moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Studenci Szkoły Orląt walczą o licencje

Będą ćwiczyć start i lądowanie, loty nawigacyjne oraz pilotaż. Blisko 200 wojskowych i cywilnych studentów Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w ciągu czterech miesięcy odbędzie praktyki. Latać będą m.in. na Diamondach i śmigłowcach Cabri. Trening rozpoczęli wczoraj na lotnisku w Sochaczewie.

Na lotnicze praktyki wyjechali studenci I, II i III roku lotnictwa i kosmonautyki. Choć studiują w Dęblinie, ćwiczyć będą w Sochaczewie. – W przestrzeni powietrznej wokół Dęblina jest spory tłok, dlatego zabieramy przyszłych pilotów na inne lotnisko – mówi ppłk pil. Maciej Wilczyński, kierownik Akademickiego Ośrodka Szkolenia Lotniczego uczelni.

Loty nad Dęblinem wykonują studenci Szkoły Orląt, a także piloci 41 Bazy Lotnictwa Szkolnego oraz miejscowego aeroklubu. – Na naszym lotnisku codziennie lądują śmigłowce SW-4 i Mi-2, samoloty TS-11 Iskra oraz treningowe Diamondy i Zliny – dodaje ppłk pil. Maciej Wilczyński.

Dlatego uczelnia zdecydowała w ubiegłym roku, że na pewien czas przeniesie treningi do Sochaczewa na lotnisko, z którego wojsko już nie korzysta. – Jeżeli nic się nie zmieni, będziemy się tam szkolić od wiosny do jesieni, kiedy to liczba lotów jest największa – mówi instruktor z Dęblina.

W zależności od specjalności przyszli piloci będą latać na różnego typu maszynach, m.in.: na śmigłowcach Guimbal Cabri G2, samolotach Diamond DA-20 oraz samolotach Zlin.

Prawie 200 kandydatów na pilotów będzie ćwiczyć start i lądowanie oraz różnego rodzaju manewry. Podchorążowie, którzy w przyszłości będą latać na wojskowych samolotach odrzutowych, muszą spędzić w powietrzu określoną liczbę godzin, co pozwoli im uzyskać licencję pilota samolotowego turystycznego. Będą też mieli uprawnienia do wykonywania lotów nocnych VFR według wskazań przyrządów. Z kolei przyszli piloci śmigłowców wojskowych będą szkoleni do uzyskania licencji pilota śmigłowcowego turystycznego. – Studenci cywilni starają się o licencję pilota samolotowego zawodowego z uprawnieniami do wykonywania lotów na samolotach wielosilnikowych i według wskazań przyrządów – mówi ppłk Wilczyński.

Część studentów cywilnych będzie szkolić się, by uzyskać licencję pilota śmigłowcowego zawodowego. Praktyki lotnicze zakończą się we wrześniu.

Paulina Glińska, Magdalena Kowalska-Sendek

autor zdjęć: ppłk Andrzej Jaworski

dodaj komentarz

komentarze


Potężny atak rakietowy na Ukrainę
 
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
NATO na północnym szlaku
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Rozpoznać, strzelić, zniknąć
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Zbrodnia made in ZSRS
Odstraszanie i obrona
Święto stołecznego garnizonu
WIM: nowoczesna klinika ginekologii otwarta
NATO on Northern Track
Mundury w linii... produkcyjnej
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
Kosiniak-Kamysz o zakupach koreańskiego uzbrojenia
Żołnierze-sportowcy CWZS-u z medalami w trzech broniach
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
Front przy biurku
Przygotowania czas zacząć
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
Barwy walki
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Marcin Gortat z wizytą u sojuszników
Cyberprzestrzeń na pierwszej linii
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Na straży wschodniej flanki NATO
Optyka dla żołnierzy
Koreańska firma planuje inwestycje w Polsce
Głos z katyńskich mogił
25 lat w NATO – serwis specjalny
Ocalały z transportu do Katynia
Wojna w świętym mieście, część druga
Prawda o zbrodni katyńskiej
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
Charge of Dragon
Kolejne FlyEle dla wojska
Strażacy ruszają do akcji
Wojna w świętym mieście, epilog
V Korpus z nowym dowódcą
Tusk i Szmyhal: Mamy wspólne wartości
Bezpieczeństwo ważniejsze dla młodych niż rozrywka
Sprawa katyńska à la española
Ramię w ramię z aliantami
Zachować właściwą kolejność działań
Rakiety dla Jastrzębi
Zmiany w dodatkach stażowych
W Rumunii powstanie największa europejska baza NATO
Wojna w świętym mieście, część trzecia
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
Gen. Kukuła: Trwa przegląd procedur bezpieczeństwa dotyczących szkolenia
Szarża „Dragona”
Szpej na miarę potrzeb
Kolejni Ukraińcy gotowi do walki
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Wojna w Ukrainie oczami medyków
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Wieczna pamięć ofiarom zbrodni katyńskiej!

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO