moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Zmiany dowódców na ORP Gniezno i ORP Lublin

5 kwietnia w Porcie Wojennym w Świnoujściu na pokładzie ORP Gniezno odbyły się uroczystości przekazania obowiązków dowódców okrętów wchodzących w skład 2 Dywizjonu Okrętów Transportowo-Minowych.

Służbę na ORP Gniezno zakończył dowódca grupy - dowódca okrętu komandor podporucznik Piotr Śliwiński. Natomiast nowym dowódcą ORP Lublin został porucznik marynarki Tomasz Skupień, który przejął dowodzenie od kapitana marynarki Marcina Mokrzyckiego.

W obecności załogi oraz zaproszonych gości dowódca 2 Dywizjonu Okrętów Transportowo-Minowych podziękował odchodzącym dowódcom za ich dotychczasową służbę na okrętach dywizjonu oraz życzył samych sukcesów na kolejnych stanowiskach służbowych. Nowemu dowódcy ORP Lublin przekazano Znak Dowódcy Okrętu – symbol sprawowania władzy nad okrętem i jego załogą. Znak ten powiewać będzie na maszcie ORP Lublin przez cały okres dowodzenia okrętem przez porucznika marynarki Tomasza Skupnia. Gratulując nowego stanowiska, dowódca dywizjonu złożył nowemu dowódcy okrętu życzenia wszelkiej pomyślności, dowódczego szczęścia oraz zgodnie z marynarską tradycją „stopy wody pod kilem”. Porucznik marynarki Tomasz Skupień podziękował za zaufanie i powierzenie mu odpowiedzialnej funkcji dowódcy okrętu.

ORP Gniezno i ORP Lublin wchodzą w skład 2 Dywizjonu Okrętów Transportowo-Minowych 8 Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu. Podobnie jak pozostałe okręty projektu 767 (typu Lublin) zostały zbudowane w Stoczni Północnej w Gdańsku. Są to jednostki przeznaczone do transportu drogą morską wojsk i techniki wojskowej, załadunku i wyładunku (zarówno w porcie, jak i bezpośrednio z plaży) sprzętu i żołnierzy wraz z osobistym wyposażeniem. Mogą również transportować i stawiać miny morskie w obronnych zagrodach minowych oraz wykonywać przejścia w zagrodach minowych przy pomocy wystrzeliwanych ładunków wydłużonych.
ORP Lublin aktualnie przebywa na terenie Stoczni Gryfia w Szczecinie, gdzie przechodzi zaplanowaną naprawę główną i dokową.

Tekst: sekcja prasowa 8 Flotylli Obrony Wybrzeża

red. PZ

autor zdjęć: 8 FOW

dodaj komentarz

komentarze


Poznać rakietowego Homara
 
Polska 1 Dywizja Pancerna zajęła Wilhelmshaven
Pegaz nad Europą
Polska zwiększa produkcję amunicji 155 mm
USA wycofają się z działań na rzecz pokoju w Ukrainie?
Więcej polskiego trotylu dla USA
Gdy sekundy decydują o życiu
Kontrakty dla firm produkujących na rzecz obronności
Polskie Siły Zbrojne – wciąż nieopowiedziana historia
Polskie F-16 w służbie NATO
Więcej amunicji do Rosomaków
Na pomoc po katastrofie
Apache’e na horyzoncie
Poznajcie Głuptaka – polskiego kamikadze
Nowa siła uderzeniowa
Więcej na mieszkanie za granicą
Gra o kapitulację
Pracowity dyżur Typhoonów
Zjednoczeni pod Biało-Czerwoną
Podniebny Pegaz
Wspólna wola obrony
Medycyna na morzu
Siły zbrojne 2039: nowa armia na nowe czasy
Szef MSZ do Rosji: Nigdy więcej nie będziecie tu rządzić
Spartakiadowe zmagania w Łasku
Podniebne wsparcie sojuszników
Ustawa bliżej żołnierzy
Składy wysokiego ryzyka
„Wojskowe” przepisy budowlane do zmiany
Narodowy Dzień Zwycięstwa z żołnierzami
Henry Szymanski na tropie prawdy
Rodzina na wagę złota
Trzy wymiary „Tarczy Wschód”
Wiedza na trudne czasy
Polska i Norwegia zacieśniają stosunki
Kierunki rozwoju polskiego przemysłu obronnego
Ogień z nabrzeża
DriX – towarzysz okrętu
Sport kształtuje mentalność
Typhoony i Gripeny nad Bałtykiem
Szabla hubalczyków
Początek „Burzy”
Międzynarodowe manewry pod polskim dowództwem
PKW Łotwa – sojusznicze zaangażowanie
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Filary bezpieczeństwa
Promujemy polski sprzęt wojskowy
Tarcza Wschód. Porozumienia z Lasami i KOWR-em
Konstytucja – fundament dla pokoleń
Ukwiał z Gdańska
Polska kupi najnowsze rakiety AMRAAM
Tuzin rekordów Wojska Polskiego w pływaniu
Walka pod napięciem
Pod żaglami – niepokonani z AMW
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Zmiany w organizacji bazy logistycznej w Jasionce
Historyczne zwycięstwo Ukraińców w potyczce morsko-powietrznej
Pierwsza misja Gripenów
Koniec wojny, którego nie znamy
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Mistrzyni olimpijska najszybsza na Bali
Jeszcze więcej OPW w roku 2025
Zarzuty w sprawie ujawnienia fragmentów planu „Warta”

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO