moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Studenci Szkoły Orląt walczą o licencje

Będą ćwiczyć start i lądowanie, loty nawigacyjne oraz pilotaż. Blisko 200 wojskowych i cywilnych studentów Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w ciągu czterech miesięcy odbędzie praktyki. Latać będą m.in. na Diamondach i śmigłowcach Cabri. Trening rozpoczęli wczoraj na lotnisku w Sochaczewie.

Na lotnicze praktyki wyjechali studenci I, II i III roku lotnictwa i kosmonautyki. Choć studiują w Dęblinie, ćwiczyć będą w Sochaczewie. – W przestrzeni powietrznej wokół Dęblina jest spory tłok, dlatego zabieramy przyszłych pilotów na inne lotnisko – mówi ppłk pil. Maciej Wilczyński, kierownik Akademickiego Ośrodka Szkolenia Lotniczego uczelni.

Loty nad Dęblinem wykonują studenci Szkoły Orląt, a także piloci 41 Bazy Lotnictwa Szkolnego oraz miejscowego aeroklubu. – Na naszym lotnisku codziennie lądują śmigłowce SW-4 i Mi-2, samoloty TS-11 Iskra oraz treningowe Diamondy i Zliny – dodaje ppłk pil. Maciej Wilczyński.

Dlatego uczelnia zdecydowała w ubiegłym roku, że na pewien czas przeniesie treningi do Sochaczewa na lotnisko, z którego wojsko już nie korzysta. – Jeżeli nic się nie zmieni, będziemy się tam szkolić od wiosny do jesieni, kiedy to liczba lotów jest największa – mówi instruktor z Dęblina.

W zależności od specjalności przyszli piloci będą latać na różnego typu maszynach, m.in.: na śmigłowcach Guimbal Cabri G2, samolotach Diamond DA-20 oraz samolotach Zlin.

Prawie 200 kandydatów na pilotów będzie ćwiczyć start i lądowanie oraz różnego rodzaju manewry. Podchorążowie, którzy w przyszłości będą latać na wojskowych samolotach odrzutowych, muszą spędzić w powietrzu określoną liczbę godzin, co pozwoli im uzyskać licencję pilota samolotowego turystycznego. Będą też mieli uprawnienia do wykonywania lotów nocnych VFR według wskazań przyrządów. Z kolei przyszli piloci śmigłowców wojskowych będą szkoleni do uzyskania licencji pilota śmigłowcowego turystycznego. – Studenci cywilni starają się o licencję pilota samolotowego zawodowego z uprawnieniami do wykonywania lotów na samolotach wielosilnikowych i według wskazań przyrządów – mówi ppłk Wilczyński.

Część studentów cywilnych będzie szkolić się, by uzyskać licencję pilota śmigłowcowego zawodowego. Praktyki lotnicze zakończą się we wrześniu.

Paulina Glińska, Magdalena Kowalska-Sendek

autor zdjęć: ppłk Andrzej Jaworski

dodaj komentarz

komentarze


Premier odwiedził WZZ Podlasie
 
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Wioślarze i triatlonistka na podium
Gry wojenne w szkoleniu
Wielki triumf 2 Korpusu Polskiego
NATO on Northern Track
MON przedstawiło w Senacie plany rozwoju sił zbrojnych
Bohater odtrącony
Zanieśmy lepszą Polskę następnym pokoleniom
Więcej hełmów dla żołnierzy
Dwa srebrne medale kajakarzy CWZS-u
Mobilne dowodzenie
I zdobyliśmy!
Po przeprawie ruszyli do walki
W obronie wschodniej flanki NATO
Na straży nieba
Armia Andersa w operacji „Honker”
„Wakacje z wojskiem”, czyli plan na lato
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Test współpracy dla bezpieczeństwa
Obradował Komitet Wojskowy Unii Europejskiej
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Zapraszamy na Festiwal
Święto Oddziału Specjalnego ŻW
Szef MON-u: nie można oswajać się z wojną
Uwaga, transformacja!
Mięśnie czy głowa, czyli jak przejść selekcję
Rajd ku czci saperów
MON o bezpieczeństwie szkoleń na poligonach
Polki pobiegły po srebro!
Polska wiktoria na Monte Cassino
Prezydent chce wzmocnienia odporności państwa
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Krwawa noc pośród puszczy
Jak zwiększyć bezpieczeństwo cywilów?
Camp Miron. Amerykańscy specjalsi w Polsce
Pytania o europejską tarczę
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Wojna w świętym mieście, epilog
Pływacy i maratończycy na medal
Flota Bayraktarów w komplecie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Abramsy w pętli
Serwis K9 w Polsce
Układ nerwowy Mieczników
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
„Przekazał narodowi dziedzictwo myśli o honor i potęgę państwa dbałej”
Wojskowe Oscary przyznane!
Zmiany w dodatkach stażowych
Ameryka daje wsparcie
„Ta ziemia do Polski należy…”
Sojusznicy ćwiczą w Drawsku
Dzień zwycięstwa. Na wolność Polska musiała czekać
Wyszkolenie sprawdzą w boju
Pamiętamy o bohaterach z Piedimonte
Pierwsi na oceanie
„Pierwsza Drużyna” na start
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO