moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Transport operacyjny

Przez blisko 2 tygodnie żołnierze 2 Brygady Zmechanizowanej szkolić się będą w Ośrodku Szkolenia Wojsk Lądowy w Wędrzynie. Początek poligonu zainicjował transport operacyjny.

13 kwietnia pododdziały pierwszego batalionu zmechanizowanego dokonały przemieszczenia transportem operacyjnym do Ośrodka Szkolenia Wojsk Lądowych Wędrzyn, by ćwiczyć swoje umiejętności w terenie zurbanizowanym. Przewóz żołnierzy i sprzętu na trasie Złocieniec – Wędrzyn był realizowany sposobem mieszanym: drogowo-kolejowym. Bojowe wozy piechoty wraz ze swoim zabezpieczeniem przemieszczały się transportem kolejowym do miejscowości Trzemeszno Lubuskie, gdzie zostały załadowane na transport drogowy i dojechały do miejsca docelowego.

Przewóz wojsk transportem operacyjnym jest bardzo ważnym elementem szkolenia, począwszy od przygotowania teoretycznego żołnierzy z zakresu załadunku, rozładunku, jak i warunków bezpieczeństwa, po praktyczną realizację transportu operacyjnego. Niezwykle ważnym elementem takiego transportu jest wjazd na platformy kolejowe, a następnie zjazd z nich. Jest to swoisty sprawdzian umiejętności dla kierowców bojowych wozów piechoty i dowódców, którzy są odpowiedzialni za wprowadzanie i wyprowadzane wozów z transportu.

Podczas przejazdu niezmiernie ważnym zadaniem jest odpowiednie zabezpieczenie pojazdów poprzez właściwe założenie klinów, łańcuchów i pasów, które mają uniemożliwić jakiekolwiek niekontrolowane się przemieszczenie pojazdów w czasie jazdy transportu. Każdorazowo po zakończeniu załadunku dowódca zespołu ładunkowego sprawdza poprawność mocowania poszczególnych pojazdów i przekazuje transport rewidentowi wydzielonemu do tego działania przez PKP. Skład może wyruszyć w drogę tylko wówczas, gdy ocena zabezpieczeń sprzętu znajdującego się na platformach jest pozytywna.

Transport przebiegł bez zakłóceń. Wszystkie elementy szkoleniowe w jego trakcie zostały zrealizowane, a siły i środki biorące udział w szkoleniu poligonowym bezpiecznie i terminowo dotarły na miejsce.

Tekst: st. kpr. Radosław Dominowski

red. PZ

autor zdjęć: st. kpr. Radosław Dominowski

dodaj komentarz

komentarze


Terytorialsi z Dolnego Śląska najlepiej wysportowani
 
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Polska z dodatkowym wsparciem sojuszników
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
Flyer, zdobywca przestworzy
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Więcej na obronność, silniejsze NATO
Wypadek Rosomaka
Sejm zakończył prace nad nowelizacją ustawy o obronie ojczyzny. Teraz czas na Senat
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Planowano zamach na Zełenskiego
Broń przeciwko wrogim satelitom
Strażnicy polskiego nieba
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
NATO przechodzi do działania
Podróż w ciemność
Rodzinne ćwiczenia z wojskiem
Podejrzane manewry na Bałtyku
Świat F-35
Policjanci w koszarach WOT
Dwa tygodnie „rozgryzania” Homara-K
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Miliardowe wsparcie dla PGZ
Drukowanie dronów
Pancerny kot w polskim wojsku
Strategia odstraszania. Czy zadziała?
Nawrocki przedstawia kierownictwo BBN-u
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Śmierć gorsza niż wszystkie
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Czarna Pantera celuje
Bezpieczniejsza Europa
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Ewakuacja Polaków z Izraela
Musimy być szybsi niż zagrożenie
Inwestycja w żołnierzy
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy
Zbrodnia we wsi, której już nie ma
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Święto sportów walki w Warendorfie
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
„Różycki” zwodowany
Ratownik w akcji
Specjalsi pod nowym dowództwem
Wyższe stawki dla niezawodowych
Pionierski dron
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
Pułk Reprezentacyjny rekrutuje. Kto może dołączyć?
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
Kolejne czołgi K2 dla naszej armii
Nowe zasady fotografowania obiektów wojskowych
Pierwsze oficerskie gwiazdki
11 lipca narodowym dniem pamięci o ofiarach rzezi wołyńskiej
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
The Power of Infrastructure
Kajakami po medale

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO