ewakuowali szpital
Nieoceniona siła edukacji
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Ogień z Leopardów na Łotwie
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Niebo pod osłoną
Sukces Polaka w biegu z marines
Mundurowi z benefitami

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO