moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Żołnierskie hity wyłowione w sieci

Internetowy sklep Agencji Mienia Wojskowego cieszy się coraz większą popularnością. Przez dwa i pół miesiąca działalności e-sklepu klienci złożyli zamówienia o wartości ponad 385 tys. zł. Prawdziwym hitem okazały się… chusteczki do nosa i peleryny-namioty. Na wirtualnych półkach pojawił się już nowy asortyment m.in. wojskowe buty i mundury.

E-sklep Agencji Mienia Wojskowego został otwarty w połowie czerwca. Dzięki temu towary wycofane z wojskowych magazynów stały się dostępne także dla tych klientów, którzy nie mogli zrobić zakupów w sklepach stacjonarnych AMW. Do sprzedaży w sieci trafiły m.in. latarki kieszonkowe, śpiwory, kanistry stalowe, zasobniki czy brezentowe torby polowe. Klienci mogli też kupić elementy umundurowania, w tym berety, kapelusze polowe tropikalne w kamuflażu pustynnym, furażerki, hełmy stalowe i szalokominiarki.

Okazało się, że uruchomienie internetowego sklepu było strzałem w dziesiątkę. – Zainteresowanie jest bardzo duże, ale to chyba zrozumiałe, bo mamy unikatowy, autentyczny towar pochodzący z wojskowych magazynów – mówi Małgorzata Weber, rzecznik prasowy AMW.

Do tej pory klienci złożyli zamówienia na sumę ponad 385 tys. zł. Największym powodzeniem cieszyły się chusteczki do nosa (sprzedano 3057 szt. w cenie 1 zł za sztukę), trzyczęściowe niezbędniki (1076 szt. po 14 zł/szt.), peleryny-namioty (885 szt. – 25 zł/szt.) oraz omasztowanie do nich (522 szt. – 5 zł/ szt.), a także torby polowe brezentowe (461 szt. – 20 zł/ szt.). Nabywców znalazło też ponad 600 par rękawiczek (po 8 zł) i kapeluszy polowych tropikalnych (30 zł/szt.), niemal 1100 szalokominiarek (8 zł/szt.) i około 300 szt. mazaków do czyszczenia butów (2 zł/szt.).

Mundury i hełmy

Przedstawiciele AMW zapowiadali, że z czasem oferta e-sklepu zostanie zwiększona. I tak się stało. Tydzień temu pojawiło się ponad 40 nowych pozycji m.in. wojskowe buty różnego rodzaju, mundury, a także nakrycia głowy. W e-sklepie można zdobyć manierki, menażki, niezbędniki i torby polowe. Choć asortyment cieszy się wzięciem, sklep kusi klientów niebanalnymi reklamami. Jak zachęca do zakupu wyjściowych półbutów? „Proste i zgrabne, z którymi nabywca wyjdzie zwycięsko z niejednej niewyjściowej sytuacji. Kup i rozchodź zanim rozejdą się w Internetach”. A to wszystko za jedyne 30 złotych. Nieco więcej, bo 50 zł trzeba zapłacić za trzewiki desantowca, będące synonimem „wojskowej niezawodności i solidności”. Dzięki nim – jak przekonują sprzedający – nabywca „będzie czuł twardy grunt pod nogami i będzie miał pewność, że nikt nie wydesantuje go z własnego obuwia”.

Ale to nie wszystko. Na chętnych czekają również mundury wojsk lądowych w wersji wyjściowej i służbowej w cenie od 40 zł za komplet czy nieco droższy, bo wyceniony na 140 zł, mundur polowy wzór 93. Nowością w ofercie są też kurtki robocze drelichowe, zapinane na zamek oraz zatrzaski w cenie 75 zł. „Niby robocza, ale człowiek ma ochotę ją nosić nie tylko do pracy. Kurtka sama się nie kupi, a robota sama się nie zrobi. Nie ma na co czekać, kup teraz!” – czytamy na stronach sklepu. Ci, którzy wolą coś cieplejszego mogą wybrać warty 100 zł kożuch dwurzędowy, podszyty baranicą, reklamowany jako „same plusy w minusowych temperaturach”.

W ofercie nie brakuje wojskowych nakryć głowy. Wśród nich popularny wojskowy hełm stalowy bojowy wojsk lotniczych z siatką (wzór 1967/75). Agencja podpowiada nawet sposób na jego wykorzystanie – wielbicielom zieleni ogrodowej może posłużyć jako… oryginalna doniczka. Cena? Jedyne 60 zł. Za tyle samo można stać się właścicielem czapki futrzanej marynarki wojennej.

Niebawem platforma aukcyjna

Jak zapewniają przedstawiciele Agencji zakupy w sieci są atrakcyjne nie tylko dla fanów militariów i kolekcjonerów wojskowych gadżetów. – Coś dla siebie znajdą też wszyscy, którym bliska jest idea „zrób to sam”. Nie zawiodą się ci, którzy szukają niedrogich i użytecznych sprzętów, które przydadzą się w domu czy ogrodzie – mówi Małgorzata Weber. Za niewielkie pieniądze można kupić m.in. worki jutowe (4 zł za sztukę), pędzle do golenia (2 zł/szt.), kieliszki do koniaku (2 zł/szt.), ręczniki (15 zł/szt.).

W agencyjnym e-sklepie można płacić przelew tradycyjnym na rachunek bankowy, kartą, za pośrednictwem systemu BLIK lub za pomocą platformy Shoper. Zmówienie jest dostarczane kurierem (do 30 kg) lub kierowane do paczkomatów (jeśli towar nie przekracza dopuszczalnych gabarytów i wagi 25 kg). Magazyn sklepu internetowego znajduje się w Krakowie. Jego pełna oferta oraz informacje dotyczące zakupów można znaleźć na stronie: www.sklep.amw.com.pl.

Paulina Glińska

autor zdjęć: AMW

dodaj komentarz

komentarze


Mity i manipulacje
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
„Road Runner” w Libanie
Żołnierze na trzecim stopniu podium
Grób Nieznanego Żołnierza – drogowskaz i zwierciadło
Poszukiwania szczątków rosyjskich dronów wstrzymane
Terytorialsi najlepsi na trasach crossu
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie
Nie tylko dobrze walczyć, lecz także ratować
Nowe sanitarki dla wojskowych medyków
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Abolicja dla ochotników
Standardy NATO w Siedlcach
Wellington „Zosia” znad Bremy
Sto lat Grobu Nieznanego Żołnierza
Pięściarska uczta w Suwałkach
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Operacja NATO u brzegów Estonii
Marynarze podjęli wyzwanie
Nowe zasady dla kobiet w armii
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Pamięć łączy pokolenia
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Kircholm 1605
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”
Brytyjczycy na wschodniej straży
Zapomniany utwór dla nieznanego żołnierza
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Redakcja „Polski Zbrojnej” w szkole przetrwania
Wielkopolscy terytorialsi na szkoleniu zintegrowanym
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Starcie pancerniaków
MiG-i-29 znów przechwyciły rosyjski samolot
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Inwestycja w bezpieczeństwo
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Edukacja z bezpieczeństwa
Ukraina to największy zagraniczny klient polskiej zbrojeniówki
MID w nowej odsłonie
Sukces Polaka w biegu z marines
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Weterani odzyskują równowagę po trudnych doświadczeniach
Tomahawki dla Ukrainy? Pentagon mówi „tak”, Trump mówi „nie”
Trump ogłasza powrót do prób nuklearnych
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Koniec dzieciństwa
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Sportowcy na poligonie
Pomnik nieznanych bohaterów
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Niespokojny poranek pilotów
Zasiać strach w szeregach wroga
Polski K2 przyjedzie z Gliwic
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Husarze bliżej Polski
Więcej Apache’ów w Inowrocławiu
Polski „Wiking” dla Danii
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO